Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

o0O HELMET 2009 vko 24 O0o

09.06.2008 |

Ei osunut mun silmiin vielä uutta pinoa tälle viikolle, joten aloitinpa sitten:)

Mitäs muiden alkavaan viikkoon kuuluu? Minä tilasin tänään alkuraskauden ultran, myöskin tuolta Medisonarista!! En nyt muista kuka toinen sinne oli tilannut... Mutta tämän viikon perjantaina jo menen! Iiks kuin jännää! Silloin rv 6+4. Kovasti täti mulle sanoi et on sopiva aika mennä... mutta onkohan? Lähinnä haluan tietää että siellä joku on, kohdussa, ja että sydän lyö. Ja tietty varmistuksen siihen että montako:))

Tällaista tänään. Liitän perään viime viikonlopun jutustelut.

tikru08 ja masukki rv 6+0 uuteen viikkoon :)

Kommentit (73)

Vierailija
2/73 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa tilasin ultran sinne Medisonariin, on viikolla 6+5 ja mulle kans sanottiin että on hyvä aika ultrata! Toivotaan vaan että kaikki on kunnossa! Luin tänään kirjastossa kirjaa keskenmenoista ja kyllä meinasi parku päästä kun luin niitä kirjoituksia =(. Vähän huolestuttaa kun ei ole kauheasti mitään oireita ollut, tosin ei niitä ollut juuri esikoisenkaan kanssa ja hyvin meni silti! Käytiin pojan kanssa lääkärissäkin tänään korvia näyttämässä, ei onneksi ollut tulehdusta. Sitkeää flunssaa näyttää olevan.

Mukavaa viikkoa kaikille!

helena, poika ja masuvauva rv 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on jo ilta. Mulle tuli jostain syystä aamulla kauhean vahva fiilis, että ennen iltapäivää alkaa vuoto ja raskaus menee kesken. En tosiaankaan tajua, mistä johtui. Totta kai sitten tuntui myös siltä, että kaikki oireet on kadonnut.. ihan kamalan levottomana olin töissä. Mutta iltapäivä ohitettu, eikä vuotoja. Ja mikä parasta, oireita pukkaa, oireita pukkaa. :) Ihana pahan olon aalto pyyhkäisi töissä ja en voinut muuta kuin olla kiitollinen ja hymyillä.

Luget lopetin eilen, joten ehkä siitä johtuen epävarmuus. Alamahassa on vähän ollut tänään myös juilintoja, mutta johtuvat kai tuosta hormonen lopetuksesta. Valkovuoto on lisääntynyt tosi paljon, välillä sen valuminen sai jo sydämen lyöntejä jäämään väliin..

Tikru, musta tuo ultra on aika aikasessa, tai omani on ainakin viikkoa myöhemmin, jotta syke varmasti näkyy. Olen kyllä paljon lukenut, että jo noilla viikoilla sykkeen pitäisi näkyä, joten taitaa olla tämä vain kateellisen panettelua.. ;)

Mututietoni sanoisi, että ultrasta saa korvauksen, ainakin kaikista muista hoitoihin liittyneistä ultrista sai. Joku lakimuutoshan tuli ainakin yli 40vuotiaiden hoitoihin, liittyisikö tuo siihen..? Ainakin muutama klinikka ilmoittaa sivuilla hinnan kelakorvauksen jälkeenkin.

Tervetuloa uusille, toivottavasti saamme kaikki jatkaa matkaa yhdessä sinne helmikuulle asti!

Naanuli ja Helmi 5+3

Vierailija
4/73 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsyttää ihan älyttömästi...lauantaina ja sunnuntaina olin sukujuhlissa ja ihan poikki koko ajan, haukottelin niin, että leuat meinasi revetä =) Tänään aamulla nukuin aika pitkään, en oo saanut mitään aikaseks koko päivänä, mutta kolmet päikkärit olen kyllä nukkunut...no, onneks on lomaa nyt. Lievää kuvotuksen tunnetta oli aamulla, mutta ruoka maittaa kyllä. Mahaa juilii, makuulla vähemmän ja muutenkin on semmonen kumma painon tunne alavatsalla koko ajan ja rinnat on edelleen kipeet.

Pähkäilin ultran suhteen, että mennäkkö vai ei, mutta varasin sen ensi viikon tiistaiksi, sillon viikkoja 6+5. Tää kun nyt on eka raskaus, niin haluan varmistuksen, ettei oo kyse tuulimunasta tms. Välillä on semmonen olo, että kaikki on niin kun pitää ja välillä pelottaa...Mies pääsee onneks ultraan mukaan =)

Töissä asiasta kertominen meni onneks mukavasti, esimiehet suhtautu asiaan positiivisesti ja asia järjesty, eikä semmosia "no oottepa ajankohdan valinneet"-kommentteja onneks tullut...Parille työkaverille on pakko ollut sanoa, kun on ollut sellasia potilaita joita en raskauden takia voi hoitaa, mutta ovat luvanneet pitää suunsa supussa...

Semmosia tänne tällä hetkellä, kaikille taas kerran vauvaliimaa ja tarriksia matkaan!

Hannekka ja Taimi-Armas 5+4

Vierailija
5/73 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin varasin ajan ultraan. Aluksi sain sen tän viikon keskiviikoksi, jolloin viikkoja 6+1 mutta koska luulen, että todellisuudessa viikkoja on vähemmän niin siirrettiin ensi viikon maanantaille, jolloin viikkoja 6+6. Tällä hetkellä mulla on sellainen olo etten haluaisi miestä ultraan mukaan... Mistäköhän tämä johtuu?!? Outoa! Enkä kyllä sitä kehtaa sille sanoa kun ilmeisesti olisi mukaan tulossa...

Oireita on tosi niukasti, rinnat hieman arat ja hetkittäistä painontunnetta alavatsassa&sellaista menkkamaista jomotusta ja valkovuotoa niin, että lorisee. Monta kertaa on sydän pysähtynyt kun olen takuuvarma, et nyt meni kesken kun housuihin humahti jotain mutta onneksi ainakin toistaiseksi pelkkää valkovuotoa.

Päivät menee kyllä niin hitaasti kun koko ajan pähkäilee onko kaikki hyvin, kun nyt jaksaisi sinne ensi maanantaille.

Miina rv5+6(+)

Vierailija
6/73 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte kaikki varanneet jo alkuraskauden ultran... mitä kaikkea siellä pääsee näkemään? Minkä hintaisia ne on?

Oma napa:

Kauhea jatkuva väsymys. Töissä saa oikeasti tehdä kunnolla töitä, että kestää hereillä. Toinen vaiva on hirmuinen nälkä. Tuntuu, että saa kokoajan olla syömässä. Tätä menoa painoa kertyy enemmän kuin ois tarkoitus.

Pieni huoli on tuosta keskenmenosta ja aina vessassa käydessä tulee tarkkailtua tilannetta. Ikäväkin vaivaa, kun olen työmatkalla :(

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Eppu81 ja Toivo 5+6

Vierailija
7/73 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys vaivaa, mutta enpä tiedä johtuuko raskaudesta vai siitä, että esikoinen tykkää nykyään herätä viideltä...voi kun kiva. ;)

Eppu: En tiedä nykyisiä hintoja, pari vuotta sitten kun kävin niin maksoi jotain päälle satasen. Onko muilla tarkempia tietoja? Ja eihän siinä varhaisessa ultrassa juuri mitään näe...pienen toukan toivottavasti. Lähinnä haluan mennä siksi, että saan varmistuksen että siellä ihan oikeasti joku elää ja kasvaa. Siinä vaiheessa kun sydämen syke on havaittu, on kuitenkin jo tosi hyvät mahdollisuudet että raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti. Siis semmoinen itsensärauhoittamiskeinohan tuo ultra on. Ja haluaisin jo kovasti kertoa kaikille, mutta mieluummin odotan tuon ultran varmistusta.

ON: Hajuherkkyys alkoi. En pysty avaamaan jääkaappia, jos siellä on marinoitua lihaa. Esikoista odottaessa en kestänyt lasagnen hajua, heti yökötti. On nää niin kummia juttuja... Pientä heikotusta ja huimausta on, mutta jotenkin sitä haluaa vaan tsempata eikä jäädä lepäilemään. Ehkä alitajuisesti haluan todistaa itselleni, että jaksan...kun tuskinpa tämä meno tulee helpottumaan sitten kahden pienen kanssa. Iloista sirkusta odotellessa... =)

Mukavaa sadepäivää!

MilkaK rv 6+1

Vierailija
8/73 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että sataa välillä! Sitten saakin taas hetken paistaa :)

ON: Ei pahoinvointia, ei merkittävää väsymystä. Iltasella turvottaa ja rinnat on arat. Eilen illalla oli aikakovia repäisykipuja alavatsalla. Piti ihan kyykistyä lattialle, kun ei kestänyt seisoa suorassa. Helpottivat sitten kuitenkin aika nopeasti.

Mietittiin eilen, että miten kerrotaan uutiset isovanhemmille tällä kertaa, mutta ei päästy vielä asiasta selvyyteen. Viimeksi postitettiin kortit, joissa oli ultrakuva (np-ultra), runo ja laskettu aika.

MITEN TE MUUT AIOTTE RASKAUDESTA ILMOITTAA?

Joie rv 4+5

Vierailija
9/73 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joie, tosi ihanasti kerroitte edellisestä raskaudesta:) Me ei olla vielä mietitty muuta kuin se, että kaikille ei kerrota heti. Siis mieheni "siunauksella" kerromme mun äidille ja hänen perheelleen (ollaan tosi läheisiä) heti kun se 12 viikkoa ja ultra on ohi. Miehen puolen isovanhemmille ja mun isälle ei kerrota vielä silloin. Nyt ainakin ajatellaan niin. Siellä puolella kuitenkin asia leviää heti KAIKKIEN tieoon, joten odotetaan kai (jos vaan pystytään:) ) kunnes masu alkaa näkyä:)

Mut joku ihana tapa kertoa olis kiva keksiä:)

Alkuraskauden ultra maksaa mulla ainakin Turun Medisonarissa aika tarkasti 100€. Tää on kela-kortilla. Ilman korttia on 120€+toimistokulut. Tuo satanen me ollaan valmiita kyllä maksamaan, että saadaan mielenrauha ja uskalletaan iloita edes vähän enemmän. Toivon todella etten mene liian aikaisin ultraan. Itsekin mietin tuota, ja kysyinkin ajanvarauksen naiselta että milloin olisi paras ajankohta. Hän tosiaan saoi että 7-8 viikon aikana, ja kysyi et käviskö mulle tän viikon loppupuoli kun kerroin et seiskaviikko alkoi juuri. Luotan nyt siihen että hän tiesi mistä puhui.

Jännittää kyllä tuo ultra ihan hirmuisesti:) Monet on näköjään varanneet sen, ja aika tarkasti sen seiskaviikon loppupuolella tuntuu aika olevan useimmilla:) Toivotaan, että meillä kaikilla menee hyvin ja saadaan nähdä pikkuisemme ja että kaikki on hyvin.

Joku jutteli että ei haluaisi miestä mukaan ultraan. Itseänikin on mietityttänyt. Haluan hänet jakamaan kaiken kanssani, oli masusta sitten hyviä tai huonoja uutisia. Ja tuntuu, myös hänestä itsestään, että raskaus olisi konkreettisempaa hänelle kun näkee masukin. Joten mies sitten tulee mukaan. Pelkään vaan, että alakautta tehtävä ultra on "traumaattinen" kokemus raukalle, kun eka lapsi tosiaan on molemmille:) No, saapahan tottua! :D

Olo on väsy. Mä olen kuten te kaikki, säikkynyt keskenmenoa joka vessakäynnillä. Ja aina kun lorahtaa, mietin et nytkö se tapahtuu.... :( Kai nää tunteet on ihan normaaleja. Samoin kuin se, että valkovuotoa on TODELLA paljon enemmän kuin yleensä. Vähän ikävä vaiva, saa koko ajan pitää pikkuhousunsuojaa...

Perjantaita täällä nyt odotetaan kuin kuuta nousevaa:) Silloin se ultra. Nyt sataa vettä... ihanaa!! Vähän olokin helpottuu!

tikru ja masukki rv 6+1

Vierailija
10/73 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti tulin käväiseen, kun lisäsin itseni jo tuonne esittelypinoon.

Vielä ei ole uskaltanut täysillä iloita ajatuksesta omasta masuasukista, kun jotenkin ei uskalla luottaa, että kyseessä normaali raskaus. Helmikuulla tuli spontaani keskenmeno noin 7. viikolla, joten nyt olen koko ajan varpaillani. Pelottaa, jos onkin vaikka tuulimuna tai menee taas kesken.

En ole oikein edes päättänyt, kävisinkö tällä kertaa alku-ultrassa vai en... Tarpeeksi kauan kun odotan niin ei edes tarvitse käydä :-) Neuvolaankaan en ole vielä soittanut, mutta ehtiihän tässä vielä.

Nektar rv 5+2 (näin nopeesti laskettuna.. meniköhän oikein)

Vierailija
11/73 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu turvalliselta kuulla teidän muiden oireita ja oireettomuutta. Tuntuu niin välillä usko häviävän... Että onko sitä oikeasti raskaana.

Lueskellessani teidän juttuja, aloin miettimään sitä alkuraskauden ultraa... Se toisi kyllä varmuutta, että siellä kohdussa on jotain. Varsinkin kun on esikoisesta kyse. Taidan varata huomenna ajan ensi viikolle. Meillä on ensi keskiviikkona ensimmäinen neuvolakin.

ON: Mahaa juimii mahdottomasti... Sattuu oikeasti ja pelottaa, ettei vaa menis kesken. Todella vaikeata keskittyä koulutukseen. Ajatukset liikkuu aivan muissa asioissa. Väsyttää kokoajan. Ja valkovuotoa on runsaasti. Nälkäkin on jatkuvasti.

Onko kenellekään kunnon pahoinvointia?

Eppu81 ja toivo 6+0

Vierailija
12/73 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nektarille tervetuloa joukkoon, ja toivotaan sinunkin pikkuiselle paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa että pysyisi helmikuulle asti kyydissä:)

Eppu81: Usko häviää välillä itse kullakin. Jonain hetkenä on suurestikin oireita, toisena ei mitään. Hajut mulla tökkii, ja kaikkea ruokaa ei tee mieli. Välillä vähän huono olo, mutta kun kysyit että kunnon pahoinvointia, niin ei ole kyllä täällä näkynyt:) Ja itse ainakin pidän siltä osin jokaista päivää voittona. Ei sitä pahoinvointia kaipaa, vaikka toki sekin olisi yksi kunnon merkki masukista.

Sun oireet ja olotila kuulostaa niin tutulta. Jaksamista sinnekin<3 Pelot ja väsymys yhdistettynä arjesta selviytymiseen tuntuu välillä aika rankalta. Mulla takan tänään kahden tunnin päikkärit ja nukkumaan vois taas mennä.

Silti niin onnellinen:)

tikru ja masukki, edelleen rv 6+1

Vierailija
13/73 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pikkuhiljaa flunssa rupeaa helpottamaan, enää vain pientä yskää jäljellä.

Ensimmäinen neuvola olisi sitten juhannuksen jälkeen maanantaina eli 23.päivä. Neuvolan täti kuulosti oikein mukavalta tapaukselta =)

Joku muukin täällä kertoi saavansa ikävän huuliherpeksen. Minulle kävi myös samanlailla. Nyt viikon jälkeen se rupeaa pikkuhiljaa poistumaan. Kestää tosikauan ennen kuin paranee, kun en ole tohtinut siihen mitään lääkevoidetta käyttää.

Tosi moni täällä on jo varannut ensimmäisen ultran. Rupesin sitä itsekkin miettimään. Jos vaikka huomenna soittaisin ja kyselisin hintoja. Olisi kiva ennen juhannusta päästä. Meillä on suvun kanssa ollut tapana kokoontua aina juhlimaan ja luulempa että tämä raskaus tulee juhannuksena paljastumaan kun muut huomaavat ettei alkoholi maistu. Se on yksi syy miksi haluaisin tuonne ultraan, jotta tietäis että kaikki hyvin ennen kuin muut saavat tästä raskaudesta tietää...

Tietämättömänä kyselen että tapahtuuko tuo varhaisultra alakautta vaiko vatsan päältä?

T. Miiru84 rv 5+6

Vierailija
14/73 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tälle illalle muutama sana..

Ultrasta on ollut paljon puhetta, me ei käyty esikosta ultrasta, eikä oltaisi menyt tästäkään, jos olisi luonnollisesti alkanut. Mutta hoidoissa kun on isompi km riski ja meillä varteenotettava kaksoisriski, niin halutaan mennä kurkkaamaan jo aikaisin.

Miiru, tuo alkuraskauden ultra tehdään emättimen kautta, mahan päältä ei kai näkyisi vielä mitään. Myös kunnallinen eka ultra tehdääb emättimen kautta.

Tikru, ei ne miehet onneksi kamalan herkkiä ole, ei omani ainakaan ole mitään traumoja saanut, vaikka sisääni on työnnetty vaikka mitä hänen nähden.. :) Kannattaa tosin kertoa, että anturi suojataan kondomilla, mies kiitteli esikoisen ultran jälkeen, että olin varoitellut, sillä hän ehti jo miettiä, mitä tuleman pitää, kun näki, minkä ultraaja otti käteen. :D

Hannekka, mä lähes ahdistaa töissä tuo jatkuva haukottelu. Jotain kummallisia tekosyitä saa koko ajan keksiä, kun normaalisti en haukottele juuri ollenkaan päivisin..

Joie, mä ajattelin ultran jälkeen laittaa lähimmille ystäville tekstarin, lähin piiri jo tietääkin, kun inssistäkin heidän kanssaan oli puhetta, niin päästettiin piinasta heti kohta plussattua.

Nektar, tervetuloa epävarmuuden aallokkoon! En voi edes ajatella, millaista tunnevyöryä itse käyt, kun ilman yhtään keskenmenoa kokeneenakin pelkään ihan hurjasti. Mutta päivä kerrallaan viikot lisääntyy. bd

Eppu, taitaa tuo kipuilu kuulua taudin kuvaan, vaikka pelottavaa se kyllä on. Mutta pakkohan kohdun kasvun on jossain tuntua, eikö vain? Luotetaan siihen, jooko? :)

Tänään voi sanoa jo voineensa pahasti ja hajut tekee mysö täällä tosi pahaa. Metalliin maku on myös tullut suuhun, yak!

Itse synnytin viime yönä kaksoset, tytön ja pojan. Oiskohan ollut enneuni..?

Naanuli ja Helmi 5+4

Vierailija
15/73 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täällä parin päivän aikana käyty, kiva!

).( Minäkin sitten intouduin sen alkuraskauden ultran varaamaan, se on juhannuksen jälkeen maanantaina vasta ja silloin on viikkoja 7+3. Pähkäilin kovasti, että ottaisiko ennen juhannusta vai jälkeen, mutta päädyin tuohon, kun ajattelin, että sitten harmittaa, jos mitään ei vielä näy. Ja hoitajakin ehdotteli viikkoa 8. Mutta on sinne pitkä aika..! :( Ja jännä juttu, mutta välittömästi ajan varaamisen jälkeen iski hirmu huoli, että onkohan kaikki ok, kunpa kaikki olisi hyvin silloin ultrassa! -Neuvolaa en vielä ehtinyt varata, hankalaa kun pitää osua siihen puhelinaikaan. Olen varma, että aika menee jonnekin elokuulle kuitenkin, viimeksikin olin ekassa neuvolassa vasta rv 11+. Huomenna yritän kuitenkin varailla.

Oireista: Kuten joku sanoikin, todella helpottavaa lukea teidän kokemuksia. Itsestä tuntuu, että oireita ei juuri ole, mutta minäkin kyllä haukottelen päivät pääksytysten ja jotkut ruoat tökkii, ja syötyä tulee tosiaan aika paljon, kun nälkä piinaa. Eli kai nekin oireiksi luetaan... Varsinaista pahoinvointia ei täälläkään ole näkynyt ja siinä olen Tikrun kanssa samoilla linjoilla, että jokainen päivä on voitto.

Alakautta ultraamisesta: Kaksi raskausaikaa tätä ennen kokeneena, voin sanoa, että en näe enää mitään merkillistä siinä, että useat ihmiset haluavat tunkea kätensä tai jotain muuta alapäähäni..! ;) Ja lapsettomuushoidoissa pitkään käynyt ystäväni sanoi, että vuosien aikana tuntui, että puoli sairaalan lääkärikunnasta oli tutkinut hänen alapäänsä, että siihen saa kyllä tottua.

Nektarille tsemppiä keskenmenopelon kanssa elämiseen. Ajatus on varmasti läsnä vielä tiiviimmin kuin meillä sitä kokemattomilla ja kuitenkin tuntuu, että sitä ajattelee joka päivä. Ja ne valkovuotolorahdukset tosiaan on vihonviimeisiä.

Tänään oli kiva päivä, käytiin työkavereiden kanssa vähän virkistäytymässä. Minä tosin jännitin sitä juomista ja vähän syömistäkin, etten paljastu. Ihan hyvin meni, mutta tuli kyllä mätileipä syötyä ja vähän 2%:sta kuoharia juotua... Huoh. Onneksi kolmen päivän päästä alkaa loma.

Jaksamista kaikille oireiden tai niiden puutteen kanssa!

Hilpsu rv 5+4 (13 päivää ultraan)

Vierailija
16/73 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin sitten liittyä tähän pinoon :D Lueskelin tossa näitä juttuja, ja taytyykö mun lisätä itseni johonki esittelypinoon...eli mihin? Meni huti*heh* No kuitenkin esikoisen ya 5/08 ja plussasin 6/08.

Oli jokseenki mieltä rauhottavaa lukea teidän muidenkin tuntemuksia ja ajatuksia. Kun itelläki pyörii mielessä samoja asioita. Edelleenki vessakäynnillä vilkasen paperiin ettei verta vaan ole tullu. Eli lievä epävarmuus on kuitenki takaraivossa. Mut toivotaan parasta! :)

Muuten kyllä mahtavat fiilikset ja kaikille onnittelut tasapuolisesti masuasukeista! :D

AngelEye-86 ja masuasukki rv 4+4 (laskurin mukaan:)

Vierailija
17/73 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinkin sen esittelypinon :D Ja lisäsin itseni sinne....

Vierailija
18/73 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla sitten meni kesken tää raskaus,mut ei pahemmin harmita koska nuorimmainenkin on vasta 2.5kk vanha ja sitten kun 5 pienessä lapsessa ois kyllä hurjasti tekemistä..joskus myöhemmin sitte saa viides tulla..

Vierailija
19/73 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut tuo tärkein, siis se osoite: http://groups.msn.com/Helmivauvat2009

Vierailija
20/73 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meille helmikuun odottajille on perustettu yhteisö. Tulkaa kaikki ihmeessä liittymään mukaan, niin saadaan rauhassa höpistä :D

Opal rv 5+4