Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mä jotenkin kehitysvammanen?

Vierailija
15.04.2012 |

Mulla saaattaa mennä tosi kauan ymmärtää joku asia. Mun on tosi vaikee sisäistää asioita. Mä sisäistän asiat vasta kokemuksen kautta. Jos joku sanoo et tää menee näin niin en tosiaankaan tajua. Pitää päästä itse kokeilemaan.

Sen lisäksi tunnen itseni tosi laiskaksi. Joudun tekemään työtä tosi paljon, että opin jonkun asian. Muut oppii paljon helpommin tai siltä musta tuntuu!

Olen tietyissä jutuissa lahjakas vaikka itse sanonkin ja olen pian opiskellut itselleni tutkinnon kyseiseltä alalta.

Tuntuu, että sosiaalisissa taidoissa olen aka kehno. Vaikea olla puolituttujen kanssa kahden kesken. Olen myös välillä tosi ujo ja luulen, että ihmiset näkee mut sen takia ihan väärässä valossa...

plaah,,,

Olenko normaali?

Mitäs mieltä oeltte?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. asperger. Tai ihan jotain pientä hahmotusongelmaa. Ihmiset on erilaisia. Joku saattas ehkä saada jonkun diagnoosin susta aikaseksi mutta tärkeintä on varmaan löytää sulle paras tapa oppia asioita ja olla tekemisissä muitten kanssa. Monia asioita voi harjoitella kuten sosiaalisia taitoja. Luulenpa että sussa ei ole sen suurempaa vikaa.

Vierailija
2/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös miettinyt joskus olevani jollain lailla vammainen tai että mulla on kehitysviivästymä tms. Mutta kai me sitten vaan ollaan tällaisia....Hyväksytään itsemme tällaisina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukana aspergerista. Ehkä joku voi olla ap:n kaltainen ilman diagnoosia!!!

t. 3

Vierailija
5/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin jo aiemmin kuin joku täällä ehdotti. Sain pisteitä 122 ja mulla on siis asperger-piirteitä. Tein myös älykkyystestin jsota sain täydet pisteet ja testi oli erittäin helppo...

Vierailija
6/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin jo aiemmin kuin joku täällä ehdotti. Sain pisteitä 122 ja mulla on siis asperger-piirteitä. Tein myös älykkyystestin jsota sain täydet pisteet ja testi oli erittäin helppo...

ja tämän siis kirjoitin minä eli ap

Vierailija
7/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten vaikka olisit asperger. Olet ilmeisesti poikkeuksellisen älykäs. Monet suurmiehet on olleet aspergerejä. Älykkyys vie sinut pitkälle. Sosiaalisissa taidoissa voit kehittyä kun tiedostat heikkoutesi. Ehkä sinua hyödyttää lukea aiheesta enemmän jotta ymmärtäisit itseäsi ja muiden suhtautumista sinuun. Vaikkakaan yhden testin perusteella ei voikaan diagnoosia tehdä : )

t. 2

Vierailija
8/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo jossain vaiheessa että minulla on asperger muttei ole. Jee.

Vierailija
9/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla, joilla on vaikeuksia jollain elämän osa-alueilla, on sitten taas paljon vahvuuksiakin. Esimerkiksi miehen serkkutyttö täyttää monet kuvailemasi piirteet, mutta on luova, lämmin ja empaattinen ihminen, kaunis monella tavalla. Ja virkistävää seuraa koska se ajatuksenkulku on niin erilainen kuin monella muulla. Saan hänen seurastaan aina hirveästi energiaa. Olen pahoillani hänen puolestaan, ettei hän itse näe tätä omaa lahjakkuuttaan, vaan häpeää itseään ja elää vähän käsijarru päällä koko ajan, ettei vaan tee mitään "tyhmää".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi