Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mun mennä töihin? Kuopus täyttää 3-vuotta kesällä.

Vierailija
12.04.2012 |

Mä olen ollut lasten kanssa kotina melkein 10 vuotta ja pyöritän kodin ja lasten harrastuskuljetukset yms. Mies on sitä mieltä ettei mun tarvi mennä töihin ja etten ehdi lasten- ja kodinhoidolta. Kuopus täyttää kesällä 3-vuotta ja kaikki tuttavat ja sukulaiset kyselevät mun töihin paluusta. Työpaikkaa mulla ei ole, kun vanha työpaikkani on lopettanut toiminnan jo vuosia sitten. Mies tekee todella pitkää päivää eikä ole tottunut kuskailemaan lapsia eikä oikein ehtisikään. Taloudellisesti meillä menee oikein hyvin ja miehen tuloilla olemme tähänkin saakka eläneet oikein hyvin. Onko mun siis pakko mennä töihin? Tai mitä voisin tehdä, että kaikki kyselijät olisi tyytyväisiä? En kuitenkaan voi valehdella käyväni töissä ja vaan olla kotona. Kuopukselle laitoin päiväkotipaikan haluun syksystä, kun jo nyt tuntuu olevan vähän tuon ikäisiä lapsia puistossa päivisin.

Kokemuksia? vinkkejä? Eläke on ainoa mitä ei kotona kerry, mutta muutenhan avioliitossa omaisuus on yhteistä ja esim talomme on jo velaton.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä tarvitse muille selitellä mitenkään, olet kotiäiti ja se siitä. Mutta kun teillä talous ei ole huono, niin miksipä mies ei maksaisi sulle sitä eläkettä tulevaisuutta ajatellen? Teet kuitenkin ns miehellesi työtä, eli mahdollistat hänen pitkät työpäivät yms.

Vierailija
2/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelisi etänä esim. avoimessa yliopistossa omaa tai uutta alaa siinä samassa?

ehkä jonain päivänä haluat palata työelämään ja sitten olisi jotain pohjaa sille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et ehtisi töihin lasten- ja kodinhoidolta?? Etenkin kun kuopuskin menee hoitoon syksyllä? Mihin sun aika siis yksin päivällä kuluu? Siivoat joka päivä? Mutta hiton hitaasti?

Mutta, töihin ei ole siis pakko mennä.

Vierailija
4/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet, jos haluat - et, jos et halua. Siis sinä päätät, ei edes miehesi.

Vierailija
5/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset ja muut ulkopuoliset ihmettelevät että milloin menet, miksi et mene töihin jne.

Mulla ollut sama tilanne, tosin mun lapset ovat olleet vain eskarissa ja sen jälkeen koulussa. Nyt jo isoja ja mä vaan olen kotona. Olen muiden mielestä hirveä siipeilijä luuseri, mutta mä tykkään olla kotona, rahan takia ei tarvitse mennä töihin, enkä ole kovin kunnianhimoinen.

Ennen vanhaan monet olivat kotona koko ikänsä, ja se oli hyvä juttu. Nykyään sellaiset ihmiset ovat todella halveksittavia.

Vierailija
6/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu on sitten se, että avioeron tai kuoleman sattuessa omaisuus ositetaan puolisoiden kesken, jos ei ole avioehtoa.

Mutta jos olette ostaneet esim. talonne puoliksi molempien nimiin, niin toki se silloin on tavallaan yhteinen.

Mieti myös asiat siltä kannalta, että miehesi saattaa jossain vaiheessa esim.

- sairastua vakavasti tai joutua muuten työkyvyttömäksi

- kuolla

- jättää sinut (on lukuisia esimerkkejä onnellisista aviopareista, joissa mies on täysin yllättäen löytänyt 50- tai 60-vuotiaana uuden rakkauden ja jättänyt vanhan vaimonsa)

Jos et mene töihin, niin järjestä jotenkin elämäsi niin, että et joudu noissa tilanteissa täysin pulaan.

Vierailija
7/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koti pysyy siistinä ja pitää laittaa vain 1 ruoka päivässä. Jos tekisit lyhennettyä työpäivää niin varmaan ehtisit kuskaamaan harrastuksiin? Itse teen 6-14 päivää ja silti ehdin vaikka mitä töiden jälkeen.

Vierailija
8/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koti pysyy siistinä ja pitää laittaa vain 1 ruoka päivässä. Jos tekisit lyhennettyä työpäivää niin varmaan ehtisit kuskaamaan harrastuksiin? Itse teen 6-14 päivää ja silti ehdin vaikka mitä töiden jälkeen.

Vierailija
9/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mene töihin tai vaihtoehtoisesti ala opiskelemaan uutta ammattia hyvin työllistävältä alalta tässä parin vuoden sisällä, niin mahdollisuutesi päästä töihin esim. 10 vuoden päästä ovat todella huonot. Harva työnantaja haluaa palkata henkilöä, joka on ollut 20 vuotta poissa työelämästä.

7

Vierailija
10/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei herranjestas sun ole pakko mennä töihin! Jos kerran olet sinut valintojesi kanssa niin ei silloin pitäisi ulkopuolisten kommenttien hetkauttaa. Tuskinpa kyllä mitään töitä kovin pian saatkaan, jos et ole ollut töissä 10 vuoteen.

Kannattaa vaan miettiä sitäkin mitä sitten kun lapset ovat isoja ja lähtevät kotoa. Jääkö elämään sitten enää mitään sisältöä jos ei töissäkään kävisi. Nykyään ei 5-kymppisiä työhistoriaakaan omaavia oteta helposti töihin, saati sellaisia joilla sitä ei ole.

Vierailija
11/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kotitöihin koko päivää mene ja harrastuksetkin on yleensä iltaisin.

Luulenpa, että et vain viitsi mennä töihin, mutta ehkä olisi sitten reilua sanoa se ääneen eikä väittää, ettei "ehdi".

Vierailija
12/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät töissä käy, eivät muut:) Kerro reippaasti kyselijöille, että hoidat nuorimmaista ja isommatkin tarvitsevat paljon apua.

Elä omaa elämääsi, älä muiden!

Vierailija
13/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin kade sulle. Olisi ihanaa vain saada olla kotona, huolehtia lapsista ja kodista.

Vierailija
14/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse mennä töihin jos koko perhe on sitä mieltä että arki sujuu kunnolla kun on äiti kotona. Minun äiti meni töihin vasta kun siskoni oli kymmenen ja syy oli että ei enää aika kulunut kotona olessa.

Vierailija
15/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tottakai töihin siitä, laiska paska jne!

Mutta nyt mieleeni on pätkähtänyt että jos ilmankin pärjää, niin töihin ei tarvitse mennä. Ehtii sitä myöhemminkin. Sitäpaitsi rahaa se vaan on mitä sieltä töistä saa.

Vierailija
16/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli aika kova morkkis kun kuopus täytti 3-v ja jäin kotiin edelleen tosin nyt sitten työttömänä. Meni yli vuosi ennenkuin oikein pääsin yli siitä että voin tosiaan olla vieläkin kotona. Nyt toivon että "joutuisin" töihin aikaisintaan syksystä. Mutta ei haittaa vaikka menis vielä reilu vuosi niin sitten kuopuskin lähtisi kotihoidettuna eskariin kuten vanhemmat sisaruksensakin.

Rahan takia ei ole pakko mennä töihin. Mies kannustaa olemaan kotona jos ei "unelmien" työpaikkaa satu kohdalle. Siinä tapauksessa lähtisin varmaankin heti töihin.

Ja lapset toivoo että olisin kotona. Heistä on kiva tulla koulusta kotiin jossa äiti odottelee.

Eiköhän tuota työelämäänkin kerkeä vielä kokemaan. Ja jos kuolen lähiaikoina niin sitä suuremmalla syyllä haluaisin nyt olla kotona.

Eli kannattaa tosiaan miettiä tilanne eron ja puolison kuoleman varalle jne. Ja nauttia sitten kotona. Ja muiden mielipiteistä ei kannata liikoja piitata. Monesti ne saattavat vain olla yleisesti kiinnostuneita mitä sinulle kuuluu jne. Eli ei arvostelevia.

Vierailija
17/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain taloudellisesti on mahdollista, niin ole kotona. Työelämään ehtii sittenkin, kun lapset ovat isompia.

Huolehdi kuitenkin siitä, että sinulla on omaakin elämää, ettet elä vain lastesi ja miehesi elämän kautta. Hanki jokin harrastus tai opiskele. Jotain, josta saat onnistumisen tunteita ihan oman tekemisesi kautta. Ei siksi, että sinulla olisi sitten jotain jäljellä, kun lapset muuttavat pois kotoa, vaan että sinulla olisi jotain ihan omaa jo nyt.

Toinen juttu on, että hanki ihmeessä eläkevakuutus tai huolehdi muuten, että sinulla on eläkeikäisenä omaa rahaa. Olen omassa työssäni törmännyt liian usein kotirouvana eläneisiin vanhoihin naisiin, jotka sen hyvätuloisen miehen kuoltua ovat jääneet ihan puille paljaille. Se on ollut todella surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan