Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistathan opettaa tytöllesi ettei lyö litsaria pojan poskeen

Vierailija
16.08.2013 |

Muuten voi käydä niin että kahdeksan nuorukaista hakkaa tytön, eikä varmaan uskalla liikkua enää yksin ulkona.

http://www.hs.fi/kaupunki/Kahdeksan+poikaa+pahoinpiteli+16-vuotiaan+tytön+Malmilla/a1376618092826?ref=tf_iHSisboksi630&jako=a2a14cf311a54fe371da663cc595c25e

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvossa on sentään hyviäkin puolia.

Miehetkään eivät enää alistu väkivaltaiseen kohteluun!

Toisaalta voidaan aina miettiä, mikä on liiallista voimankäyttöä.

Minua on tasan kerran yrittänyt yksi hullu akka huitaista. Otin hänen kätensä kiinni napakalla otteella kesken heijarin - elokuvatyyliin - ja pysäytin siihen.

Katsoin suoraan silmiin alaviistoon sellaisella psykopaatti-katseella kuitenkaan sanomatta mitään tai ilmeenkään värähtämättä.

Tyttö alkoi itkeä jo tästä eikä minun tarvinnut kuin lähteä menemään ja jättää hänet siihen seisomaan.

Eli itse näen väkivallan turhana kun muitakin keinoja on käytettävissä.

Reaktiotahan ne naiset sillä läpsyttelyllä hakevat.

Vierailija
2/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan sairas vastaaja oli ensimmäinen :O

Mä en opeta lapselleni, että  väkivalta pelastaisi, mutta silti se voi olla valitettavasti se ainoa vaihtoehto, oli tyttö tai poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raukkamaista 16-vuotiaalta lyödä itseään kolme vuotta nuorempaa, sietää hävetä!

Yhtä lailla raukkamaista ja tuomittavaa on poikaporukan teko, mutta  viattoman kimppuun eivät käyneet. Luultavasti tuon tytön vanhemmat olivat unohtaneet opettaa että _kukaan_ ei saa lyödä ketään; sukupuoli ei ole lieventävä asianhaara.

Vierailija
4/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuosta alkuperäisestä uutisesta ei käy ilmi miksi se litsari annettiin. Ehkä poika hiplasi tai teki härskejä ehdotuksia. Ei muuten kerrota kulttuuritaustaakaan. Mutta pahoinpitely ylivoimalla, siinä tulevaisuuden toivot vauhdissa.

Vierailija
5/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tytärtä. Mutta opetan pojilleni, että yksikään tyttö ei ole heitä oikeutettu lyömään millään tavalla. Jos on seurustelukumppani, niin toivottavasti tajuavat pojat jättää väkivaltaisen tyttöystävänsä. Jos taas joku kaveri, niin tekemisissä ei tarvitse semmoisenkaan kanssa enää olla. Tuntematoman kohdalla voi tarrata vaikka kädestä kiinni ja pitää puhuttelun. 

Vierailija
6/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran läimässyt litsarin, kun joku äijä kävi baarissa yhtäkkiä rintoihin kiinni. Se oli ihan alkukantainen reaktio.

Ei se silti mielestäni ollut ok toimintatapa. Nyt jos palaisin tuohon tilanteeseen, niin hakisin vain poken paikalle, ja käskisin heittää häirikön ulos.

Vierailija
7/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin opettaa sekä pojalle että tytölle, että kehenkään ei käydä käsiksi. Ei edes litsarilla.

Vierailija
8/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika on kerännyt poikajoukon hakkaamaan tytön, niin litsarin syynä on taatusti ollut kourinta. Kouriminen ei ole normaalia, eikä ole 8 vrs. 1 -hakkaaminen. Etninen tausta olisi mielenkiintoista tietää.

Vierailija
9/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:29"]

Jos poika on kerännyt poikajoukon hakkaamaan tytön, niin litsarin syynä on taatusti ollut kourinta. Kouriminen ei ole normaalia, eikä ole 8 vrs. 1 -hakkaaminen. Etninen tausta olisi mielenkiintoista tietää.

[/quote]

Olen kommentoija nro 5. Asuin vuosia sitten eräällä sinänsä hyvällä alueella, missä tosin myös sosiaalista asutusta. Olin päälle parikymppinen, eräs tietyn afrikkalaisen kulttuutitaustan omaava hädin tuskin teinpoika jostain syystä heitti minulle aina härskejä kommetteja. En ollut pukeutunut burkhaan, enkä muutenkaan paljastavasti. Kommentit jätin omaan arvoonsa, olin aina niin hölmistynyt. Tosin saman taustan omaavat tytöt sitten käyttäyivät todella ihailtavasti, pitivät ovea auki kun minulla oli kantamuksia.

Vierailija
10/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamuja aivan varmasti!

Vierailija
11/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 22:20"]

Kamalan sairas vastaaja oli ensimmäinen :O

Mä en opeta lapselleni, että  väkivalta pelastaisi, mutta silti se voi olla valitettavasti se ainoa vaihtoehto, oli tyttö tai poika.

[/quote]

Niin ja kerrotko miksi?

Ymmärtäisin kommenttisi jos olisin iskenyt sitä akkaa nenuun kun kävi päälle, mutta kirjaimellisesti ainoastaan suojelin itseäni. Siihen kai on miehelläkin oikeus?

No hiukan pelottelin päälle katsomalla syvälle silmiin, mutta tuskinpa tuo mitään traumaa sai sentään :D

Vierailija
12/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mamukakarat syljeskelivät päälleni kauppakeskuksen toisesta kerroksesta ja olisin varmasti hakannut ne sinimustiksi jos olisin saanut kiinni. Laitoin palautetta ja nykyään siellä pyörii vartija. Eli kiitos vaan teille kun ette opeta lapsillenne tapoja. Me joudumme maksamaan siitä.

Tälläiset tapaukset saavat aikaan sen, että vakavissani mietin äänestäisinkö persuja. Pahoin pelkään ettei mitään hyvää seuraa siitä, että tänne otetaan sellaisia ihmisiä jotka eivät ole sisäistäneet tasa-arvon ideaa.

Vierailija
13/14 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 23:25"]

Jotkut mamukakarat syljeskelivät päälleni kauppakeskuksen toisesta kerroksesta ja olisin varmasti hakannut ne sinimustiksi jos olisin saanut kiinni. Laitoin palautetta ja nykyään siellä pyörii vartija. Eli kiitos vaan teille kun ette opeta lapsillenne tapoja. Me joudumme maksamaan siitä.

Tälläiset tapaukset saavat aikaan sen, että vakavissani mietin äänestäisinkö persuja. Pahoin pelkään ettei mitään hyvää seuraa siitä, että tänne otetaan sellaisia ihmisiä jotka eivät ole sisäistäneet tasa-arvon ideaa.

[/quote]

Niin, älä pure kättä joka ruokii. Eli maksaa veroja ja käy töissä. En silti persuja äänestäisi, mutta ymmärrän idean.

Vierailija
14/14 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 23:25"]

Tälläiset tapaukset saavat aikaan sen, että vakavissani mietin äänestäisinkö persuja.

[/quote]

No ainakin kuulostat tyypiltä, johon halpahintainen populismi voisi upota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi