Tosi pienet häät. Pitäisitkö ravintolassa vai näkisitkö enemmän vaivaa juhlatilojen laitossa jne?
Mietin sitä, kun meillä on ehkä noin 30 hengen häät. Emme jaksaisi nähdä mitään suurta vaivaa niissä, haluamme vain lähimpien kesken juhlia hyvän ruuan ja juoman merkeissä ja muuten kivasti iltaa istuen.
Ravintolassa häät tulee aika kalliiksi, ruoka ja juomapaketti on noin 65e per henkilö eli n.2000e.
Se olisi kuitenkin niin mukavan helppoa... ei tarvitsisi miettiä koristeluita, siivouksia yms.
Jos taas vuokraisi tilan jostain niin menisi se tilamaksu, sitten pitäisi pitopalvelu tilata jostain. Ne juomat saisi kyllä sitten itse halvemmalla hommattua. Mutta maksaako vaivaa noin suht pientä summaa ajatellen?
Kommentit (5)
Ei säästä paljon ja oma vaiva on se pahin vaiva.
pienet häät (20h) Vanajanlinnan Viinituvassa. Ruoka oli muistaakseni noin 50e per nuppi, muistelen että kaikenkaikkiaan häihin olisi mennyt 2500e tilan ja ruokien ja juomien osalta.
Oli tosi ihana paikka, meidät vihittiinkin siinä samassa tilassa. Oli kaunis ja tunnelmallinen paikka ja palvelu ensiluokkaista.
tila hotellista, jossa on hyvä ravintola.
Se oli todella kätevä paketti.
Hotelli huolehti koristelut, ruoat ja juomat. Kakku vaan tilattiin konditoriosta.
Se oli hyvä, helppo ja laadukas paketti.
Olen myös itse ollut samantyyppisissä häissä vieraana, ja viihdyin kyllä oikein hyvin.
Ja laittaisin kutsuun ilmoituksen, että lahjan sijaan jokainen voi ostaa "illalliskortin". Tarjoaisin kaikille alkumaljan ja jälkiruoan, muut saisi jokainen maksaa itse.
Ei ole mitään järkeä tuhlata suuria summia häihin ja saada sitten jotain typeriä kippoja ja kuppoja vierailta lahjaksi.
Ei siinä niin paljon säästä että kannattaisi alkaa nähdä suurta vaivaa koristeissa tai pitopalvelun hommaamisessa ja jälkisiivouksissa. Ravintolasta saa kaiken valmiina ja ruokakin on todennäköisesti parempaa.