Hirvee riita miehen kanssa!!!aaaarrghh!
Että ottaa päähän,joka viikonloppu mies ei halua tehdä mitään. Siis olla vaan ja tuijottaa telkkaria. Mua ärsyttää suunnattomasti että koko viikon minä ja lapsi kaivataan hänen seuraa ja sitten kun tulee viikonloppu niin ei halua tehdä mitään.
En ehdota mitään mahdottomuuksia, ihan vain että jos käytäisiin ulkona syömässä, jossain tapahtumassa, ihan mitä vaan. Tai sitten tehtäisiin kotona jotain, ihan mitä vaan. Mutta ei, tämä vain makaa sohvalla ja on.
Sanoin että jos minä menisin johonkin mutta mies sanoi että ai että mä jään sitten lapsenvahdiksi? Mitä ihmettä?
Eli ollaan kaikki sitten vaan tässä, kiukutellaan ja hermostutaan toisiimme... mikä avuksi?
Kommentit (44)
Mä oon itse tehnyt fyysisesti raskasta työtä kodin ulkopuolella sekä myöskin täysin etätyötä kotoa käsin (varsinaisella "työpaikalla" en käynyt ikinä, se sijaitsikin ihan toisella paikkakunnalla, työsopimuskin lähetettiin postitse allekirjoitettavaksi). Joten ymmärrän teitä molempia hyvin.
Onnistuisiko joku sellainen ratkaisu, että vaikka lauantain mies saa levätä ja latailla akkuja ja sinä teet silloin lapsen kanssa jotain omia juttujanne. Sunnuntai taas on perhepäivä, jolloin teette jotain kivaa koko perheellä, tai mies tekee lapsen kanssa, mutta pääasia, että ylipäänsä osallistuu aktiivisesti. Viikolla sulla oikeus käydä omissa menoissasi useampana iltana ilman että miehellä on siihen mitään sanomista. Miehelle taas vaikka töistä tullessa joka päivä hetki omaa aikaa relata, ennenkuin häntä ollaan repimässä mihinkään.
Onnistuisiko teiltä mitenkään, että mies jäisi välillä lapsen kanssa kotiin ja sinä menisit töihin? Uskon, että vaihtelu tekisi teille molemmille todella hyvää. Tiedän "seinät kaatuu päälle kotona" -tunteen ja sen, miten kipeästi kaipaa aikuista seuraa (ja ylipäänsä miehensä seuraa), mut myös sen, miten voi olla niin puhki töistä ettei jaksaisi kättänsä nostaa ja jostain pienestäkin tekemisestä tekisi mieli alkaa itkeä tai heitellä tavaroita silkkaa uupumistaan.
Miehesi voisi ehkä tehdä vähemmän töitä tai olla pidempään kotonakin välillä, jos sinä kantaisit vuorostasi elantoa kotiin. Ja jos miehen työtaakka vähenee, niin hänen jaksamisensa varmaan lisääntyy. Ei siitä miehestä varmaan repimällä ja painostamalla saa yhtään enempää irti, jos kerta on aidosti väsynyt raskaasta työstä. Omaa aikaa miehelle lisää (esim. se lauantai) ja sitten muuten jakakaa vastuuta lastenhoidosta esim. iltaisin, että pääsette molemmat välillä ulos kodista ilman katrasta.
tiedän että minulla on oikeus kädä viikolla jossain mutta en käy koska mies haluaa töiden jälkeen levätä. Eli joka työpäivän jälkeen ruokailun jälkeen menee "päikkäreille" ja herää noin klo.18. Sitten on tunnin meidän kanssa kunnes laittaa lapsen nukkumaan.
Sitten ollaan kahdestaan loppuilta eli tuijotetaan melkein sanattomina telkkaria. Sama joka viikonpäivä paitsi viikonloppuisin jolloin halaisi olla totaalisen rauhassa.
Ja olen kyllä vienyt lasta vaikka ja minne. Mutta ei me voida aamusta iltaan olla poissa sikis että mies saa olla rauhassa.
En tiedä onko amsentunut vai mikä sitä vaivaa, pariterapiaan ei lähde eikä mitään muutakaan apua halua(kysyin kannattaisko käydä lääkärillä jos elämän mielekkyys puuttuu mutta ei).
Olen todella neuvoton, ymmrrän oikeasti että toinen on väsynyt mutta että me lapsen kanssa rasitetaan niin paljon ettei meidän seurassa jaksa niin se loukkaa.
ap
Meillä vähän vastaava tilanne, mutta toisin päin. Minä töissä, mies kotona lapsen kanssa. Olen usein työpäivän jälkeen ja viikonloppuisin ihan katki.
Mitä jos antaisit pari viikkoa mennä täysin ilman mitään nalkutusta, marinaa, ehdottelua tai muuta. Antaisit miehen vaan olla ja tuijottaa sitä telkkaria tms. Menette vaikka lapsen kanssa kyläilemään vähän tai tekemään jotain teistä kivaa, ihan kahdestaan, syyllistämättä miestä siitä ettei tule.
Sitten muutaman viikon päästä voisit ehdottaa, että sopisiko jos ensi viikonloppuna mentäisiin yhdessä vaikka uimaan (tai mikä teistä nyt sitten on kivaa). Saattaisi mies vaikka lähteä. Luulen että voisi toimia, mutta ehdoton edellytys on se, että kaikenlainen marina ja nalkutus pois...
t. Yksi nalkuttamiseen kyllästynyt naisihminen
Ei wi*** mitä ideoita,repesin ihan totaalisesti. Teema "leiki laiskaperse isillä joka levyttää sohvalla" Ahahahaha.
Onneksi mulla on mies joka ei ole koskaan liian väsynyt olemaan omien lastensa kanssa.
Luuseri isät on kuvottavia.