35-40 vuotiaat, mitä vaivoja ikä on tuonut?
Sellaista mitä ei ole aiemmin ollut.
Mä aloitan, mulla turvottaa vatsaa, on ummetusta, unettomuutta,kolottaa sieltä täältä, niskat jumissa koko ajan ja selkäkipua. Tätäkö tämä nyt sitten on, kun ikää tulee: (.
Kommentit (46)
ei kai tässä iässä kuulu olla mitään ikävaivoja jos nyt vähänkään huolehtii itsestään.
mä olen 39.
ja vähennä netissä oloa, se on siinä. Noilla vaivoilla ei ole mitään iän kanssa tekemistä.
Millaisia määriä harrastatte liikuntaa viikossa?
Mä en liiku paljon, ei ole ylipainoakaan mikä patistaisi liikkumaan.
Ennenminkin ajanpuute. Lapset hoidossa ja koulussa ja mä töissä ja sen jälkeen rättiväsynyt. Ap
nytkin hörpin kahvia ja samalla täällä ennen töihin lähtöä: ). Ap
Niska- ja hartiasäryt tulevat joskus liiallisesta työpöydän äärellä istumisesta, mutta se vaiva on ollut jo 25 vuotta eikä liity ikään. Ikinä ei ole ollut selkä tai nivelet kipeänä, flunssaa sairastan äärimmäisen harvoin - kuumetta ei koskaan.
Millaisia määriä harrastatte liikuntaa viikossa?
Mä en liiku paljon, ei ole ylipainoakaan mikä patistaisi liikkumaan.Ennenminkin ajanpuute. Lapset hoidossa ja koulussa ja mä töissä ja sen jälkeen rättiväsynyt. Ap
olen aika aktiivinen liikkuja, varmaan vähäisempikin määrä riittäisi hyvinvointiin. Eli käyn spinningissä 2 kertaa viikossa ja lisäksi teen yhden muun aerobisen treenin (uintia tai pyöräilyä). Lihaskuntoa pidän yllä tekemällä voimaharjoituksen 2 kertaa viikossa. Hyötykävelen paljon, siis todella reipasta tahtia.
nro 3
Uhmaikäiset lapset vie "kaikki mehut" töiden jälkeen viimeistään. Sitten kun pakolliset arkiaskareet ruuan laittoineen ym.tehty niin kello onkin jo paljon.
Varmaan osasyynä vielä mun vuorotyö, miksi en jaksa mitään. Onneksi kesällä liikun enemmän, talvi aina tälläista. Ap
Liikkeelle lähtiessä vähän joka paikka tuntuu alkuun jäykältä... Selkää kolottaa, jos pitkään istuu (ja istun liian pitkään liian usein!)
Minulla nämä vaivat ovat aivan selvästi istumatyön ja liian vähäisen liikunnan seurauksia. Nyt niihin tulee muutos, sillä siirryin yrittäjäksi, teen kotona töitä ja voin pitää taukoja pitkin päivää sekä hyödyntää ne liikkuen! Joka aamupäivä yksi pitkä kävely kesken töiden ja iltapäivällä jumppahetki :) Enköhän tästä vetristy! Lisäksi ajattelin hankkia jonkun baaripöydän tapaisen kotiin niin, että voin tehdä töitä seisaallani osan päivästä.
harrastan liikuntaa 4-5 päivänä viikossa.
En tiedä johtuuko iästä. Luultavasti ei.
Sellaista mitä ei ole aiemmin ollut. Mä aloitan, mulla turvottaa vatsaa, on ummetusta, unettomuutta,kolottaa sieltä täältä, niskat jumissa koko ajan ja selkäkipua. Tätäkö tämä nyt sitten on, kun ikää tulee: (.
Harrastan liikuntaa 4-5krt/vkossa. Olen nyt paremmassa fyysisessä kunnossa kuin ennen 3 lasta! ;). Tässä iässä kannattaa liikkua, se pitää mielen- ja kropan virkeenä.
Olen energisempi ja hyvinvoivampi kuin koskaan. En harrasta mitään liikuntaa edes, en kyllä ole koskaan nuorempanakaan harrastanut.
noita jumeja tulee helposti, mutta niihin auttaa ennkointi.
Reuma, syöpä ym.
Ennen olin terveyden perikuva, n. 10-30-vuotiaana en ollut tarvinnut lääkäriä kertaakaan sairauden vuoksi. Elintapojakaan en voi syyttää, kai sitä vain on huonot geenit ja huono tuuri.
nivelrikko tullut selkään. Myös mahavaivoja, ilmeisesti ärtyvä paksusuoli, nyt vältän vehnää, se auttaa. Virtsankarkailua oli viimeisen raskauden jäljiltä, nyt ei enää kun olen treenannnut lantionpohjaa. Polvet naksuu, niissäkin varmaan nivelrikkoa. Iho kuivuu entistä pahemmin keväisin. Hampaat alkaa hajoamaan. Psyyke prakaa, olen aloittanut terapian. Se on oikeastaan kyllä hieno asia.
Olen kohta 38 ja viime aikoina ymmärtänyt etten elä ikuisesti.
Kaksi selkeää asiaa tapahtui:
aineenvaihdunta hidastui ja näkö huononi todella nopeasti ja rajusti ) :
öh, luulin että vanhuuden vaivat alkavat joskus 60-vuotiaana eikä vielä nyt?
Itselläni on parikymppisen fysiikka, johtuu siitä että treenaan 8h viikossa. Eli ei vielä mitään vaivoja tai kolotuksia.
Mutta ikävä kyllä naama on kurpahtanut viimeisimmän raskauden jälkeen, eli nahka veltostui, isot huokoset, syviä ryppyjä. Eli kasvoni ja vartaloni ovat todellakin eri paria, pää on 40v ikäinen ja ruumis 20v. :)
vaivaoista kuulostaa ennemminkin väärän ruokavalion ja liikkumattomuuden kuin iän aiheuttamilta.
Olen 36-vuotias ja selkä on joskus ollut kipeä ja jäykkä. Liikunta on auttanut.