Tottako läksyistä
oppilas itse joutuu jo 3lk tarkistamaan oikeat vastaukset tarkastuskirjasta.3 unohduksesta saa tunnin jälki-istuntoa ja wilma reissuvihkossa vain ja ainoastaan unohduksia tms. Koskaan ei hymynaamoja tai positiivista palautetta....koskee koko luokkaa
Kommentit (4)
oppilaalle! Jos se ei riitä, kehukaa itse kotona!
sellainen lappukäytäntö. Siihen kirjataan unohtuneet kirjat, läksyt jne. Wilma ei ole heillä käytössä.
Kuulostaa ihan hyvältä systeemiltä. Jos ei tuon ikäisenä opi huolehtimaan läksyistään, ei varmaan koskaan opikaan. Se positiivinen palaute annetaan varmaan suoraan tunnilla oppilaalle, vähän hölmöltä tuntuisi jos reissarissa lukisi jotain "hienosti vastasit kysymykseen, Matti".
Tosin siellä on systeemi, että 3 unohdusta/kuukausi. Jos unohtaa kerran elo-, syys- ja joulukuussa niin jälki-istuntoa ei tule. Minusta toimiva juttu.
3-luokkalaisen pitäisi kyetä ainakin osittain tarkistaa tehtävät itse. Opettaja yleensä tarkistaa kirjoja silloin tällöin ja huomaa jo tunnillakin enemmän apua ja tukea tarvitsevat oppilaat. Kolmesta unohduksesta saa tuntemillani kouluilla "jälki-istuntoa" siten, että koulun jälkeen sovittuna ajankohtana jäädään tekemään tekemättömiä tehtäviä. Myös koulupäivän Jälkeen on mahdollista jättää lapsi tekemâän unohtuneita tehtävä, ja siitä on ilmoitettavat kotiin. Wilmaan tulee merkitä unohdukset ja häiriöt. Ei ole tarpeelista laittaa palautetta hyvin menneestä päivästä, sillä sen pitäisi olla normaalia. Sen sijaan huoltajille pitää ilmoittaa, jos heidän lapsensa ei ole tehnyt koulutyötä kuten pitää. Siinä tapauksessa, että lapsella menee yleensä huonosti, opettaja voi hyvän ajanjakson jälkeen laittaa Wilmaan viestin 'positiivinen muutos koulutyöskentelyssa'.
Ottakaa vanhemmat huomioon, että opettaja saattaa opettaa päivän aikana 60 oppilastakin. Ei työpäivän jälkeen istuta Wilmassa lähettämässä vanhemmille hymynaamoja.