Poikani toi näytille tyttöystävänsä. Olen pettynyt!
Olen pettynyt 16-vuotiaaseen poikaani, joka toi tänään tyttöystävänsä näytille. Naamassa tytöllä 3 lävistystä ja punaiset hiukset. Vuotta nuorempi, kuin poikani, ja on selvästikin roskasakkiperheestä. Lisäksi käyttäytyi huonosti! Ei puhunut juuri ollenkaan, eikä katsonut silmiini, kun puhuin. Tervehdin aluksi iloisesti, eikä tervehtinyt minua, vaan istui vaan pöydän ääreen. Kun kysyin, että mitä kuuluu, ei vastannut siihenkään... Menetin hermoni, mutta yritin olla normaalisti. Aloin kyselemään, että kauanko olette olleet yhdessä yms, niin tyttö vaan vastasi suoraan, niinkuin asiat ovat, eikä kuvaillut niitä mitenkään. Että sellaista meininkiä täällä päin...
Kommentit (36)
Muista sitten niitä nuoria ja heidän valintojaan aikasi arvosteltuasi, että itsepä tilaat sen hylkäämisen, jonka tuolla tyylillä todellakin tulet vielä osaksesi syystäkin saamaan. Jollet sitten tyrannina ole niin aivopessyt tahdottomia pentujasi, etteivät he koskaan uskalla alkaa ajatella ja elää itse omine valintoineen, vaan aina mamma sanoo ja mamma käskee. Olet idiootti!
Teinit saa anteeksi kaiken torkeyden ihan vaan olemalla teini-ikaisia.
Olkoon vaan lavistyksia ja punainen tukka, mutta tervehtia taytyy. Se kuuluu ihan peruskaytostapoihin.
mutta tämä tyttö kyseli koko ajan. Kysyi mun palkkaa, miehen poliittista kantaa, asuntolainan määrää, meidän harrastuksia, autonostovuotta - ihan kaikkea! Ja koko ajan se kyseenalaisti meidän valintoja. Volvo on huono hankinta, koska tiettyjä tyyppivikoja, miksi ei ole otettu niitä huomioon. Olohuoneen sohva on surkea, eikö me olla kuultu Vepsäläisestä jne.
Lopulta se sanoi pojalle, että eihän nää osaa edes keskustella.
Ujojen ihmisten on todettu olevan ulospäinsuuntautuneita empaattisempia. Anna tytölle mahdollisuus.
Järkytyin. Hän oli läski, kananpersetukkainen rääväsuu jolla ei ollut mitään tapoja. Ja joi kuin aikuinen mies vaikka oli vasta 15v. Onneksi poika tuli järkiinsä. Seuraava tyttö oli vuotta nuorempi kaunis blondi, todella hyvät käytöstavat. Olen vieläkin tämän tytön ystävä. Seuraava tyttö olikin 5 vuotta nuorempi.. jopa se 1. tuntuu hyvältä nyt.. Poika 21v..
mutta tämä tyttö kyseli koko ajan. Kysyi mun palkkaa, miehen poliittista kantaa, asuntolainan määrää, meidän harrastuksia, autonostovuotta - ihan kaikkea! Ja koko ajan se kyseenalaisti meidän valintoja. Volvo on huono hankinta, koska tiettyjä tyyppivikoja, miksi ei ole otettu niitä huomioon. Olohuoneen sohva on surkea, eikö me olla kuultu Vepsäläisestä jne.
Lopulta se sanoi pojalle, että eihän nää osaa edes keskustella.
Voi kun saisin omasta kokelaastani irti edes tervehdyksen!
Teinit saa anteeksi kaiken torkeyden ihan vaan olemalla teini-ikaisia.
Olkoon vaan lavistyksia ja punainen tukka, mutta tervehtia taytyy. Se kuuluu ihan peruskaytostapoihin.
Ulkonäöstä viis, kampaus ja pukeutumistyyli ovat makuasioita, eivätkä saa sulkea pois hyviä tapoja. Niihin kuuluu mm. se, että kun ollaan kylässä niin tervehditään ja hallitaan edes alkeellinen small talk. Ujouskaan ei tarkoita, että pitää olla töykeä.
Osasta noistakin tulee ihmisiä kyllä, mutta suurin osa jää juntin tasolle. Niin se oli jo mun nuoruudessa ja on edelleen. Tottakai teineillä on huonoja päiviä ja kotona voidaan kärtytä, mutta suurin osa teineistä osaa olla fiksuja ja jutella yllättävän hyvin halutessaan. Ja kukapa ei haluaisi poikakaverin äidille olla eduksi.
Olen itse opettaja ja voin sanoa, että 95% teini-ikäisistä on tosi mukavia ja juttelevaisia, kun sopiva hetki on. Suurin osa muutenkin, mutta ne angstisimmatkin osaa tarvitaessa edustaa. Harva on niin läpimäntti, ettei osaa mitään puhua. Nykynuoret on monien vanhojen opettajien mukaan paljon mukavampia kuin ennen. Ei niillä välttämättä mitään tapoja ole, mutta avoimia ja hyviä keskustelemaan.
Jotta noita hommia saat tehdä, niin luulisi sen vaativan suoritetuksi ja todella siis myös sisäistetyksi joitakin tärkeitä kursseja käsitellen mm. ihmisten temperamenttieroja sekä tajua siitä, että ihmiset ovat erilaisia luonteiltaan ja se on ihan ok! Ei kaikkien tarvitse tosiaan olla suunapäänä, ja ihmisille voisi myös yrittää antaa aikaakin, eikä olla noin paskamaisella asenteella vastassa! Mutta nykyäänhän mitä lipevämpi ja mitä enemmän (turhanpäiten) kook ajan äänessä = sen parempi (tietynlaisten ääliöiden mielestä). Oikein amerikan pinnalliseen ja kovaan tyyliin. Nice.
Oletpa oikea puusilmä opettajaksi, hyih.
Normaaliin käytökseen MYÖS TEINEILLÄ kuuluu sanoa hei, vastata kysymyksiin ja katsoa silmiin kun puhuu.
Pitää olla mielenterveysongelmia tai todella huonot käytöstavat jos ei näihin kykene. Ei vaadi edes älyä!!!
voisi suhtautua kuin lapsen muihinkin kavereihin. Eli ajatellen, että eivät ne meille minun takiani ole tulleet vaan sen lapsen vuoksi. Siksi meillä ei ole mitään erityisiä kättelysessioita vaan minulle voi huikata moin ovelta sen enempiä itseään esittelemättä. Jos laitan välipalaa, käyn kysymässä, että otatteko enkä tee mitään iltapäiväteesessiota.
Tyttäreni (17v) oli pari kuukautta sitten poikaystävänsä luona käymässä ja kauhisteli sitä, miten viralliseksi kaikki oli laitettu. Tyttöni osaa tervehtiä ja keskustella, siitä ei ongelmaa, mutta hänestä oli kummallista kokea perheen elämän pysähtyneen hänen takiaan. Heidän piti katsella yksi elokuva yhdessä, mutta siitä ei tullut mitään, kun koko poikaystävän perhe kokoontui kahvipöytään keskustelemaan. Erityisen epäkohteliaaksi tyttöni koki kaikki omaan perheeseen kohdistuneet urkkimiset tyyliin "onko se veroluettelon kärjen X jotain sukua" tai "oliko äidistäsi juttu lehdessä viime sunnuntaina". Ihan kuin tyttö itse ei olisi mitään.
Jotta noita hommia saat tehdä, niin luulisi sen vaativan suoritetuksi ja todella siis myös sisäistetyksi joitakin tärkeitä kursseja käsitellen mm. ihmisten temperamenttieroja sekä tajua siitä, että ihmiset ovat erilaisia luonteiltaan ja se on ihan ok! Ei kaikkien tarvitse tosiaan olla suunapäänä, ja ihmisille voisi myös yrittää antaa aikaakin, eikä olla noin paskamaisella asenteella vastassa! Mutta nykyäänhän mitä lipevämpi ja mitä enemmän (turhanpäiten) kook ajan äänessä = sen parempi (tietynlaisten ääliöiden mielestä). Oikein amerikan pinnalliseen ja kovaan tyyliin. Nice.
Oletpa oikea puusilmä opettajaksi, hyih.
mutta kylla se, etta ei osaa sanoa "hei" tavatessa on ihan vaan sita, ettei tervehtimista ole opetettu tai vaadittu lapsen kasvaessa.
Kaytostapojen osaaminenhan vaan helpottaa sosiaalista kanssakaymista nailla ujoilla.
Tyttö varmastikin huomasi ap:n asenteen ja häiritsevän päällekäyvyyden, joten ihan voisi tympeä ap mennä sinne peilin eteen hopi hop ja miettiä, että voisiko hän jatkossa yrittää olla nuoria kohtaan edes vähän suvaitsevaisempi! Antaa heille tilaa hengittää.
Ja mitä sitten jos tytöllä onkin lävistyksiä, ei suoraan sanottuna kuulu ap:lle yhtään!
Eihän tuo varmaan mieltäylentävää ole, mutta tuskinpa päätyy vaimoksi kuitenkaan. Monenlaisilla seurustelukumppaneilla on kuitenkin hyviäkin seurauksia: nuori oppii jotain itsestään ja parisuhteesta, sekä kumppaneista. Ehkä seuraavan kohdalla on sitten tajunnut että parempiakin voisi löytyä.
se varmaan on jo outoa... ateisti ja tietää mitä haluaa. Ei halua sitä naista vierelleen sen takia, että olisi sitten hyväksytty muiden silmissä.