Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukuvinkkejä fantasian ystävälle?

Vierailija
12.04.2012 |

Kaksi tämän hetken lempisarjaani, George R R Martinin Jään ja tulen laulu ja Patrick Rothfussin Kingkiller Chronicles ovat jäissä ja seuraavia osia saakin odotella ainakin vuoteen 2014 saakka...

Olen lukenut puutteeseeni Ursula LeGuinia (uudelleen) ja Robin Hobbia (uudelleen), mutta uuteen kirjaan, etenkin tuoreeseen sellaiseen, tarttuminen kiinnostaisi kovasti. Paranna siis päivääni (ja muiden fantasian ystävien päivää) ja vinkkaa lempikirjaasi tai lempikirjasarjaasi. :)

(Myös sarja-, leffa- ja blogivinkit sekä yleinen off topic -fantasiahehkutus kelpaavat, olen kroonisessa fantsupuutteessa. ;p)

Ps. Onko kukaan lukenut China Meivilleä tai Joe Abercrombien The First Law - sarjaa? Kannataisiko?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka aikamoista hömppää välillä ovatkin :3 Matkantekijä-sarjan spin-offit lordi Johnista ovat myös koukuttavia

Vierailija
22/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan niita lemmenleikkeja parkkihallin usvissa. Valitan taalla, kun en tieda, missa muualla sen tekisin.

Muuten paras on tama vauvan saitti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on fantasiaa

Vierailija
24/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minakin siis ihan koukussa. kaikki muu jaa, kun naita kirjoittelen.

Vierailija
25/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalla. joskus onnistun murtamaan mieheni asentaman parenta control -salakoodin ja livahtamaan saitille. olin jo kerran sairaalassakin riippuvuuden takia, joten tilanne o hyvin vakava. ope olin ennen.

Vierailija
26/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska palstahengaan varmaan melkein koko loppuillan. Ei oo juuri kehittävämpääkään tekemistä kun on yksin kotona toipilaana ja kirjat on jo luettu. Huomenna tai viimeistään ylihuomenna voit sit trollata jollekulle muulle.

Jos jaksat trollata myös fantsuvinkkejä, sekin olisi kiva.

Vierailija
27/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi hauskoja ne on myös älyttömän fiksuja ja jännittäviä. Plussaa vielä siitä että Discworld-sarjaa on 30+ osaa, ei lopu heti!

Vierailija
28/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karen Maitlandilta ovat ainakin

- "Company of Liars"

- "The Owl Killers"

- "Falcons of Fire and Ice" (tämä viimeinen vasta tulossa, ilmestyisikö syksyllä 2012).

Varmaan kävit nuo jo bongaamassa wikin tai muun vastaavan kautta, mutta muistutan nyt kuitenkin. :) Oon kyllä ilahtunut tästä löydöstäni, kun olin jo jonkin aikaa ollut ilman fantasiaa ja kaipasin kauheasti jotain _viihdyttävää_ tarinaniskemisen hengessä kirjoitettua juttua, jota lukiessa ei tarvitsisi niin kovin syvissä ja henkevissä vesissä uiskennella (kiva joskus vain lipua mukana). Näistä Maitlandin juonenkäänteistä tulee jopa sellainen kunnon lapsuusaikojen "luen, kunnessa aamu sarastaa" -imu. Jes.

Vierailija
29/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabel Abedi: Lucian

Liam Hearn: Otorin klaanin tarina

Paolini: Inheritance -sarja (Eragon, Eldest, Brisingr, Inheritance)

Jan Guillou: Tie Jerusalemiin ym. (seikkailu- ja rakkaustarina Ruotsin valtakunnan keskiaikaisessa historiassa ja osa tarinasta tapahtuu Jerusalemissa Temppeliritarien mukana; vaikuttava, hienosti kerrottu, moniulotteinen tarina)

Vierailija
30/31 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weiss & Hickmanin muu tuotanto, esim. Kuolemanportti-sarja. Ja iki ihana Tarina vailla loppua.

Vierailija
31/31 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisempaan makuun suosittelen Scott Lynchin Herrasmiesroistot sarjaa. Ainakin ensimmäinen osa, Locke Lamoran valheet, on käännetty suomeksi. Muistuttaa hieman game of thronesia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme