Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miettikääpä kuinka ruhtinaalliselta tuntuu pienipalkkaisen ihmisen palkka!

Vierailija
13.04.2012 |

12 vuotta eletty miehen palkalla, kun olen ollut kotiäitinä ja opiskellut (korkeakoulututkinto, kolme lasta).

Ja nyt kun menen töihin ja saan palkkaa, perheen tulot nousevat räjähdysmäisesti. Pienestäkin palkasta jää kaikki omaan käyttöön, elämiseen, olemiseen, hyvinvointiin.

Takuulla "kituuteltaisiin", jos olisin ollut koko ajan töissä. Elintaso olisi varmasti erilainen, eikä sitä rahaa edes huomaisi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
2/3 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhastelutöihin? Kyllä mulla vaan menee palkasta ihan oikeisiin laskuihin rahaa vaikka miten, yleensä sellaiset 1500 euroa, vaikka mies onkin talossa. Miehenkin palkasta menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhastelutöihin? Kyllä mulla vaan menee palkasta ihan oikeisiin laskuihin rahaa vaikka miten, yleensä sellaiset 1500 euroa, vaikka mies onkin talossa. Miehenkin palkasta menee.

Pointti oli se, että kulutustasomme on vakiintunut yhden ihmisen palkalle, koska viimeiset 12 vuotta mies on ollut ainoa tulonsaaja. Asuntolaina on mitoitettu miehen palkan mukaan jne. Kaikki se raha, jonka nyt tienaan, on ylimääräistä tähän huusholliin, joka on jo pyörinyt yhden palkan varassa.

ap