Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko rasisti, jos en tahdo tutustua ulkomaalaiseen mieheen seurustelumielessä?

Vierailija
15.04.2012 |

Siinähän se kysymys yksinkertaisuudessaan jo tulikin. En tahdo sekaantua erilaiseen kulttuuriin enkä ottaa perheeseeni vierasmaalaisia tapoja. Olen kiinnostunut matkailusta ja erilaisista kulttuureista, mutta omaan kotiini ja perheeseeni en kuitenkaan ulkomaalaista miestä tahdo, pidän Suomesta ja suomalaisista. Olenko rasisti vai onko tämä vain tervettä omien rajojen tuntemista? Ja jos olen, niin mitä voisin tehdä tullakseni paremmaksi ihmiseksi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään tökerösti ("hei n****ri, en todellakaan tahdo tutustua!"), vaan yksinkertaisesti vetäydyn pois jos havaitsen kiinnostusta ja suoraan treffipyyntöön vastaan vaikka olevani varattu.

ap

Vierailija
2/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus valita seurustelukumppaninsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla perusteella, ihan tervettä ajattelutapasi on minusta.

t. ulkomaalaisen vaimo, joka on erittäin pettynyt tähän järjestelyyn... (eli avioliittoon ulkomaalaisen kanssa)

Vierailija
4/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä ko. asiasta.

Vierailija
5/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kenenkään pidä seurustella ihmisen kanssa, jonka kaikkia ominaisuuksia ei ole valmis hyväksymään osaksi elämäänsä.

Ei oikein täytä rotusorrun määrettä.

Vierailija
6/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka itse tiedä?? Hohhoijaa..

Vierailija
7/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko? Etkö muka itse tiedä?? Hohhoijaa..

olen saanut sen kuvan, että hyvin monet pitävät näin ajattelevaa naista rasistina ja jollain tapaa huonona ihmisenä.

Miten sinusta nro 2 minun pitäisi vastaisuudessa toimia?

ap

Vierailija
8/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjen ihmisrotujen ulkoiset piirteet ei yleensä viehätä minua, siksi en voisi seurustella ko.rotua olevan ihmisen kanssa. Olenko minä rasisti?

9/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) lihavan

b) vammaisen

c) punatukkaisen kanssa?

jos koet että on a:n b:n tai c:n syrjimistä olla seurustelematta heidän kanssaan, koska he eivät viehätä sinua seurustelumielessä, olet varmaan myös rasisti

10/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) lihavan

b) vammaisen

c) punatukkaisen kanssa?

jos koet että on a:n b:n tai c:n syrjimistä olla seurustelematta heidän kanssaan, koska he eivät viehätä sinua seurustelumielessä, olet varmaan myös rasisti

Vierailija
11/24 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minusta ei voi olla rasisti valitessaan itselleen kumppania, vaikka perusteena olisi mikä tahansa. Onhan paljon ihmisiä, jotka eivät halua seurustella vammaisen kanssa, hyvin lyhyen tai pitkän kanssa, lihavan kanssa, hyvin vanhan tai hyvin paljon nuoremman kanssa jne. ja kukaan ei hauku heitä syrjimisestä. Eiköhän miesmarkkinoilla saa valita sellaisen, joka tuntuu itselle sopivalta. Itse olen ollut jälkikäteen tyytyväinen, etten ihastunut keneenkään ulkomaalaiseen, jonka arvomaailma olisi hyvin erilainen kuin omani. Uskoisin, että viittaat esim. äärimuslimeilla juuri tähän, esim. naisen asemaan jne.

Vierailija
12/24 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se kysymys yksinkertaisuudessaan jo tulikin. En tahdo sekaantua erilaiseen kulttuuriin enkä ottaa perheeseeni vierasmaalaisia tapoja. Olen kiinnostunut matkailusta ja erilaisista kulttuureista, mutta omaan kotiini ja perheeseeni en kuitenkaan ulkomaalaista miestä tahdo, pidän Suomesta ja suomalaisista. Olenko rasisti vai onko tämä vain tervettä omien rajojen tuntemista? Ja jos olen, niin mitä voisin tehdä tullakseni paremmaksi ihmiseksi?

Olet rasisti vain jos uskot rotujen olemassaoloon, jonka seurauksena kyseisiä rotuja voi asettaa paremmuusjärjestykseen, jonka perusteella eri rotuja tulee kohdella eri tavoilla.

Omia mieltymysten noudattaminen sen sijaan on aivan normaalia ja tervettä.

Vierailija
13/24 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tuon vuoksi ole rasisti, mutta oletko varma ettei sinulla ole joitakin muita, rasistisiksi luokiteltavia ajatuksia? Esim. että et haluaisi mahdollisen tyttäresi seurustelevan tietynlaista geneettistä taustaa edustavan henkilön kanssa. Tai tietystä kulttuurista tulevan kanssa

kulttuureista tulevien miesten kanssa, se on ihan selvää! Esim. joku äärimuslimi on ihan ehdoton ei.

ap

Jos valitset itsellesi seurustelukumppania, on ymmärrettävää ja hyväksyttävää että rajaat valintaa etukäteen johonkin tiettyyn joukkoon, josta uskot todennäköisimmin löytäväsi itsellesi sopivan kumppanin. Se on sinun henkilökohtainen valintasi, ja itse kannat siinä riskin myös siitä, että se sinulle kaikkein sopivin sattuukin jäämään tekemiesi rajausten ulkopuolelle.

Mutta jos on olemassa tietty, yksittäinen henkilö X (tyttäresi itselleen valitsema poikaystävä), ja sinä et hyväksy häntä ihan pelkästään taustan perusteella - siis ihmiseen itseensä tutustumatta - olet rasisti.

Jos taas tutustut ihmiseen avoimesti, annat samanlaisen mahdollisuuden kuin kenelle tahansa ihmiselle, ja toteat vasta sen jälkeen, että et hyväksy, et ole rasisti.

t. 17

Vierailija
14/24 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelee näitä ja ne loppuu yleensä aina jotenkin tällä lailla ihmeellisesti ja niin että rasistien harrastama ihme vittuilu aina puskee läpi:

Ja jos olen, niin mitä voisin tehdä tullakseni paremmaksi ihmiseksi?

Syön vaikka vanhat saappaani, jos tää ei ole taas kerran joku hompanssi keksimässä miten tuulettaa rasismiaan jollain "en-ole-ennen-ollut-rasisti-mutta-nyt-pliis-auttakaa-että-tulen-paremmaksi-ihmiseksi. Hohhoijaa.

Vierailija
15/24 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo sekaantua erilaiseen kulttuuriin enkä ottaa perheeseeni vierasmaalaisia tapoja. Olen kiinnostunut matkailusta ja erilaisista kulttuureista, mutta omaan kotiini ja perheeseeni en kuitenkaan ulkomaalaista miestä tahdo, pidän Suomesta ja suomalaisista.

Tuolle on ihan oikea nimikin: xenofobia, eli vieraan pelko. Rasisimi liittyy rotuun (biologisesti ihmisiä on vain yksi rotu, mutta tiedätte, mitä tarkoitan), muu ihmisryhmien eri arvoon asettaminen on sitten syrjintää.

Hyvä testi sille, onko kyse rasismista vai vieraan kulttuurin pelosta on se, että kuvittelet vastapeluriksi suomalaissyntyisen (tai muun valkoisen eurooppalaisen) henkilön, joka on kasvanut vauvasta asti täysin vieraassa kulttuurissa, ilman ylimääräsitä länsimaista vaikutusta. Vaikka Kiinassa, Bahrainissa, Ugandassa, Argentiinassa. Vieläkö olet samaa mieltä siitä, että olisi vaikea tulla toimeen?

Ei sinun tarvitse seurustella ulkomaalaisten kanssa. Monille jo tuttu ulkonäkö on niin vahva valintaperuste, että ainakin tumaihoiset ulkomaalaiset rajautuvat pois. Kulttuuriasioista, minusta kyllä Suomen sisällä on niin monennäköistä kulttuuria, että erot "ulkomaisiin" ovat pienempiä. Toki ääripäitä löytyy.

Vierailija
16/24 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänään linjoille sattuisi joku, joka ajattelee minut näillä tiedoilla rasistiksi, niin olisi mielenkiintoista kuulla hieman syvällisemmin ajatuksiasi!

ap

Vierailija
17/24 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakohtaista kokemusta. olin turkkilaisen miehen kanssa naimisissa, elämäni suurin virhe, myönnän...ja edelleenkin 6 vuotta erosta hän minua jaksaa kiusata ja haukkua. en ikinä ota itselleni ulkomaalaista miestä, edes ruotsalaista...

Vierailija
18/24 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma ettei sinulla ole joitakin muita, rasistisiksi luokiteltavia ajatuksia? Esim. että et haluaisi mahdollisen tyttäresi seurustelevan tietynlaista geneettistä taustaa edustavan henkilön kanssa.

Vierailija
19/24 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma ettei sinulla ole joitakin muita, rasistisiksi luokiteltavia ajatuksia? Esim. että et haluaisi mahdollisen tyttäresi seurustelevan tietynlaista geneettistä taustaa edustavan henkilön kanssa.

Vierailija
20/24 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla seurustelukumppaninsa valitsee. Kulttuuri on sentään paljon oleellisempi tekijä elämässä kuin kalju tai selkäkarvat, ja silti niitäkin käytetään perusteena elämänkumppanin valinnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme