Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi kahviloissa yms. pitäisi itse viedä tarjotin ja roskat?

Vierailija
16.04.2012 |

Minua ärsyttää todella, monissa paremmissakin paikoissa on tämä systeemi. Jos maksaa capuccinosta ja kakkupalasta aika paljon, minusta ei tarvitse alkaa tarjoilijan hommia tekemään. Sitä paitsi olisi parempi, että tarjoilija kävisi hakemassa astiat pöydästä ja pyyhkisi samalla pöydän!

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa kääriä voitot itselleen eikä välitä mitään henkilökunnastaan tai asiakkaista.

Olen sitä mieltä, että tällä asenteella me viemme monelta nuorelta ja opiskelijalta työpaikan pois. Matkikaa minua ja lopetetaan tämä itsepalvelu nuorten hyödyksi!

Selitin jo tuossa edellä, että se, että asiakkaat eivät vie astioita kärryihin ei johda siihen, että palkataan lisää henkilökuntaa. Se pelkästään lisää niiden kiirettä ja painetta, joilla on työpaikka.

Vierailija
22/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa kääriä voitot itselleen eikä välitä mitään henkilökunnastaan tai asiakkaista.

Papukaijamerkki! Eli oletko vielä siinä uskossa, että työnantajaa kiinnostaa palkata joku 7e tuntipalkalla pöytiä pyyhkimään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kävin ihanassa leipomokahvilassa, jossa iso kuppi kahvia maksoi 1,50€ ja leivos 2€.

Taatusti hyvää ja tuoretta.

Ja astioita ei tarvinnut itse viedä :)

Vierailija
24/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki äänestävät jaloillaan eivätkä käy näissä sotkuisissa itsepalvelupaikoissa vaan menevät naapurikuppilaan, jossa saa palvelua.

Sehän tässä on se pointti, äänestäkää jaloilla, niin saadaan asioita muutettua!

Papukaijamerkki! Eli oletko vielä siinä uskossa, että työnantajaa kiinnostaa palkata joku 7e tuntipalkalla pöytiä pyyhkimään?

Vierailija
25/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa pois sieltä hienosta Hesastanne!

vaan ennemminkin näiden Vantaa-Lahti-Järvenpää-Turku jne -junttiloiden.

Vierailija
26/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nämä kaikki mainitut ovat sitä Hesa-junttila-hienostoa :) Olisi siis pitänyt sanoa, että muuttakaa pois sieltä Etelä-Suomesta.

Mulle nämä kaikki mainitut ovat sitä Hesa-junttila-hienostoa :)

Vierailija
27/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat on katoava luonnonvara, katteet todella pienet vuokrakulujen takia. Henkilökuntaa kyetään palkkaamaan minimimäärä, joten he eivät ehdi kaikkeen.

Kahvila on viihtyisä, kun viitsit vaan viedä ne astiat. Suurin osa mitä hinnassa maksetaan on se viihtyisä tila ja tarjottavien esilläpito.

Vierailija
28/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei noissa pöytiintarjoilupaikoissa ole sen kalliimmat hinnat kuin niissä missä ei saa mitään palvelua ja pöydät täynnä edellisten asiakkaiden tarjottimia, muruja pöydillä jne.

missä asiakkaita riittää tuomaan ihan konditorio tuotteista sitä kassavirtaa. Jos suomalaista kulttuuria ihmettelette, kyllä kotimaassa on perinteisesti kahvituvissa viety astiat, muistan isoäidin kanssa vieneen ne ihan tiskialtaaseen saakka.

Säilytetään suomalainen konditorioperinne ja viedään ne omat kipot. Ei se pullien ja kakkujen esilläpito ole tuottoisaa, jos ei asiakkaita ole jatkuvaksi jonoksi. Moni kahvila siirtyi jossain vaiheessa lounaspaikoiksi, koska se tuotti enemmän.

Keskustoissa pöytiin tarjoilu voi kannattaa, mutta Suomessakin se on kuulunut lähinnä hotelleihin, jossa henkilökunnan paikallaolo rahoitetaan muista tulonlähteistä. Saksassa tai Ranskassa palvelua pystytään tarjoamaan, kun väkimäärä on suuri kahviloiden määrään nähden.

Vierailija
29/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrän kaukaa! Kerrasta kyllä oppii. Ärsyttää, jos pitää käydä pyytämässä myyjää siistimään pöytä, ennen kuin pääsee istumaan.

Vierailija
30/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä ja muualla itäblokissa on samanlaista. Asiakaspalvelusta ei tajuta mitään vaan ollaan töykeitä ja ylimielisiä. Ehkä tässäkin suhteessa ajat joskus muuttuvat, mutta peräjunttilahan tämä Suomi on asenteiltaan.

Vierailija
31/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nämä kaikki mainitut ovat sitä Hesa-junttila-hienostoa :) Olisi siis pitänyt sanoa, että muuttakaa pois sieltä Etelä-Suomesta.

Mulle nämä kaikki mainitut ovat sitä Hesa-junttila-hienostoa :)

Vierailija
32/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat ja ravintolat yrittävät säästää henkilökustannuksissa ottamalla mallia pikaruokaravintoloista.

Ja kun lapussa lukee että tuo tarjottimet tänne ja roskat tänne niin suomalainenhan nöyrästi tottelee.

Iso vaivahan se ei ole, mutta periaatekysymys minustakin. Olemme maksavia asiakkaita. Kun liian kiltisti totellaan, niin palvelu senkun heikkenee ja kohta tosiaan pestäänkin ne astiat.

Tästä säästöstä hinnat eivät tosiaan halpene, mutta omistajien voitot kasvavat kun tarvitaan vähemmän henkilökuntaa.

Vierailija
33/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olen oikeassa siinä, että tämä itsepalvelukulttuuri olisi joiltakin osin tullut tiensä päähän Suomessa. Kunpa useammatkin tajuaisivat nousta kapinaan ja jättää tarjottimensa kantamatta telineisiin jne, jotta saataisiin syntymään yrityksiä, jotka kilpailisivat palvelukonseptilla. Minä ainakin voisin hyvillä mielin maksaa hieman enemmän siitä, että pääsen puhtaaseen pöytään ja saan hengähtää eikä tarvitse jonottaa kassalla loputtomiin.

Niitä aikoja odotellessa... :))

Vierailija
34/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos yrityksessä astiat viedään, ne viedään. Jos jätätte sotkunne, ne häiritsevät muitakin. Palvelukonsepti on yrittäjän valinta ja jos kustannukset nousevat liian kovaksi, vähenee Suomesta kahviloita! Jos haluatte pöytiin tarjoilun MENKÄÄ SINNE, missä se on järjestetty!

Ei kahvilat tosiaankaan ole Suomessa milloinkaan olleet täyden palvelun 5 tähden ravintoloita, vaan herkuttelupaikkoja. Henkilökunnalla on paljon paremmin aikaa pitää vitriinit kunnossa ja pöydät kiiltävinä, kun kahvilassa ei kävisi tuollaisia idiootteja.

Eikö äidit opettaneet, että astiat voi viedä itse pöydästä? Kunnon pullamössöäitien ketju. Mitähän seuraavista sukupolvista voi odottaa. Täällä varmaan ne äidit aukoo päätään, jotka kotona ei saa lapsiaan siivoamaan jälkiä.

Ei kahvilat voi palkata enemmän henkilökuntaa kuin on tuloja. Jos kävijöitä on enemmän, silloin kahvilan kassavirta on suurempi ja riittää raha maksamaan työntekijöille. Suomessa ei ole montaa sellaista aluetta, jossa kahvilaan saisi jatkuvan asiakasvirran.

Vierailija
35/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa useammatkin tajuaisivat nousta kapinaan ja jättää tarjottimensa kantamatta telineisiin

Niitä aikoja odotellessa... :))

Tämän ketjun luettuani muistan huudahtaa aina, kun näen kahvilassa tuollaisen. Ei ole asiallista jättää omaa siivoa toisen eteen. On todella pieni vaiva nostaa se oma kuppi.

Kylläpä on maailman omistajia, mutta muistutan kyllä jatkossa, kun näen tuollaista toimintaa. Pitää keksiä sopiva kohtelias, mutta alentava huudahdus, "ei se äitisi täällä taida perässäsi kulkea."

Sopii teidän hävetä.

Vierailija
36/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se epäkohta, jota edes yrittäjät itse eivät tajua: tehokas työntekijä ehtii kyllä rahastamaan, laittamaan tuotteet esille JA pitämään paikat siisteinä. Ja kuten itsekin ylempänä ollut toi esille, suurimmassa osassa Suomen kahviloita ei ole jatkuvaa asiakasvirtaa = on aikaa siivota.

Mieheni työskentelee kahvilassa, joka leipoo itse tuotteensa ja kummasti vaan pari tyyppiä leipoo, paistaa, laittaa tuotteet esille, tiskaa, pitää kahvilan siistinä ja rahastaa asiakkaatkin! Eikä ole mikään pieni paikka...firma on suuri muutenkin, ehkäpä juuri siksi kun opettavat tehokkaat työskentelytavat.

Vierailija
37/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni työskentelee kahvilassa, joka leipoo itse tuotteensa ja kummasti vaan pari tyyppiä leipoo, paistaa, laittaa tuotteet esille, tiskaa, pitää kahvilan siistinä ja rahastaa asiakkaatkin! Eikä ole mikään pieni paikka...firma on suuri muutenkin, ehkäpä juuri siksi kun opettavat tehokkaat työskentelytavat.

No sehän on hyvä, jos miehesi firmassa palvelukonseptiin kuuluu täällä himoittu pöytiin tarjoilu. Monessa muussakin kyllä ehditään suurin osa päivästä siivota, mutta ruuhka aikaan harmittaa mennä, kun edellinen ei vaivaudu viemään jätöksiään.

Jos täällä provoat jonkun täyden palvelun kahvilan puolesta, mainosta mieluummin kertomalla näille pullamössöille minne kannattaa mennä kuin haukkumalla pöytiin tarjoilun puute. Omassa lempikahvilassa ei henkilökunnalla ole aikaa aina tyhjentää pöytää ja on ikävää katsoa, kun tyhjenevissä pöydissä on muoviroskat ja kupit samalla kun itse nautiskelee ja työntekijä huolehtii kakkutilausta jonon kertyessä.

Vierailija
38/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niinkin ylihinnoiteltuja kuin monissa kahviloissa on, en siivoa pöytää jälkeeni. Tarjottimien edestakaisin kantaminen ei kuulu asiakkaille!

Vierailija
39/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niinkin ylihinnoiteltuja kuin monissa kahviloissa on, en siivoa pöytää jälkeeni. Tarjottimien edestakaisin kantaminen ei kuulu asiakkaille!

Jos ei raha riitä tuotteisiin, silloin ei kannata käydä. Tuotteet hinnoitellaan kulujen mukaan. Jos tarjottimen ottaa linjastolta, jo se sinällään kertoo, että olet valinnut muun kuin pöytiin tarjoilun.

Älä ota siitä linjastolta tarjotinta, jos et sitä vie perille asti astiakärryyn.

Vierailija
40/121 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekberg Bulevardilla, Stringberg Espalla, Krulla Lönnrotinkadulla, Cafe Engel Senaatintorilla, Hotelli Kämp Espalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi