Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun viidesluokkalaisella on kutonen käytös ja se siirrettiin toiselle luokalle

Vierailija
10.04.2012 |

hairiköinnin vuoksi. Mutta se on mun rakas poika ja mä ymmärrän sitä. Se ei halua että sitä määräillään. Ei varsinkaan tekemään läksyjä. Se ei tee, vaikka kuinka pakotettais. Kuritus saa sen vaan pahemmaks. Mä en enää aio yrittää pakottaa. Se saa olla tekemättä. pääasia että on onnellinen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä poikaani narsistina. Ei hän ole pärjäävä eikä ihailtu. Oma rakas poikani kuitenkin.

Mutta asiaan; huono käytös loppui (tai ainakin väheni merkittävästi) yläkouluun siirryttäessä. Ja näin koska:

- Pääsi eroon vanhoista tulehtuneista opettajasuhteista.

- Uudessa koulussa ei enää kytätty samalla tavalla. Esim. oli täysin mahdollista jättää läksyt aina tekemättä. Jotkut opettajat passittivat läksyparkkiin, jotkut antoivat huonomman numeron (saipa tuo poika joissain tapauksissa kutosta todistukseen vaikka koenumerot kaseja). Suurimmaksi osaksi kuitenkin tekemättömyydestä ei seurannut mitään.

- Oli yksi hyvä opettaja, joka ymmärsi mitä poika kaipasi: tunnustusta ja kehumista. Enkun opettaja sai palkitsemis- ja kehumissysteemillään (karkkeja jaossa, hah!) pojan opiskelemaan ainettaan ihan vimmaisesti, hän teki joka tunnille lisätehtäviä, joista palkittiin.

Harmi että tuo opettaja oli vain vuoden, mutta noinkin se teki tehtävänsä eli lopetti ikävän kierteen. Loppuyläasteen poika istui tyytyväisenä nurkassa tekemättä juuri sen kummempaa, hyvää tai pahaa. Ei päässy keskiarvollaan lukioon, mikä oli onni koska pääsi amikseen lukemaan alaa joka on helppoa ja josta tykkää. Samalla kirjottaa ammattilukiosta. Ei tee edelleenkään läksyjä, paitsi pakolliset tehtävät myöhässä. Mutta se tuntuu olevan ihan normia. Opetan itse yläkoulun lisäksi myös lukiossa. Jakso päätty ja yli 70% ei ole palauttanut arvosteluun vaikuttavaa pakollista tutkielmaa. Kolme tai neljä 23 lukiolaisesta teki kertaakaan antamiani kotiläksyjä. Numerot tietty jakautuu panoksen mukaan.

Omalla pojallani on kaikki kolme arvosanaa (1,2 ja 3) käytössä. Suunnittelee jatkavansa opiskelua. Kesätöihin ei viitti mennä kun se häiritsee Runescapen pelaamista. Harjottelujaksolla (7 viikkoa töissä) häntä kuulema kehuttiin ripeästä työstä kun hän teki aina vartin töitä ja pelasi sen jälkeen tietokoneella tunnin. Tiedä sitten häntä oliko asia juuri noin kun hän sen kertoi, satuiluun on taipumusta ;)

Mutta minusta hänellä ei ole yhtään huono elämä. Ei polta, ei juo, ei kulje missään häiriköimässä. Polkee pyörällä 10 km suuntaansa kouluun, urheilee kavereitten kanssa. Silloin kun se ei häiritse pelaamista. Tekee kotitöitä ja hoitaa nuorempia sisaruksiaan silloin kun pakotetaan.

Siksi sanon kaikille omille häirikköoppilailleni, että ei sitä tarvi niin täydellinen ihminen ollakaan.

t ap

Vierailija
22/22 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on siis poikasi. Mitä oikeen haet tällä jutulla? En ymmärrä miks kenenkään pitäis arvailla jotain tällasta ja miks haluat kertoa pojastasi tämän? Koitatko sanoa että häiriköintiin ei tulisi puuttua? Vai että muksujen tulisi antaa tehdä just niinku haluaa? Voisitko ap vähän selventää? Ei vaan tajua sun motiiveja nyt tässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla