Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako yksityinen lääkäriasema periä maksun lääkärinlausunto C:stä?

Vierailija
17.04.2012 |

Lääkärinlausunto B saatiin ihan ilmaiseksi, mutta kun tarvittiin Kelaa varten tuo C-lääkärinlausunto, tuli siitä 50 € lasku perässä. Kuuluuko sen mennä noin vai yrittääkö lääkäriasema jotenkin kusettaa mua?

Kommentit (12)

Vierailija
2/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliko tuo maksu ylipäänsä lääkärinpalkkio koko käynnistä?

Kokonaan ilmaiseksi et varmasti saa mistään. Itse olen kuitenkin lääkärin palkkion hinnalla saanut todistuksia Kelaa varten yksityiseltä lääkäriasemalta, eli todituksesta ei ole erikseen enää veloitettu, mutta käynnistä toki on. Tässä on varmaan erilaisia käytäntöjä ja voisi kuvitella, että riippuu siitäkin, miten isosta hommasta todistuksessa on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkempi kuin b-lausunto, siksi se myös maksaa.

Vierailija
4/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikoinaan tuli kotiin lääkärinlausunto B ja ne muut paperit ilman mitään erillistä laskua. Nyt kun jouduin pyytämään heiltä lääkärinlausunto C:n, siitä tuli lasku. Mutta ilmeisesti se menee sitten niin, että siitä tosiaan pitää erikseen maksaa.

ap

Vierailija
5/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinlausunto B saatiin ihan ilmaiseksi, mutta kun tarvittiin Kelaa varten tuo C-lääkärinlausunto, tuli siitä 50 € lasku perässä. Kuuluuko sen mennä noin vai yrittääkö lääkäriasema jotenkin kusettaa mua?

lausuntoja ilmatteeksi...

niiden väsäämiseen menee aikkaa.

ja me ollaan kyllä ,aksettu b-lausunnoistakin aina, myös julkisella puolella.

ja kela maksaa siitä aihetuvat menot taksa, kun liitää t alkuperäisen lausunnon ja kuitin mukaan, laita liitteeksi, et ahnkittu juuri tuota hakemusta varten

me ollaan iana saatu raha kelalta takas.

Vierailija
6/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

b-lausunnosta saa taksan mukaisen korvauksen mutta c-lausunnosta ei JOS se on ensimmäiseen hakemukseen hankittu. Jatkohakemuksissa c-lausunto korvataan mutta täysin eri menetelmällä kuin nuo b-lausunnot.

Vierailija
7/12 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ilmaista yksityisellä kuten ei ole mitään ilmaista esim tavaratalossakaan jne jne

Vierailija
8/12 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo asiassa on varmasti tapahtunut virhe. Onhan se nyt kumma, kun Sinä kävit lääkärinasemalle ja pyynnöstäsi Sinulle tehtiin C-lausunto. Miten ne kehtaavatkin laskuttaa työstä?

Vierailija
9/12 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli siinä tekstiäkin melkein 2 A4 verran. Luulisin että lääkäri oli käyttänyt sen tekemiseen ehkä tunnin, että ei tuo nyt niin hirveä taksa ole. Kummastelen enemmän sitä, että et ole maksanut B-lausunnosta mitään, kyseessä varmaan joku vähemmän työläs paperi sitten.

Vierailija
10/12 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-lausunto on myös maksullinen, eli joko teillä on käynyt sen kanssa mäihä tai sitten hinta on laskutettu alkuperäisen käynnin hinnassa. Yksityiset asemat ei täällä juurikaan tee töitä ilmaiseksi.

T: privaattilääkäri

Vierailija
11/12 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saako yksityinen lääkäriasema laskuttaa työstä. Työtähän C-lausunnon kirjoittaminen on. Ja kyllä siitä saa laskuttaa tietysti.

Vierailija
12/12 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kasvattaa näitä ihmisiä, joilla on iso nippu oikeuksia, eikä mitään velvollisuuksia. Ihan pöyristyttäväähän se toki on, että palvelusta pitäisi maksaa. Eihän se sellainen käy päinsä. Mulla on oikeus saada ilmainen lääkärintodistus, kun mä haluun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme