Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapselta jäi isi-vkl väliin...

Vierailija
14.04.2012 |

Joo, mussa on nyt enemmän vikaa. Käytännöksi on vakiintunut se, että lapsen isä hakee lapsen perjantaina kun kulkee tästä ohi jokatapauksessa.

No, ilmoitti sitten eilisaamuna, että sillä on iltameno, mutta että lapsen voi viedä hänen avokkinsa luo. Olin niin väsynyt, etten jaksanut millään ajaa sadan kilometrin ylimääräistä lenkkiä. Pelkäsin jo itse tullessani töistä kotiin, että nukahdan rattiin.

Tästä alkoi kamala syyttely, puolin ja toisin sitten. Isä näkee lasta tiukasti VAIN joka toinen vkl, pihaustakaan ei siinä välissä kuulu (ellei jostain syystä yritä ruinata seksiä, jota en kyllä hänelle anna!). Olen itkien, raivoten ja kauniisti pyytäen anellut osallistumaan enempää, mutta apua ei ole tippunut koskaan. Silti mies lupaa ja lupaa joustaa, mutta koskaan ei mitään tapahdu.

Viimeisen tällaisen episodin jälkeen sanoinkin sitten miehelle, että nyt saa hän ruveta näkemään vaivaa lapsensa eteen jos haluaa, minä alan yhtä välinpitämättömäksi. En laita enää tikkua ristiin hänen ja lapsen eteen. En estele, mutta en kyllä rupea minäkään enää joustamaan.

Niin, nyt sitten jäi lapselta väliin isivkl, koska isä ei voi tänäkään aamuna hakea lasta.

Kirjallista tapaamissopimusta ei ole.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sitten.

Vierailija
2/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu sinne tai tänne. Aivan turhaa vääntää kättä pikkuasioista, tärkeämpää on keskittyä tulemaan toimeen ja ylläpitämään myönteisiä välejä toiseen.

Meillä molemmat joustavat. Etä tapaa lapsiaan 1-3 vkonloppua kuussa. Hyvin toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeästi läpi, että kuka sen lapsen on alunperinkin halunnut ja kuka ei...

Sääliksi käy näitä lapsia, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
4/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lause paljastaa kaiken.

Menkää tekemään kirjallinen tapaamissopimus ja kirjatkaa siihen, että isä hakee lapsen tapaamisiin ja palauttaa myös tapaamisista. Merkitkää myös joku raukeamisaika tapaamiselle, jos isä on sellainen, että ei pidäkään lupauksia tyyliin, että jos isä ei ole hakenut perjantaina klo 20 mennessä, niin sen viikon viikonlopputapaaminen jää väliin.

Suosittelen teille myös kirjaamaan hyvin tarkkaan ne joka toinen viikonloput yms. Laittakaa vaikka niin, että etäviikonloput ovat parittomat yms. ettei niistäkään tule jatkossa riitaa.

Älä odota isästä enempää kuin hänestä on, sillä lapsi kyllä aistii sen.

Tsemppiä ja nyt vaan tästä tilanteesta jatkoksi opinnoksi. Varatkaa aika siis lastenvalvojalta.

Vierailija
5/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän ammatti on vaan sellainen, että siinä voi tulle yllätyksiä suuntaan ja toiseen. Eli vaikka meillä olisi millainen sopimus tahansa, niin se ei käytännössä toimisi. Tai sitten siitä pitäisi tehdä erittäin joustava itse sopimuksesta, mikä ei sitten tähän tilanteeseen tuo mitään eroa. Viikonloput ovat pysyneet samoina, niistä ei ole ollut vääntöä.

Eli käytännössä isä sanelee aikataulut ja viikonloput. Hänen asenteestaan kertoo ehkä se, että esim. juhannuksesta puhuttaessa hän äyskäisi (!), että juhannuksen hän pitää vapaana ja lapset saa luvan olla jossain muualla, juhannuksen jälkeen saa tulla hänen luokseen kahdeksi viikoksi.

Mies muuten äsken laittoi viestiä, että hakee lapsen kohta, kun vaan jatkoin välinpitämätöntä linjaani.

ap

Vierailija
6/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tuolla lastenvalvojalla ovat tottuneita tuommoisiinkin yllätysmomentti-ammatteihinkin.

Kannattaa silti olla mustaa valkoisella noista tapaamisista. Oleellista on sitten esim. se, että milloin ne tapaamiset ilmoitetaan. Eihän voida mennä niin, että olet varannut vaikka kesälle matkan ja isä sitten ilmoittaakin edellisenä päivänä, että hakeekin lapset viikoksi luokseen.

Vaikka isällä on tuollainen ammatti, niin kyllä hänen nyt jonkin verran tarvitsee pystyä suunnittelemaan elämäänsä. Hänenhän ne lapset ovat myös ja jos sinua ei olisi, niin hänen täytyisi mennä vaikka päiväkodin rytmin kanssa sitten. Nyt isä noukkii vain rusinat pullasta ja pompottaa sinua ja saa aikaan riitoja. Jotta niitä ei tulisi jatkossa, niin se lastenvalvojalla käyminen on välttämätöntä, jotta saatte sovittua, että millä aikataululla noita tapaamisia voidaan a) sopia ja b) muuttaa. Muuten teidän koko loppuelämä on pelkkää tapaamisista edestakaista soutamista ja huopaamista.

Vierailija
7/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jonkun vastaavan väännön jo aiemmin ja siinäki oli jo tota seksin vonkausta :D Käräytä se äijä sille uudelle puoliskolle, loppuu ainakin se pelleily sitten.

Vierailija
8/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aatellu, että en alennu ihan niin alas, että käräyttäisin miehen sen avokille, vaikka aikalailla tässä on tullut muuten taannuttua.

Joo, jos ja kun lastenvalvojalle mennään, niin vaadin esim. perjantain sellaiseksi, että mies hakee lapsen hoidosta ja saa sitten itse sopia hoitopaikan kanssa aikatauluista. Ja ilmeisesti julhapyhien kanssa mun on tehtävä niin, että en yksinkertaisesti ole kotona, jolloin miehen on pakko pitää lasta.

ap

Vierailija
9/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee sisälle, alottaa huutamisen. Mä en voinu itelleni mitään, vaan purskahdin nauruun.

Mut onpa mies oikeen selkärankainen: Lapsi ei juokse heti ekana miehen luo eikä varsinkaa mene kun mies sanoo, että "tule puetaan". Mies hokee tätä muutaman kerran ja odottelee 20 minuuttia paikoillaan istuen eteisessä. Sitten alkaa kyselemään lapselta, että "no jäätkö tänne vai lähetkö isin mukaan". Lapsi juoksee mun luo. No, toistelee tätä ja sit alkaa uhkailemaan, että "isi lähtee nyt jos et tule". Mikä vika on päässä kun ei vaan voi hakea lasta syliin puettavaksi? (Kysyin sitä häneltä, mutta ei osannut vastata.)

Ja huom! Annan tietoisesti nyt "kantaa vastuuta".

ap

Vierailija
10/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vastenmielistä lukea ap:n tekstiä. ETKÖ IDIOOTTI tajua että lapsi kärsii kun alistat sen teidän valtapelin nappulaksi??? Jotain tämmöstä että et reagoi mitenkään kun lapsi tulee sun luo kun pitäis lähteä, vaikka fiksu vanhempi auttaisi lasta siinä lähtötilanteessa eikä tahallaan vielä hankaloittaisi asiaa.

Voi vittu kaikille sitä kersoja suodaankin. Kyse ei ole nyt sun ja eksäs väleistä vaan siitä, että lapsi saisi säilyttää suhteen isäänsä.

Vierailija
11/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua loukata sua, mutta miksi sä telläät sen lapsen sinne isänsä luo väkisin jos ei isä halua? Aika ikävää lapsella olla siellä jos se vaistoaa että ei ole tervetullut isänsä luo.

Mitä tulee tuohon pillun vonkaamiseen, niin sinuna kyllä narauttaisin.

Vierailija
12/12 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki aivan oikein. Suhdetta isään ei muodostu, jos ei isä itse ota asiasta vastuuta. Ei sitä voi äiti tehdä tai pakottaa.