Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi kahviloissa yms. pitäisi itse viedä tarjotin ja roskat?

Vierailija
16.04.2012 |

Minua ärsyttää todella, monissa paremmissakin paikoissa on tämä systeemi. Jos maksaa capuccinosta ja kakkupalasta aika paljon, minusta ei tarvitse alkaa tarjoilijan hommia tekemään. Sitä paitsi olisi parempi, että tarjoilija kävisi hakemassa astiat pöydästä ja pyyhkisi samalla pöydän!

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hinnatkin ihan eri luokkaa kuin näissä itsepalvelukahviloissa, joita Suomessa eniten on. Itsepavelukahviloissa on usein tapana viedä astiat itse pois, koska työntekijöitä ei ole niin paljon, esim. ruuhka-aikaan niillä ei ole aikaa jatkuvasti käydä keräämässä astioita pois pöydistä. Suomessa ei tuollaiset täyden palvelun kahvilat kovin hyvin taida menestyä, suomalaiset ei tykkää maksaa palvelusta, ne tekee asiat mielummin itse. Mutta ehkä kulttuuri on muuttumassa, nuoremmat osaa jo vaatia ja ovat valmiita maksamaan siitä, että saavat palvelua, ehkä tällä kohta alkaa löytyä enemmän kahviloita, joissa ei toivota asiakkaiden vievän astioita itse pois.

Itse vien aina, minusta se on kohteliasta (seuraavia asiakkaita kohtaan) eikä ole liian vaivalloista.

Vierailija
62/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte pöytiintarjoilun eikä tarvitse viedä tarjotinta tai etsiä tarjottimen kanssa vapaata pöytää.

helsingin keskustassa on jokunen, mutta muuten...

Mitkä ne on? Mä en tiedä yhtäkään. Menen heti, jos tuollainen löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aletaan olettaa, että asiakkaat siivoavat itse pöydän. Tuskin ravintolatkaan "kultakaivoksia" ovat, mutta niissä sentään yleensä saa palvelua. Ja hyvästä palvelusta ja laadusta minä ainakin olen myös valmis maksamaan!

Vierailija
64/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette laiskoja... kaikki pitäsi tulla valmiina nokan eteen.

Ne kahvilat ei ole mitään kultakaivoksia, ei niillä ole varaa palkata henkilökuntaa vaan siivoamaan pöytiä. Ne siivoukset tehdään sitten kun muilta töitä ehditään.

Kuinka mukavaa on sitten kahvintuskissaan mennä sellaiseen kahvilaan, jossa joka ikinen pöytä on täynnä lautasia ja kuppeja? Jos jokainen ne jättäisi pöytään?

Ja kuinka vaikeaa on kerätä tavaransa siihen tarjottimelle, ottaa se kaksi askelta ja nostaa se tarjotin siihen vaunuun. Aivan helvetin raskasta, mokomat läskiperseet! Keittäkää itse kahvinne!

Eläköön suomalainen palvelukulttuuri! Pitää mielistellä myyjää kuin Venäjällä, saattaa muuten olla, ettei myykään meille! :D :D :D

Vierailija
65/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ollut nuorempana kahviloissa työssä, ja kyllä minusta työhöni just kuului se pöytien tyhjentäminen myös. Suomalainen itsepalvelukulttuuri on tympeää.

Vierailija
66/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eivät osaa rytmittää töitään, kun mitään eivät muka ehdi. Olen itse kouluttautunut nuorempana alalle ja aika surkeaa oli touhu...nykyään näkee tätä paljon että palkataan kivan näköinen nuori likka ja sille kaveri, kuvitellaan että näin ne hommat hoituu. Paskat...likat vaan halailevat tai juoruilevat keskenään, eivät muka ehdi pöytiä siivoamaan eivätkä tiedä mistään mitään. Nauravat toistensa jutuille, vaan asiakkaalle ei hymyä heltiä.

Terveisiä vaan mm. keskustan kahvisalonkiin Bulevardille!

Vierailija
67/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hinnatkin ihan eri luokkaa kuin näissä itsepalvelukahviloissa, joita Suomessa eniten on. Itsepavelukahviloissa on usein tapana viedä astiat itse pois, koska työntekijöitä ei ole niin paljon, esim. ruuhka-aikaan niillä ei ole aikaa jatkuvasti käydä keräämässä astioita pois pöydistä. Suomessa ei tuollaiset täyden palvelun kahvilat kovin hyvin taida menestyä, suomalaiset ei tykkää maksaa palvelusta, ne tekee asiat mielummin itse. Mutta ehkä kulttuuri on muuttumassa, nuoremmat osaa jo vaatia ja ovat valmiita maksamaan siitä, että saavat palvelua, ehkä tällä kohta alkaa löytyä enemmän kahviloita, joissa ei toivota asiakkaiden vievän astioita itse pois.

Itse vien aina, minusta se on kohteliasta (seuraavia asiakkaita kohtaan) eikä ole liian vaivalloista.

palvelua, vaan tarjoilijan työtä. Monesti näyttää, ettei pöytiä pyyhitä kuin kerran päivässä. Jättäisivät sitten rätit kärryyn, että asiakas voisi oikeasti siistiä pöydän.

Vierailija
68/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassa.

Vierailija
69/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekberg Bulevardilla, Stringberg Espalla, Krulla Lönnrotinkadulla, Cafe Engel Senaatintorilla, Hotelli Kämp Espalla

Saatte pöytiintarjoilun eikä tarvitse viedä tarjotinta tai etsiä tarjottimen kanssa vapaata pöytää.

helsingin keskustassa on jokunen, mutta muuten...

Vierailija
70/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ollut nuorempana kahviloissa työssä, ja kyllä minusta työhöni just kuului se pöytien tyhjentäminen myös. Suomalainen itsepalvelukulttuuri on tympeää.

Varsinkin kun lomilla saa palvelua ihan mistä tahansa kulmakuppilasta.

Vierailija
71/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitähän tuo ongelma juontaa juurensa.

Kyse EI ole siitä, jaksanko minä kantaa astiani pestäväksi, vaan siitä, että kuuluuko se hyvään palveluun.

Oikeasti suomalaisessa kahvilassa ja pikaruokalassa maksetaan aika paljon siitä muonasta. Ihan tarpeeksi, jotta sillä pitäisi saada jonkinlaista palveluakin.

Kohta ehkä nöyrät suomalaiset tiskaavatkin itse...

Tämä on tasan samaa kategoriaa kuin se, että:

- kokoamme itse huonekalumme läjästä levyjä ja muttereita

- ompelemme itse nappimme, koska kaupan takeissahan napit ovat kiinni ompeleella, jonka saa irki nykäisemällä vähän langan päästä

- tyydymme siihen, että hedelmät myydään raakana, ettei kauppa vaan saa hävikkiä ylikypsiksi ehtineistä hedelmistä

- kestämme sen, että esim. autokaupat eivät viitsi enää pitää varastoa varaosista (varastot maksavat), joten jos auto hajoaa, monet osat joudutaan tilamaan suoraan valmistusmaasta tehtaalta.

Tämä on tätä. Palvelusta ei haluta maksaa, ja sen varjolla sitä ei myöskään TARJOTA missään. Hinnat silti nousevat.

Vierailija
72/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään muualla kuin Suomessa tollasta systeemiä kuin Suomessa?! Kaikkeen ne asiakkaat suostuukin, ja vielä pyydetään ihan hirveitä hintoja. Enpä oo täällä Saksassa montaa kertaa törmänny kahvilaan, jossa pitäisi itse hakea kahvinsa jostain. Saatikka että pitäisi vielä jälkensä siivota. Siksihän sinne kahvilaan mennään että siellä on palvelua, muuten keittäisin kahvini vaan kotona aina.

Vierailija
73/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette laiskoja... kaikki pitäsi tulla valmiina nokan eteen. Ne kahvilat ei ole mitään kultakaivoksia, ei niillä ole varaa palkata henkilökuntaa vaan siivoamaan pöytiä. Ne siivoukset tehdään sitten kun muilta töitä ehditään. Kuinka mukavaa on sitten kahvintuskissaan mennä sellaiseen kahvilaan, jossa joka ikinen pöytä on täynnä lautasia ja kuppeja? Jos jokainen ne jättäisi pöytään? Ja kuinka vaikeaa on kerätä tavaransa siihen tarjottimelle, ottaa se kaksi askelta ja nostaa se tarjotin siihen vaunuun. Aivan helvetin raskasta, mokomat läskiperseet! Keittäkää itse kahvinne!

Eläköön suomalainen palvelukulttuuri! Pitää mielistellä myyjää kuin Venäjällä, saattaa muuten olla, ettei myykään meille! :D :D :D

Tule vaan keräämään munkin astiani mun pöydästäni, kun noin innostunut olet itsepalvelusta. Aivan :DDDD

Vierailija
74/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten se asiakas, joka ei enää löydä siistiä pöytää, kantaa ne astiat pois. Kassalla myydään kakkupala ja kahvi, ei istumapaikkoja.

Vierailija
75/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliimmat hinnat kuin niissä missä ei saa mitään palvelua ja pöydät täynnä edellisten asiakkaiden tarjottimia, muruja pöydillä jne.

Ap, puutut ihan oikeaan asiaan. Suomalaiset eivät halua maksaa palvelusta,

Vierailija
76/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten se asiakas, joka ei enää löydä siistiä pöytää, kantaa ne astiat pois. Kassalla myydään kakkupala ja kahvi, ei istumapaikkoja.

Vierailija
77/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta pöytiintarjoilupaikkojen listasta! Strindbergin tiesinkin, Engeliä luulin itsepalvelupaikaksi. Näihin listattuihin siis menen jatkossa.

Vierailija
78/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei noissa pöytiintarjoilupaikoissa ole sen kalliimmat hinnat kuin niissä missä ei saa mitään palvelua ja pöydät täynnä edellisten asiakkaiden tarjottimia, muruja pöydillä jne.

Vierailija
79/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kahvia ja isoja muffinsseja. Eikä mitenkään kallis!

Kiitos tuosta pöytiintarjoilupaikkojen listasta! Strindbergin tiesinkin, Engeliä luulin itsepalvelupaikaksi. Näihin listattuihin siis menen jatkossa.

Vierailija
80/121 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on kaikissa tullut käytyä eikä minusta pöytiintarjoilu yksistään selitä kahviloiden hintaeroja. Ja nyt puhun Hgin keskustan kahviloista.

Kyllä on kalliimmat hinnat, koska palvelu eli työvoima maksaa.

Paitsi ettei noissa pöytiintarjoilupaikoissa ole sen kalliimmat hinnat kuin niissä missä ei saa mitään palvelua ja pöydät täynnä edellisten asiakkaiden tarjottimia, muruja pöydillä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän