Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermostuin miehelle

Vierailija
26.06.2012 |

Ja mies ei ymmärrä. Pitää minua todella rasittavana tällä hetkellä. Miehellä on tänä kesänä vain kaksi viikkoa lomaa. Itse olen pidemmän pätkän kotona 6v ja 2v lasten kanssa. Olen jo kovasti odottanut, että tulisi se yhteinen loma, jolloin voimme tehdä asioita perheenä ja tuntisi itsekin olevansa enemmän lomalla, kun ei tarvi yksin arkea pyörittää. Juuri kaverille harmittelin tänään, että lomaa miehellä on vain kaksi viikkoa.

Mies sitten tuli kysymään, et onko ok, että hän lähtee miesten kesken neljän päivän kosteaan reissuun. Olen edelleen todella harmissani, että hän edes halusi lähteä ja viettää suden osan kavereiden kanssa lomastamme. Ja hän ei edes tajua mitä väärää siinä minusta on.

Itse olen todella sidoksissa lapsiin eikä hän halua, että edes käyn kaupassa ilman pienempää lasta. Mutta ilmeisesti se on ok, että hän lähtee moneksi päiväksi. Itse olisin halunnut keksiä ohjelmaa koko perheen kesken tuolle ajalle.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin normaalilta, vai onko tuo normaalia pienten lasten isien harrastusta? Kuulostaa aika lapselliselta tuo miehesi. Kyllä, minusta olet ihan syystä pois tolaltasi. Minusta tasapuolisuuden vuoksi voit itsekin kysyä, onko ok, että olet poissa omilla teilläsi neljä päivää.

Vierailija
2/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä menet lapsen kanssa kauppaan niin hän voisi ottaa lapsen ja käydä kaupassa?

Minäkin liputan sen eteen että sinä myös käyt jossain kivassa paikassa ja mies on lapsien kanssa.

Ei tartte ajatella kostona. Kyllähän teille samat oikeudet ja vastuut kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syysta etta kaiken tuon ajan jalkeen mies ei ole ymmrtanyt etta perheloma ois kiva ja etta aitikin tarvitsee loman. ainoa mita mulle tulee mieleen on etta jos mies lahtee reissuun oman kahden viikon loman ajalla sina jarkkaat myos oman ajan tuolle kahden viikon jaksolle tyttokaverin kanssa. huono puoli tietenkin etta se perhe aika jaa aika vahiin, mutta ehka mies oppii jotain

Vierailija
4/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ja noastaan jos sinä olet ensin tai heti miehen jälkeen 4 päivää omissa kosteissa menoissasi.

Mitäs mies siihen sanoo?

Ei muuten onnistuisi tuollainen meillä. Mihin ihmeeseen pitää lähteä neljäksi päiväksi ryyppäämään? Eiköhän se yksi miesten ilta riitä tuolla lomalla.

Vierailija
5/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko mies näkee sinut vain äitinä (kerroit itse olevasi todella sidoksissa lapsiin...) ja kukapa sitä haluaa viettää lomansa äidin kanssa (ellei kyseessä ole pikkulapsi)? Mieheltäsi taas puolestaan on se isän rooli hukassa..

Ja ymmärrän kyllä harmistuksesi.. vinkiksi vaan, että kannattaa tosiaan miettiä näitä teidän perheen ja parisuhteen rooleja ja sitä voisiko niiä jotenkin muuttaa.

Jos mies haluaa 4 päivän kaveriloman niin mikä estää sinua sanomasta että sinäkin haluat sitten neljän päivän oman loman...ja loput päivät vietätte sitten perheenä yhdessä. Ja sitten teet ymmärrätteväksi että se sinun oma lomasi tarkoittaa todellakin sitä että mies on kotona päineen lasten kanssa ja sinä olet jossain muualla itseksesi/ystäviesi kanssa.

Vierailija
6/9 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että "tottakai se sopii, minä käyn ensin 4 pv tyttökavereiden kanssa viihteellä ja sä (mies) hoidat kodin ja lapset."

Vierailija
7/9 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin sanoin miehelle, että sitten minäkin järjestän jonkun neljän päivän matkan itselleni. Siihen sitten kiukkuisesti vastasi, että hyvä vaan. Ole vaikka viikko poissa niin ei tarvitse katsoa minun naamaa. Just joo. Sehän onnistuu ku alennusmyynneillekään en saa lähteä ilman meidän kaksi vuotiasta. Laitti sitten kaverilleen viestin, ettei voi lähteä motkottavan muijan takia. Sepä siinä loukkaakin, ettei näe itse asiassa mitään pahaa ja teki minusta syyllisen asiaan kavereiden silmissä. Nyt ilmeisesti asian pitäisi olla loppuun käsitelty ja sillä hyvä, mut mua kyl edelleen ottaa päähän.

Kyseessä oli miehillä matka pelaamaan suojalkapallon MM-kisoihin, jossa siis pallon potkiminen olisi yhtä suuressa roolissa kuin juhlintakin.

ap

Vierailija
8/9 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsanat tässä:

Olen jo kovasti odottanut, että tulisi se yhteinen loma, jolloin voimme tehdä asioita perheenä ja tuntisi itsekin olevansa enemmän lomalla, kun ei tarvi yksin arkea pyörittää.

Ehdotan tuota samaa kuin moni edellinen. Sano miehelle, että asiaa tarkemmin mietittyäsi totesit, että "aikuisloma" on oikeastaan tosi hyvä idea, innoistuit siitä itsekin ja suutuit kyllä ihan turhaan. Sitten kysyt, miten toimitaan: pidetäänkö kahdesta viikosta ensin miehen aikuisloma ja sitten sinun lomasi vaiko toisinpäin.

Mahdollisuuksia tämän jälkeen on kaksi. Joko mies suuttuu ja kieltäytyy, mikä osoittaa lähinnä, että hän tarvitsee hieman muistutusta realiteeteista - sinä et ole mikään kotipalveluautomaatti vaan ihminen, joka tarvitsee oikeaa lomaa ja aikuista seuraa siinä missä mieskin.

Hyvä puoli: kissa nostetaan pöydälle. Jos mies ei halua, että sinä käyt missään ilman lapsia eikä ymmärrä, että sinä tarvitset toisen aikuisen jakamaan yhteisen jälkikasvunne tuottamaa 24/7-vastuuta ja lapset tarvitsevat "oikean" isän arkeensa, teillä on ongelma, josta on jo aikakin puhua. Parhaassa tapauksessa sinä, lapsenne, parisuhteenne ja miehen isyys yötyvät tästä vielä pitkään. Mies saattaa muuttaa suhtautumistaan aikuislomailuun, sinun tai omaansa, jolloin lopputuloksena on joko perheloma tai sinun aito lomasi.

Huono puoli: Riita. Pahimmassa tapauksessa ette pääse yhteisymmärrykseen ja mies lähtee silti, vihaisena.

Toinen vaihtoehto on, että mies tajuaa pointtisi ja joko vaihtaa kaverilomansa perhelomaan tai tukee sinunkin aikuislomasuunnitelmaasi.

Hyvä puoli: Saatte perheloman tai saat omaa lomaa. Ensimmäinen on varmasti mukavaa yhteistä aikaa. Jos olet tosiaankin se, joka on lapsista vastuussa aina, jälkimmäinen vaihtoehto taas tekee hyvää isän ja lasten suhteelle ja ehkä kasvattaa miehen ymmärrystä sinun arjestasi. Bonuksena sinä saat lomailla hetken ilman mitään vastuita.

Huono puoli: Jos menettä molemmat neljäksi päiväksi omalle lomalle, perhelomaa jää vain neljä päivää.

Itse kaveriloman suhteen ymmärrän toki myös miestä. Jos käy palkkatöissä, mahdollisuuksia lomareissuihin on tasan sen loman verran. Kavereiden kanssa taas on kiva lähteä reissuun oli loma tai ei. Etenkin kahden pienen lapsen kanssa lomamatkailu voi olla kaikkea muuta kuin rentouttavaa, vaikka mukavaa olisikin ja päivittäisaktiviteetteja ja retkiä taas saa hyvin tehtyä muulloinkin kuin lomalla.

(Mitä tulee reissun kosteuteen: En tunne miestäsi, mutta ainakaan meillä miehen kostea reissu ei tarkoita sitä, että dokataan nejä päivää perseet olalla vaan enemmän sitä, että kaljaa lipitetään tasaiseen tahtiin ja välillä ollaan kännissä. Oma kostea loma taas olisi enemmän sitä, että päivät ollaan selvin päin, mutta illalla syödään hyvin, istutaan ja juodaan viiniä hiprakkaan tai lähdetään etkojen kautta bilettämään.)

Tuo parisuhde-äitirooliteksti taas oli minusta ihan bullshittiä. Jos kerran ap on pyörittänyt arkea yksin, koska mies on töissä ("Miehellä on tänä kesänä vain kaksi viikkoa lomaa. Itse olen pidemmän pätkän kotona 6v ja 2v lasten kanssa.") ja sen päälle mies on vielä äärimmäisen vaativa asian suhteen ("Itse olen todella sidoksissa lapsiin eikä hän halua, että edes käyn kaupassa ilman pienempää lasta.") ei ole mikään ihme, että on sidoksissa niihin mukuloihin. Jos ei pääse mihinkään, ei se äitirooli siitä itsearviomalla karise ja siinä tilanteessa on minusta enemmän miehen ongelma, jos ei halua viettää lomaansa LASTENSA äidin kanssa.

Vierailija
9/9 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin sanoin miehelle, että sitten minäkin järjestän jonkun neljän päivän matkan itselleni. Siihen sitten kiukkuisesti vastasi, että hyvä vaan. Ole vaikka viikko poissa niin ei tarvitse katsoa minun naamaa. Just joo. Sehän onnistuu ku alennusmyynneillekään en saa lähteä ilman meidän kaksi vuotiasta. Laitti sitten kaverilleen viestin, ettei voi lähteä motkottavan muijan takia. Sepä siinä loukkaakin, ettei näe itse asiassa mitään pahaa ja teki minusta syyllisen asiaan kavereiden silmissä. Nyt ilmeisesti asian pitäisi olla loppuun käsitelty ja sillä hyvä, mut mua kyl edelleen ottaa päähän.

Kyseessä oli miehillä matka pelaamaan suojalkapallon MM-kisoihin, jossa siis pallon potkiminen olisi yhtä suuressa roolissa kuin juhlintakin.

ap

pelkkää ryyppäämistä se on ja mies makaa krapuloissaan pari päivää. tänä vuonna on tainnu tullu stoppi, koska ei ole puhunut lähtevänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan