Pojalle nimeksi Jaani? Mitä mielikuvia nimi herättää?
Mitä mielikuvia Jaani-nimi sussa herättää? Tunnetko ketään tämän nimistä? Onko harvinainen vai kuvittelenko vain?
Olen pojan nimeä metsästänyt ja pikkuhiljaa taipumassa Jaanin suuntaan. Kuulostaako liian virolaiselta?
Kommentit (72)
En laittais. Kamala nimi oikeastaan.. ei suomalainen ymmärrä. Ja luulen että saa selitellä että onko yhdellä aalla vai kahdella..
Aivan ihana nimi! Paaaaaljon parempi vaihtoehto kuin tylsä ja mielikuvitukseton Jani, yäk.
Eikä ole liian yleinenkään. Ei varmana ole kovin montaa saman nimistä samalla luokalla sitten tulevaisuudessa. Jää helposti mieleen ja erottuu porukasta. AInoastaan typerys ja maailmaanäkemätön voi Jaanin sekoittaa naisen nimeen.
Mulla tulee mieleen tyttö. En ikinä laittaisi.
tyttö tuosta nimestä, siinä on jotain sellaista pehmeyttä kuin tyttöjen nimissä yleensä. Muuten ihan kaunis nimi.
Luulin kyllä tytön nimeksi, vrt. Leeni jne. Jotain virolaisuuteen viittaavaa ehkä myös, mutta eihän se haittaa.
Kaksosille, tytölle ja pojalle, sopisi nimiksi Juuli ja Jaani.
Aivan valloittava nimi tuo Jaani. Sopii vauvelille ja pienelle pojalle. En tiedä ketään aikuista Jaania, joten vaikea kuvitella miltä lie vaikuttaa sitten aikuisen miehen nimenä. Sopii suomalaisen suuhun ja taipuu varmasti myös vieraskielisellä.
oja. Jaaninoja,sinne ei saanut mennä kun oli vaarallinen :)
oli nimeltään Fabian. Häntä kutsuttiin Jaaniksi. Eli olisko Jaani kansankielinen Fabian?
oli nimeltään Fabian. Häntä kutsuttiin Jaaniksi. Eli olisko Jaani kansankielinen Fabian?
Fabiania kutsuttiin Jaaniksi? Kuulostaapas omituiselta järjestelyltä!
Ihan kuin kutsuisi Erkkiä Reinoksi tai Marjattaa Jaanaksi.
tyttömäinen nimi kyllä. Itse en pidä Jani-nimestä, mutta Jan sen sijaan on mielestäni kiva. Äännetään siis Jaan.
Haukutaan Jaanaksi ja ties miksi. Lopulta pojasta tulee hyvin seksuaalisesti epävarma ja alkaa omaksua roolia, josta häntä on valheellisesti haukuttu. Poika haluaa tytöksi, ja on pian jos ei transseksuaali, niin vähintään transvestiitti.
kaverin dildo ku sen nimi oli kuulemma jaani
oli parikymmentä vuotta sitten opiskelukaverini kaveri. Muistaakseni oli suomenruotsalainen. Ihan jännä nimi.
ison ponnaripäisen miehen, ikää ehkä 40+.
Jani on niin yleinen nimi, että Jaani väkisinkin kuulostaa venytetyltä Janilta. Mun korvaani siis. En harkitsisi omalle lapselle kumpaakaan. Aika neutraaleja nimiä kuitenkin.
Voisin hyvinkin nimetä poikani Jaaniksi. Tai antaa ainakin yhdeksi nimistä. Sopii hyvin yhdistettäväksi melkein nimeen kuin nimeen ja on sopivan kansainvälinen ja helposti lausuttavissa myös muilla kielillä.
Jani on niin mielikuvitukseton ja epäluova 1980- ja 1990-luvun nimi, ettei kai kukaan enää siten lastaan nimeä.
Mutta Jan tai mieluummin juuri tämä keskusteltu Jaani kuulostavat nuorekkailta.
"Pikku-Jaani", kuulostaa melkein lempinimeltä. Mutta eiköhän se sopisi aikuiselle miehellekin.
tytön nimi (jaana, janni...)
tai venytetty jani
Minusta ihan kiva nimi, mutta nämä tosiaan ekat mielikuvat.
Tuli kyllä hiukan tytön nimi mieleen...
sukulaiseni yli 20v. itseään nuorempi toyboy on nimeltään Jaani
Meilläkin oli yhtenä vaihtoehtona.