8-vuotias pelkää vanhempiaan
että jos hän tekee jotain kolttosia niin vanhemmat suuttuvat hänelle, huutavat. Ja sitten saattavat satuttaa häntä tai veljeään. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (7)
ja sää taidat olla joku hysteerikko mama
Voisiko tosiaan olla vain mielikuvitusta? Vai pelkääkö lapset yleensä vanhempiaan, että he satuttaisivat?
Huutaminen kolttosesta ei ole paha.
se lähinnä on mitä huudetaan ja meneekö huutaminen yli.
Mitä se satuttaminen tarkoittaa? Ja miten tämä on tullut puheeksi teillä? Ja paljonko lapsen puheita voi uskoa?
että mitä satuttamisella tarkoittaa. mutta tuli puheeksi, kun näki yhden aikuisen suuttuvan lapselleen. Ei siis tehnyt tämä aikuinen mitään satuttavaa, komensi vaan lastaan napakammin. Silloin lapsi sanoi, että ei halua tehdä mitään hölmöä, ettei vanhempansa ala huutaa tai vaikka satuta häntä. Tuli kyllä mieleen, että olisiko sattumalta nähnyt viime aikaisia uutisisa perhesurmasta jne. Jos pienessä mielessään kelaa, että jos hänellekin käy niin..
Eihän se kertonut että hän olisi kokenut väkivaltaa.
Eikös väkivaltaa kokeneet lapset ole ujoja ja sisäänpäinvätäytyviä yleensä?
Meillä kun vanhemmat tuossa iässä ollessani erosivat niin ei minun olisi tullut mieleenkään alkaa kertomaan että porukat on väkivaltasia ja juovat koska pidin yllä heidän kulisseja.
Olisiko parempi et lapsi tekis niitä kolttosia ja sanoisi ettei haittaa, isi ja äiti vaan paijaa päätä?
Minusta kuulostaa siltä et lapsi kunnioittaa vanhempiaan. Voi pelottaa tilanne kun torutaan. Ei tarkoita et pelkää itse vanhempia.
Minä ainakin toivon et lapsellani on vaivautunut olo kun jotain tunnustettava ja kolttosesta jää kiinni. Lapselta täytyy voida odottaa tiettyjä asioista ja lapsi tietää että hyvää käytöstä vaaditaan, ja kun ei toteudu niin voi puntti tutista. Ja tutina voi ihan johtua huonosta omastatunnosta ja haluttomuudesta selvittää asia.
tämänkö halusit kuulla?