Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalle nimeksi Jaani? Mitä mielikuvia nimi herättää?

Vierailija
11.04.2012 |

Mitä mielikuvia Jaani-nimi sussa herättää? Tunnetko ketään tämän nimistä? Onko harvinainen vai kuvittelenko vain?

Olen pojan nimeä metsästänyt ja pikkuhiljaa taipumassa Jaanin suuntaan. Kuulostaako liian virolaiselta?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että Virossa tuota sitten käytetään kun moni täällä puhui virolaisista. Eipä sitä Jaani nimeä taida sitten olla sielläkään. Virolaisnimiä en pahemmin tunne kun meidän suunnalla ei ole pahemmin Virolaisia.

Vierailija
22/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tuli heti ekaksi mieleen ja huomasinkin, että itsekin lopussa kysyit tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virolainen. Tallinnan Jaaninkirkko yms. Vaikka onhan Turussakin toki Jaanintie. On varmaan suhteellisen harvinainen nimi ja mielestäni kuitenkin ihan ok. Voi sitä ehkä joutua joskus vähän tavaamaan.

Vierailija
24/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari Jania. Nimi siis Jan. Kyllä lausutaan hyvin usein meilläpäin Jaani, ihan mukavia kavereita kummatkin :)

Vierailija
25/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin on jo aikuinen. Minusta kaunis nimi. Käsittääkseni suht harvinainen, en ketään toista sillä nimellä tunne. Mulle kyllä ei virolaisuus tule ekana mieleen. Ennemminkin vähän sellainen satukirjan sankari -tyyppinen. :)

Vierailija
26/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kun suomalaiset ja virolaiset ovat käytännössä yhtä eli työmailla on runsaasti virolaisia niin en todellakaan laittaisi.

Vierailija
27/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaanan ja Janninkin takia...

Vierailija
28/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön nimi (jaana, janni...)

tai venytetty jani

Vierailija
29/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös Jaaninoja löytyy.

Tulee mieleen ankeahkot 50-60-luvun kerrostalot. Pölyinen tie alueen läpi. Ruokkoamattomat pusikot, joita ojan ympärillä kasvaa.

En antaisi ikinä nimeksi Jaani. Miksei sitten vaan Jani?

Vierailija
30/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tullu yhtään virolaisuus mieleen. En tunne ketään tuon nimistä ja varmaan aika harvinainen. Mulla tulee jostain syystä nimestä mieleen joku ylhäinen mies.

Vierailija
31/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten Jaan. "Jaani" on genetiivimuoto tuosta nimestä, esim. Jaani kirik, Jaanin kirkko. Jaan on muunnos nimestä Johannes.

Vierailija
32/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat myös aikuisia jo. Ihan reippaan oloisia suomalaisia miehiä molemmat. Ehkä jonkinlaisisa häntäheikkejä jopa.

Mutta siis nimestä. Virolaisuus mulle ei tule ekana mieleen. Nimi on pehmeä ja soiva, varmaan helppo yhdistää moniin muihin nimiin eikä kuulosta typerältä umpisuomalaisenkaan sukunimen kanssa. Ei kovin yleinen nimi ole tosiaankaan. Parempi vaihtoehto kuin kuollettavan tylsä Jani.

Vierailija
33/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on kaksi veljeä ja yksi sisko, kaikilla vähän samantyyliset nimet.

Jaani on kaunis nimi, voisin jopa itse harkita sitä lapselleni mikäli kaverini ei olisi jo käyttänyt nimeä.

Vierailija
34/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi nykyään jotain päälle kolmekymppinen mies, jota me kumpikin mun ystävän kanssa pantiin joskus nuoruudessa. Sitähän sää kysyit;)

Vierailija
35/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi nykyään jotain päälle kolmekymppinen mies, jota me kumpikin mun ystävän kanssa pantiin joskus nuoruudessa. Sitähän sää kysyit;)

Tulee myös mieleen yks aikuinen tän niminen jota oman kaverini kanssa treffailtiin aikoinaan vuosikausia sitten, villissä nuoruudessa... ;)

Vierailija
36/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koulussa samalla luokalla.

t. kolmas tuttava

Vierailija
37/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nimi pienelle pojalle, kuulostaa jopa hellittelynimeltä. Aikuiselle miehelle ehkä hieman "lälly".

Pehmeä, kaunis. Jani tai Joni olis aivan liian laimeita, vanhanaikaisia ja tylsiä.

Vierailija
38/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla olisi pojat Jaani, Jaale ja Jaami sekä Joose. Eri nimen kuitenkin ainoalleni annoin, ihan erityylisen.

Ihan kiva nimi Jaani on.

Vierailija
39/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee jostain syystä nimestä mieleen joku ylhäinen mies.

varmaan mielleyhtymä jaarliin.

Vierailija
40/72 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koulussa samalla luokalla.

t. kolmas tuttava

Ehkä sama, ehkä taas ei. Meillä tosin oli ikäeroa kilometrikaupalla. Tää mun tapaukseni nimittäin oli enemmänkin sellaista kehdonryöstäjä-tyyppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi