RUMIN tietämäsi nimi?
Voi siis olla naisen joko naisen tai miehen, ja joko suomalainen tai ulkomaalainen.
Tuli mieleen, kun itse en ole koskaan tajunnut nimeä Mackenzie/Mckenzie. Se näyttää rumalta, kuulostaa rumalta eikä sovi etunimeksi. (Kiitos kun sain avautua)
Kommentit (1545)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa Jemina? Jemeliläisen sotahenkilön jonnekin aavikolle asettama miina?
Tuollaista nimeä ei taida olla missään muualla kuin Suomessa.
Etymology[edit]
An altered form of biblical Jemima*, in analogy with the popular -mina, -ina ending of female names (Wilhelmina, Elina, etc.)
*From the name of a minor biblical character, from Hebrew (“dove”). By folk etymology also used as a feminine form of James.
Anna-Maija.
Tulee mieleen lihavan tytön nimi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 17:44"]
Mulle on mysteeri, miksi 60-luvulla Päivi oli niin suosittu. Kaiken lisäksi kaikki kolme tuntemaani Päiviä ovat vähän hapannaamaisia tyyppejä.
Oon ihmetellyt samaa. Vielä ymmärtäisi, jos se olisi Päivä, koska sitten sillä olisi kiva merkitys. Päivi ei edes tarkoita mitään.
Päivihän tarkoittaa alun perin päivää.
Usage notes[edit]
The most common first name of women born in Finland in 1958 -1960. 👀
Laura, Jenna, Ellinoora, Aleksandra ja Camilla!
Yrsa, Hjördis. Yrjö, Ylermi, Yrjänä. Tuttavaperheen poika sai toiseksi nimekseen Ylermi, kun äiti oksenteli koko raskauden ajan.
Teemu Selänne. Teemu-nimi antaa jotenkin heikkolahjaisen kuvan. Selänne voisi yhtä hyvin tai huonosti olla vaikka Munanne.
Syyne, Yrjö, Kimmo, Kosti, Kostian, Mico
Sukunimet : Suikkari ja Matoniemi
Kylli. Yksi kirjain kun vaihdetaan toiseksi, niin siitä tulee alatyylinen ilmaus miehen sukuelimelle. Melkein sama kuin tytöllä tai naisella olisi nimenä vaikka joku Vattu, siinäkin yksi kirjain muuttuu niin tulee alatyylinen nimi naisen sukuelimelle.
Ragnar, lempinimeltään rankki.
En ymmärrä mikä vika Tuijassa. Ihana perinteinen suomalainen kauniin naisen nimi, tulee luonto mieleen eikä edes kuulosta korvassa ilkeältä, kuten vaikka nimet missä on r- tai k-kirjaimia (Poliittisesti kantaa ottamatta Riikka Purra on aika raju nimi)
Anyways Irmeli on ikuinen inhokki, mutta kylmiä väristyksiä tulee myös Janica ja Luca tapaisista muka hienoista nykyajan nimistä, joihin on jostain syystä ollut pakko tunkea C-kirjain Mä oon Nico C:llä
Vierailija kirjoitti:
Kyösti on aika hirveä
Varsinkin jos on Pöysti sukunimenä.
Urpo, Yrjö ja Jorma ovat kyllä hirveimmät. Ei kai näitä nykyään paljoa lapsille annetakaan. Hirveitä nimiä toki riittää.
muhammed
Rikollisen nimi - ja siitä vielä ylpeillään!
Yrjö-Kullervo Jorma Lerssi-Kakkinen
Marjo ja Marko.