Olen 41-vuotias ja odotan työkaverin kanssa sopimuksesta alulle laitettua vauvaa. Kysymyksiä?
Kommentit (60)
Lapsi saa kuitenkin viimeistään täysi-ikäisenä tietää biologisen isänsä ja voi ottaa häneen halutessaan yhteyttä. Mies suhtautuu hankkeeseemme lähinnä sperman luovutuksena, ei isäksi tulona. Ei hän kuitenkaan lasta välttelemällä välttele, mutta perhetilanteen takia kuvio hoidetaan näin.
ap
Miksi helvetissä pitäisi olla kysyttävää ikälopulta akalta, joka vielä tekee lapsen ilmeisesti toisen vaimon tietämättä asiasta.
Katso peiliin vanhus!
Lapsi saa kuitenkin viimeistään täysi-ikäisenä tietää biologisen isänsä ja voi ottaa häneen halutessaan yhteyttä. Mies suhtautuu hankkeeseemme lähinnä sperman luovutuksena, ei isäksi tulona. Ei hän kuitenkaan lasta välttelemällä välttele, mutta perhetilanteen takia kuvio hoidetaan näin.
ap
Itse juuri mietin yritänkö saada toisen lapsen yksin. Pelottaa vain, että jos minulle tapahtuu synnytyksessä jotain, niin esikoiseni jää orvoksi. :(
ap
Mitä käytännössä tapahtuu, jos muutat mielesi isyydentunnustuksen ja elareiden suhteen? Millainen sopimus teillä siis on?
Itse juuri mietin yritänkö saada toisen lapsen yksin. Pelottaa vain, että jos minulle tapahtuu synnytyksessä jotain, niin esikoiseni jää orvoksi. :(
Uskallatko ylittää tien? Jos jäät auton alle, lapsesi jää orvoksi. :D
Miksi helvetissä pitäisi olla kysyttävää ikälopulta akalta, joka vielä tekee lapsen ilmeisesti toisen vaimon tietämättä asiasta.
Katso peiliin vanhus!
Mä kysyisin sulta että minkä ikäiset sun lapset on 6v päästä kun olet ikäloppu vanhus?Onko tämä ärtyisyytesi dementian oire?
Uskallatko ylittää tien? Jos jäät auton alle, lapsesi jää orvoksi. :D
Lähinnä mietin haluanko tieten tahtoen asettaa itseäni tuohon vaaraan, sillä onhan tämän jo suuri onni olla yhden lapsen äiti. Lisäksi tyttäreni synnytys oli todella vaikea, joten siksikin pelottaa.
Mitä käytännössä tapahtuu, jos muutat mielesi isyydentunnustuksen ja elareiden suhteen? Millainen sopimus teillä siis on?
enkä aio vaatia isyyden tunnustamista. Meillä on kirjallinen sopimus, jossa nämä kaikki asiat lukevat. Isyys voidaan tunnustaa ainoastaan miehen aloitteesta, eli jos hän jostain syystä myöhemmin haluaakin osallistua tällä tavalla lapsensa elämään. Minä en sitä voi kuitenkaan vaatia (enkä halua vaatia, koska vaatiminen on huono lähetökohta lapsen ja isän suhteelle).
ap
Itse koen sen jotenkin vääräksi samassa tilanteessa, mutta toisaalta hullua kieltäytyä rahasta, joka on kuitenkin tarkoitettu lapsen elatukseen...
eli loppupeleissä ne ei sido ketään mihinkään vaan lapsella oikeus myös isään.
Tuo on lapsen emotionaalista kaltoinkohtelua! Isä on lapselle korvaamaton ja ainutlaatuinen ja lapsen elämään jää valtava aukko, minkä seurauksia ei voida etukäteen ennustaa. Isä on kuitenkin se, joka rohkaisee lasta kehittymään, äidin osuus on siihen liian tunnepitoista. On lapselle vain haitaksi, jos äidin rooli on noin paisunut ja isän noin ohut ja olematon.
kenties että sinusta ja lapsen isästä tulisi onnellinen pari?
Eihän tossa muuten ole mitään järkeä, että perheellinen mies laittaa SALAA lapsen aluilleen toisen naisen kanssa..
Miksi et mene spermapankkiin?
Voi noita miehiä, ketkä ei ajattele...
Mitä käytännössä tapahtuu, jos muutat mielesi isyydentunnustuksen ja elareiden suhteen? Millainen sopimus teillä siis on?enkä aio vaatia isyyden tunnustamista. Meillä on kirjallinen sopimus, jossa nämä kaikki asiat lukevat. Isyys voidaan tunnustaa ainoastaan miehen aloitteesta, eli jos hän jostain syystä myöhemmin haluaakin osallistua tällä tavalla lapsensa elämään. Minä en sitä voi kuitenkaan vaatia (enkä halua vaatia, koska vaatiminen on huono lähetökohta lapsen ja isän suhteelle).
ap
Mitään sanktiotako ei tule, jos muutat mielesi? Eihän sopimuksella ole kauheasti merkitystä, jos sen rikkomisesta ei ole seuraamuksia. Sinulla on tietenkin sopimuksesta huolimatta mahdollisuus vaatia isyyden tunnustamista ja elareita, ei se sitä todellisuudessa estä. Mies siis luottaa sinuun täysin tai on hieman sinisilmäinen.
Eikö Suomessa saa yksinäinen nainen keinohedelmöitystä, olisi yksinkertaisempaa kun isä olisi tuntematon.
Sinulla on tietenkin sopimuksesta huolimatta mahdollisuus vaatia isyyden tunnustamista ja elareita, ei se sitä todellisuudessa estä. Mies siis luottaa sinuun täysin tai on hieman sinisilmäinen.
Meidän suhteemme perustuu nimenomaan luottamukseen. Enkä halunnut mennä spermapankkirumbaan. Näin tämä onnistui paljon kätevämmin. Minusta tuntuu myös hyvältä tietää, että lapseni biologinen isä on kunnollinen ja jos lapseni haluaa joskus tutustua häneen, hän on myös tutustumisen arvoinen eikä vain "joku".
ap
sinulta rahallisen korvauksen avustaan? Vai ihan hyvän hyvyyttäänkö suostui?
Tavallaan haluaisin tehdä saman, mutta multa puuttuu se luotettava miesystävä joka luovuttaisi spermaa.
Aiotko nostaa Kelalta elatustukea?