RUMIN tietämäsi nimi?
Voi siis olla naisen joko naisen tai miehen, ja joko suomalainen tai ulkomaalainen.
Tuli mieleen, kun itse en ole koskaan tajunnut nimeä Mackenzie/Mckenzie. Se näyttää rumalta, kuulostaa rumalta eikä sovi etunimeksi. (Kiitos kun sain avautua)
Kommentit (1545)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 11:19"]
Lalli & Erno
[/quote]
Ei helvetti, tämän kirjoitti kyllä joku tuttuni joka tuntee molemmat iljetykset! Pastori, tule esiin! :D
Entinen nimi mainittu monta kertaa, uutta ei kertaakaan. Taisi olla onnistunut vaihto!
Simo, Ismo, Eemeli ja Aapo. Annika, Anniina, Sanna ja Kiira.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:18"]
Tero on myös kauhea.
[/quote]
Tarkoittaa japaniksi terroristia.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:45"]
Miesten nimistä ainakaan Nestoria ei ole taidettu mainita, itselle tulee heti mieleen pastori :D
Ja tytöistä, Hellevi tai Hillevi, Hilla. Niin ja Alma. Kuulostaa niin vanhalta ja tottakai mieleen tulee kassialma :)
Niin ja jokseenkin outoa on se, että nykyään tuntuu olevan jokin muoti-ilmiö antaa lapselle ns. ulkomaalainen etunimi, vaikka sukunimi olisi supisuomalainen. Esim. eilen luin paikallislehdestä kastettujen nimiä ja silmiin pisti nimi Charlotta Marttila. Ei vaan uppoa kohdalle...
[/quote]Äiti saattaa olla ruotsinkielinen.
Sylvi. Se on oma toinen nimeni, jota en vain ilkeä poistaa tai vaihtaa. Tulee suvusta. Olen aina inhonnut sitä, vaikka alkuperäinen Sylvi olikin ihana ihminen. Ei ole paljon tässä ikäryhmässä, mutta onneksi on kuitenkin kolminumeroinen luku, joten ei ihan tunnisteta toivottavasti.
Eetu. Tosi negatiivissävytteinen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:45"]
Miesten nimistä ainakaan Nestoria ei ole taidettu mainita, itselle tulee heti mieleen pastori :D
Ja tytöistä, Hellevi tai Hillevi, Hilla. Niin ja Alma. Kuulostaa niin vanhalta ja tottakai mieleen tulee kassialma :)
Niin ja jokseenkin outoa on se, että nykyään tuntuu olevan jokin muoti-ilmiö antaa lapselle ns. ulkomaalainen etunimi, vaikka sukunimi olisi supisuomalainen. Esim. eilen luin paikallislehdestä kastettujen nimiä ja silmiin pisti nimi Charlotta Marttila. Ei vaan uppoa kohdalle...
[/quote]Äiti saattaa olla ruotsinkielinen.
[/quote]
Juu, näin on. Vaasassa vei hetki tottua, että joku Anna Meikäläinen on ruotsinkielinen eikä välttämättä edes puhu kovin hyvää suomea, suurin osa toki puhuu, mutta ei kaikki. Sitten on niinkin päin, että joku Bo-Erik Hömmelströmmer on täysin suomenkielinen, eikä edes osaa ruotsia.
Tuure, Tuire, Jiri, Timi, Elmo, Aappa
Jari! Jotenkin pökälemäinen nimi.
Jenni, Tuire, Tuija, Yrjö, Vili, Sanja ja Senja.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:00"]
Yrsa.
Valitettavasti en voi ajatella, että kukaan Yrsa on mukava.
[/quote]
Yrsa on minustakin kaikkein rumin nimi! Se kuulostaa ei-toivotun lapsen nimeltä. Tulee mieleen lähinnä joku rikkaruoholajike tai jokin vastaava.
Yrjö on myös ihan kamala nimi. Ja Urpo.
Tiedän myös yhden tyttölapsen joka pari vuotta sitten sai nimekseen Mäy (lausutaan Mei) Enkä ymmärrä miksi joku vanhempi antaa lapselleen sellaisen nimen?
[/quote]
Unohtui toinen inhokkini eli Märtta. Yrsa ja Märtta siinäpä kakostytöille "oivat" nimet...
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 17:44"]
Mulle on mysteeri, miksi 60-luvulla Päivi oli niin suosittu. Kaiken lisäksi kaikki kolme tuntemaani Päiviä ovat vähän hapannaamaisia tyyppejä.
[/quote]
Oon ihmetellyt samaa. Vielä ymmärtäisi, jos se olisi Päivä, koska sitten sillä olisi kiva merkitys. Päivi ei edes tarkoita mitään.
[/quote]
Päivihän tarkoittaa alun perin päivää.
Naiset: Hantta ja Manta
Miehet: Lyly ja Lalli
Aino! En edes tiedä miksi nimi kuvottaa, mutta YÖK
Olin päiväkodissa hetken hommissa ja siellä vastaan tuli yhden lapsen siskon nimi, joka on YMMELI.
Ymmeli, en ymmärrä kyllä.