Voisitteko kuvitella lahjoittavanne rahaa
netissä lukemanne asian hyväksi? Lähinnä suoraan jonkun yksittäisen ihmisen auttamiseksi (hädässä).
Kommentit (4)
En, netissä on niin älyttömän helppoa huijata. Tutuille sen sijaan olen antanut rahaa, samoin säännöllisesti kuukausittain eri järjestöjen kautta.
Kysytään sitten lisää. Mikä tällaisessa nettitapauksessa vakuuttaisi, että hätä on todellinen? Ihan riippumatta siitä, että antaisi rahaa tai ei.
Mietin vaan, kun joskus on syntynyt ainakin jonkinlaisia (spontaaneja) kansalaiskeräyksiä. Sitten on nämä addressit.
Tietysti on nämä nigerialaiskirjeet yms. spämmi, ja tällä palstallahan epäillään kaikkea :-) Tervehenkistä tavallaan kyllä :-)
ap
minulle huijaus oli ihan selvä, koska itselläni oli vastaavalla tavalla vammainen lapsi, ja tiedän, miten asia oikeasti etenee. Eli kerättiin sääliä asioilla, jotka eivät ole ajankohtaisia.
Kyllä minusta yksikin valheellinen asia jutussa vie koko uskottavuuden.
Sitä en tiedä, miten voisi todistaa todellisen hädän, en usko, että se netin kautta ylipäätään on mahdollista. Siksi todellisen hädän tullessa kannattaisi hakeutua esim seurakunnan diakoniatyön puheille, ja taas apua antavat voisivat antaa tukeaan tätä kautta. Meilläpäin ainakin voi diakoniatyöntekijältä kysyä, onko joku lapsiperhe, jolle voisi jotain lahjoittaa, ja aina tähän mennessä on löytynyt.
Sitä en tiedä, miten voisi todistaa todellisen hädän, en usko, että se netin kautta ylipäätään on mahdollista.
Jep. Näyttää siltä siis, että muuta kautta. Netti vaan lisänä. Vai onko se lisänäkin epäilyttävä?
ap
Tutuille sen sijaan olen antanut rahaa, samoin säännöllisesti kuukausittain eri järjestöjen kautta.