kärsiikö kissani ja jos kärsii mitä voin tehdä?
siis asun yksiössä ja kissani on maatiainen ja käytän sitä joskus ulkona. nykyään keväällä päivittäin noin tunnin. kesällä kaueminkin. kissa saa juoksennella tuossa metsässä vapaana mutta ei ole karannut mihinkään eikä kukaan ole valittanut että miksi kissa takapihalla yksin juoksee . mutta pelkään että on silti sisällä ahdistunut ja tylsistynyt. on sillä ruokahalua ja on myös leikkisä mutta kun olen työssäkäyvä niin pitäskö mun antaa se jonnekkin maalaistaloon? että sais onnellisena jahdata hiiriä ja myyriä ja viettää kissanpäiviä. silti oo siihen niin kiintynyt että en raskisi luopua
Kommentit (5)
ja niille tarjottavista virikkeistä...?
Irrallaan juoksevilla kissoilla on paljon enemmän vaaratilanteita, vaikka olisi rauhallisella maaseudulla.
ole onnellinen. Harva maalainen madottaa tai steriloi/kastroi kissaansa ja niillä on suuri todennäköisyys joutua auton tai traktorin yliajamaksi, supikoiran tai ketun suuhun tai maalaisjuntin teinipojan tappamaksi.
ole onnellinen. Harva maalainen madottaa tai steriloi/kastroi kissaansa ja niillä on suuri todennäköisyys joutua auton tai traktorin yliajamaksi, supikoiran tai ketun suuhun tai maalaisjuntin teinipojan tappamaksi.
Vanhempieni maalaistalossa on ollut vuosikymmenten aikana varmaan kymmeniä kissoja ja kissoja on menehtynyt aivan kaikilla edellä mainituilla tavoilla.
Yleisintä on se että kissa jää auton alle ja varmaan toiseksi yleisintä se että maalaiskylien pojat rääkkäävät kissan kuoliaaksi, yleensä ampumalla ilmapistoolilla.
siis olen kissan kanssa ulkona yhdessä! :D en heitä sitä pihalle yksikseen