Jos otat äitilasit pois silmiltäsi, ovatko lapsesi kauniita?
Kommentit (59)
Jos äiti kokee, että oma lapsi on keltaposkinen, sameasilmäinen ja kaksoisleukainen rumilus, niin lapsen huono itsetunto on taattu. Jokaisesta lapsesta löytyy jotain kaunista, kukas sen huomaisi ellei oma äiti? ärsyyntynyt tarhatäti
Ei äidin tarvi nähdä lastaan kauniina jotta pitäisi tätä ihanana, suloisena kultamussukkana. Minä ainakin olen aina nähnyt lasteni "kauneuden" realistisesti (objektiivisesti), ja silti pitänyt lapsiani maailman suloisimpina otuksina.
Mitä merkitystä sillä ulkonäöllä on? Ei juuri mitään. Ihmisessä on paaaaljon tärkeämpiä ominaisuuksia kuin ulkonäkö.
Esikoinen on hyvin kaunis poika. Toinen poika on tavallisen näköinen. Tyttäret ovat hyvännäköisiä lapsia, tosin ovat perineet isältään suuret leuat ja pienet silmät toisin kuin pojat.
Ei näistä vielä osaa sanoa, mitä näistä tulee isona. Itse olen ollut noin 20-vuotiaaksi asti todella ruma, kunnes minusta puhkesi kaunotar. Hyvin pärjäisin vertailussa maailman misseille. Sisareni taas oli ehkä kaunein koskaan näkemäni lapsi. Aikuisena hän on taas hyvin tavanomaisen näköinen.
kaikkien lapset on niin kauniita ja niistä tulee aikuisenakin upeita, mutta silti suurin osa suomalaisista on varsin olemattoman näköisiä ja kaukana kauniista...
kaikkien lapset on niin kauniita ja niistä tulee aikuisenakin upeita, mutta silti suurin osa suomalaisista on varsin olemattoman näköisiä ja kaukana kauniista...
Ilmeisesti otsikko luettiin "jos laitat kakstehoäitilasit päähän niin..." :)
Mä en jaa mielipidettäsi "olemattoman näköisiä ja kaukana kaunnista" osiosta. Suurin osa ihmisistä on ihan nättejä/kauniita :).
Mä en jaa mielipidettäsi "olemattoman näköisiä ja kaukana kaunnista" osiosta. Suurin osa ihmisistä on ihan nättejä/kauniita :).
Mä en vaan pidä sitä vaaleanhaaleaa ohuthiuksista pottunokkasuomalaista erityisen esteettisenä näkynä.
vaikka itse en ole mikään kaunotar. Kumpikaan ei nähtävästi ole perinyt isoa nenääni - ei sekään haittaisi niin paljon, kun ovat poikia. Hiuksia riittää ja pituuttakin tulee tarpeeksi, joten olen aika tyytyväinen.
Todellisuudessa kyllä varmaan aika lähellä tavista. Molemmissa on paljon kauniita/söpöjä piirteitä, mutta on niitä muitakin. Vanhemmalla on esim todella leveät hartiat. Pojalla se ei olisi niinkään huono juttu, mutta kun tuo lapsi on tyttö niin sellaista siroa keijumaista hänestä ei voi tulla vaikka laihtuisi luurangoksi (on myös vähän pullukka).
Nuorempi on vielä niin pieni että on aika automaattisesti todella söpö. Hurmaa vieraita tätejä kaupoissa jne. Hänellä on todella oudon kulmikas pää :) Kun katsoo suoraan ylhäältä on pää melkein salmiakin muotoinen. Ei näy paksujen hiusten alta, mutta jos hiukset leikkaa todella lyhyiksi tai kokonaan pois niin näyttää aika oudolta.
Molemmilla lapsilla on myös (toistaiseksi) suhteettoman isot jalat :)
poikaa kehutaan monesti söpöksi:) Ja kyllä hän onkin. Kauniit isot silmät, vaaleat hiukset ja hymy herkässä. Hän saa jo nyt naisten päät kääntymään vaikkei ikää ole kuin 10 vuotta.
paitsi poika vasta kohta 3 v :)
sinisilmäinen naistennaurattaja... sitä käyttää moni.. tuntemattomatkin :D
kaikilla kolmella lapsella kauniit isot siniset silmät ja hohtavan vaalea paksu tukka...luustoltaan siroja ja sopusuhtaisia.Pienet sirot kasvot jne...
mä näen sen verran epäselvästi, että joo, kaikki ihmiset näyttää kauniilta silloin.
Oikeasti kai ovat kohtuu tavallisen näköisiä. Tyttö on kyllä luokan poikien suosikki jo ekalla luokalla, eli kai hänessä sitten jotain kaunista oikeastikin on.
Me molemmat vanhemmat olemme järjettömän kauniita. Lukemattomien ihmisten päiväunien kohteita, kadehdittavan hyvännäköisiä, pitkiä ja hoikkia, malleinakin toimineita. Miten lapsistamme siis olisi saattanut tulla rumia? Hehän ovat kuin sekoitus meitä kahta ihmislajin upeinta edustajaa. Toivottavasti heille ei tule olemaan kauneudestaan haittaa.
9 v poika oli vauvana ja pikkupoikana ihan syötävän suloinen, mutta ehkä tossa eskari-iässä alkoi tulla ihan vaan sellaisen peruspojan näköiseksi. Luokkakuvasta jos katsoo, niin ei ole mikään hurmuri, mutta ihan komea kyllä. Yksi asia mikä siihen vaikuttaa, on mun mielestä se, että poika on niin sopusuhtaisen kokoinen niin vartaloltaan kuin päästään. Isopäiset lapset kun eivät mun silmissä ole kovinkaan kauniita/komeita (vaikka eihän sille pään koolle mitään voi). Poika on perinyt ulkoisen olemuksen isältään ja isänsä on hyvinkin komea mies, joten uskon, että aikuisena pojasta tulee yhtä komea kuin isästään.
6 v tyttö oli vauvana söpö, mutta sellainen isosilmäinen kaljupää (oli niin vaalea nukkatukka), joten varmaan aika perusvauvan näköinen muiden mielestä. Parin vuoden iässä alkoi sitten olla tosi nätti ja nykyään häntä sanoo kauniiksi monet tuntemattomatkin ihmiset. Ja kyllähän tyttö kaunis onkin. Mutta sitä ei voi tietää, minkä näköinen on teininä/aikuisena, kun hänellä on piirteitä molemmilta vanhemmilta ja monilta sukulaisilta.
Itse olin pikkulapsena nätti, ala-aste- ja yläasteikäisenä aika mitäänsanomattoman näköinen ja nyt aikuisena ihan nätti ja moni on kauniiksikin sanonut (jota mun on itse vähän vaikea välillä nähdä). Että niin se voi ihmisen kauneus vaihdella iän mukaankin.
Poika kuuluu tuohon hyvännäköiset kastiin. Ainakin naiset ja tytöt yleensä tykkäväät:)
Vanhempi tyttö kuuluu enemmän ok näköisiin, mutta tyyli ja muu ulkoinen olemus nostaa kokonaisuuden tosi kivannäköiseksi.
Nuorempi tyttö on taas luokkaa tosi söpö ja kivannäköinen. Odottelen mielenkiinnolla kun vielä kasvaa, niin miten ulkonäkö muuttuu.
Jokaisella lapsella hyvät kasvojen luustot, sekä mielettömän hyvät kropat. Pientä petrattavaa löytyisi seuraavista: Hiukset nuorimmalla ohuet, keskimmäisellä nenä voisi olla vähän sirompi ja huulet täyteläisemmät, vanhimmalla ei sitten hirveästi mitään.
Ilmeisesti otsikko luettiin "jos laitat kakstehoäitilasit päähän niin..." :)
Lapset ovat kyllä useinmiten kauniimpia kuin aikuiset. Lapsilla iho on yleensä tasaisempi ja yksittäiset piirteet eivät ole niin korostuneita (esim. se nenä kasvaa yleensä vasta myöhemmin isoksi). Samoin kropan mittasuhteet eivät yleensä vielä ole korostuneita pienillä lapsilla. Mitä pienempi lapsi, niin sitä kauniimpi/söpömpi se lapsi yleensä on. Tietenkin lapsissakin on poikkeuksia.
Mutta tuollaisesta kouluikäisestä, joka on lähemmäs murrosikäinen näkee jo paremmin ne piirteet. Murrosiässä ne sitten korostuvat ja lopputuloksen näkee murrosiän jälkeen. Silloin vasta pystyy sanomaan minkänäköinen lapsesta sitten todella tuli.
Eli pienistä lapsista pitäisi jo nähdä ne oletettavasti kasvun myötä esiin tulevat rumentavat piirteet, jotta saisi realistisen kuvan siitä mitä on odotettavissa. Tämän ketjun perusteella harva vanhempi oikeasti näkee lapsistaan sitä. Sinänsä outoa, sillä kyllä se olisi nähtävissä silmillä, jos suostuisi sen vain näkemään. Tosin tarvitsisiko se harjaantunutta/esteettistä silmää, joka osaisi arvioida mittasuhteita ja kokemusta?
Äitilasit pois:
13 v poika: täydelliset huulet ja hampaat, kauniit silmät, pitkä ja "lihaksikas". Ai niin, ne äitilasit pois... atooppinen kuiva iho, kalpea tähän vuodenaikaan, kävelee laahustaen.
11 v poika: todella kauniit silmät ja kasvonpiirteet, urheilullinen kroppa, pitkä, hyvä ryhti ja taas äitilasit pois... hiukset sojottaa minne sattuu (kihartuvat ja liian paksut, pienenä olivat lähes valkoiset nyt lähinnä maantienväriset...), ajoittain tummat silmänaluset, hammasraudat.
7 v poika: tästä nyt on vaikea keksiä mitään negatiivistä ulkonäöstä ilman äitilasejakin. Harvinaisen kaunis lapsi - voi kun mulla olis sen ripset...
3 v tyttö: maailman kaunein tyttö :D. Äitilasit pois niin mua ärsyttää et sillä on anopin kulmakarvat jotka on liian sivuilla (tää juttu on sit vaan mun korvien välissä). Ja sen hiukset kasvaa sikin sokin -niitä on vaikea laittaa ojennukseen.
ja osa on taviksia.
t. monen äiti