Pojalle nimeksi Jaani? Mitä mielikuvia nimi herättää?
Mitä mielikuvia Jaani-nimi sussa herättää? Tunnetko ketään tämän nimistä? Onko harvinainen vai kuvittelenko vain?
Olen pojan nimeä metsästänyt ja pikkuhiljaa taipumassa Jaanin suuntaan. Kuulostaako liian virolaiselta?
Kommentit (72)
sukulaiseni yli 20v. itseään nuorempi toyboy on nimeltään Jaani
Huvittava mielikuva. "20v itseään nuorempi toyboy"... :DD Pystyn sieluni silmin kuvittelemaan millaisesta tyypistä on kyse. Minkä ikäisestä (siis kronologisesti) on tässä tapauksessa kyse?
Itse nimestä...ihan ok, ei aiheuta mitään suurempia wow -elämyksiä. Sopivan nuorekas ja erilainen. Paaaaaljon parempi vaihtoehto kuin Jani.
Mulla tuli kyllä heti mieleen Virolainen.
Kivan kuuloinen nimi. Ystävällinen ja rauhallinen, siltä kuulostaa.
Mulle tulee mieleen yks tuttu Jaani, aikamoinen reppana monellakin tavalla vaikka luulee varmaan itse olevansa varsinainen naisten mies.
Nimenä ihan kiva, sopii pikkupojalle. Ei vaikeaa puhevikaisellekaan lausua.
oli oikein mukava, eli nimi herättää myönteisiä mielikuvia. Koskaan en ole ketään toista samannimistä vastaan tullut, eli käsittääkseni on suht harvinainen. Mukava nimi :)
Tunnen yhden tosi komean ja mukavan Jaanin.
Virossa ei ole Jaani-nimeä. Jokainen virolainen sana kuulostaa suomalaiselta ja toisinpäin, koska viro kuuluu samaan suomalais-ugrilaiseen kieliperheeseen kuin suomen kielikin. Miksi ihmeessä pitää vääntää, että joku sana kuulostaa virolaiselta ikäänkuin se olisi huono asia?
Miksi nimet pitää keksiä itse. Ota normaali nimi kalenterista.
Kukaan heistä ei ole ollut mietenkään erityisen mukava. Ja nimi kuulostaa kieltämättä virolaiselta (mitä se varmaan itse asiassa onkin).
oli nimeltään Fabian. Häntä kutsuttiin Jaaniksi. Eli olisko Jaani kansankielinen Fabian?
Fabiania kutsuttiin Jaaniksi? Kuulostaapas omituiselta järjestelyltä!
Ihan kuin kutsuisi Erkkiä Reinoksi tai Marjattaa Jaanaksi.
Voin ihan hyvin kuvitella, miten suomalaisessa suussa:
Fabian > fabiaani > vapijaani > Jaani
Onpahan aina parempi kuin mun tuntemani Fabienin kohtalo Suomessa:
Fabien > Fabiaan > PAVIAANI !
Soro vaan, olen tuntenut yhden Jaanin ja hän on homo. Tosin niin on Jussikin
sehän kuulostaa ihan eestiläiseltä, pitäisin lasta eestiläisenä tai ajattelisin että toinen vanhemmista on sukujuuriltaan eestiläinen.
Mutta ihan sama minulle, eihän se nimi mitään pahaa tai noloa tarkoita eikä kyseessä ole minun lapseni!