Olenko rasisti, jos en tahdo tutustua ulkomaalaiseen mieheen seurustelumielessä?
Siinähän se kysymys yksinkertaisuudessaan jo tulikin. En tahdo sekaantua erilaiseen kulttuuriin enkä ottaa perheeseeni vierasmaalaisia tapoja. Olen kiinnostunut matkailusta ja erilaisista kulttuureista, mutta omaan kotiini ja perheeseeni en kuitenkaan ulkomaalaista miestä tahdo, pidän Suomesta ja suomalaisista. Olenko rasisti vai onko tämä vain tervettä omien rajojen tuntemista? Ja jos olen, niin mitä voisin tehdä tullakseni paremmaksi ihmiseksi?
Kommentit (24)
En ole rasisti. Kannatan kaikille samoja oikeuksia ja velvollisuuksia rodusta ja uskonnosta riippumatta.
Kuitenkin minun oma juttuni on liberaali länsimainen kulttuuri. En halua itse intiimiä suhdetta islamilaisen tai afrikkalaisen kanssa - enkä toivo sellaista tyttärellekään.
vai pitäisitkö yhä kantasi ettei eri kulttuureja pidä sekoittaa?
Et sinä tuon vuoksi ole rasisti, mutta oletko varma ettei sinulla ole joitakin muita, rasistisiksi luokiteltavia ajatuksia? Esim. että et haluaisi mahdollisen tyttäresi seurustelevan tietynlaista geneettistä taustaa edustavan henkilön kanssa. Tai tietystä kulttuurista tulevan kanssa
kulttuureista tulevien miesten kanssa, se on ihan selvää! Esim. joku äärimuslimi on ihan ehdoton ei.
ap
Noilla kriteereillä olet rasistisuuteen taipuvainen ja rasistikin, et ehkä äärirasisti mutta kuitenkin.
Rasismia on jos on päättänyt olla pitämättä jostain ihmisestä sen vuoksi, että hän on jotain kansallisuutta tai uskontoa edustava henkilö.
Saat toki seurustella suomailaisen kanssa olematta rasisti, mutta automaattisesti sulkemalla pois tiettyjä ihmisryhmiä on rasistisuutta ja kapeakatseisuutta.
Seurustelu suomalaisen kanssa ei sinusta tee rasistia. Vakaa päätös seurustelemattomuudesta toista kansalaisuutta olevan kanssa on.
kulttuureista tulevien miesten kanssa, se on ihan selvää! Esim. joku äärimuslimi on ihan ehdoton ei.
ap