veroilmoituksesta!
että tuota.. olen viime keväänä valmistunut ja tehnyt keikkatyötä siitä lähtien, eli minulla on hyvin epäsäännölliset tulot, niin pitääkö mun nyt tehdä joku veroilmoitus netissä, pomolle olen jonku verolapun vieny tammikuussa, eikö se riitä? mitä voin merkata palkaksi siihen ilmotukseen ku joskus on töitä ja joskus ei?
Kommentit (8)
Jos ei, se tehdään automaattisesti ja joskus kesäkuussa muistaakseni tulee veroehdotus.
voisiko joku vastata? en tajua näistä mitään.
Siis jos kaikki muut osapuolet ovat hoitaneet velvoitteensa, niin ei sille veroehdotukselle tarvitse mitään korjauksia tehdä.
Eli työnantajasi joka on sulle palkkaa maksanut, on tehnyt tammikuun aikana ilmoituksen verottajalle sulle maksetuista palkoista yms. korvauksista, sekä siitä tehdyistä pidätyksistä.
Kato nyt kuitenkin, että suuruusluokka on suunnilleen sitä mitä pitää...
tietenkään ei tarvitse täyttää veroilmoitusta.
Siis jos kaikki muut osapuolet ovat hoitaneet velvoitteensa, niin ei sille veroehdotukselle tarvitse mitään korjauksia tehdä.
Eli työnantajasi joka on sulle palkkaa maksanut, on tehnyt tammikuun aikana ilmoituksen verottajalle sulle maksetuista palkoista yms. korvauksista, sekä siitä tehdyistä pidätyksistä.
Kato nyt kuitenkin, että suuruusluokka on suunnilleen sitä mitä pitää...
tarkemmin siis esitäytetty veroILMOITUS.
2011 vuoden ESITÄYTETTY VEROILMOITUS tulee kaikille henkilöasiakkaille huhtikuun aikana. Jokainen ihminen sitten tarkastaa sen ilmoituksen ja katsoo, onko siinä kaikki tulot ja vähennykset oikein. Jos on virheitä, ne voi korjata nettipalvelussa tai palauttamalla paperilomakkeen.
Jos kaikki on ok, ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin odottaa palautuksia tai maksaa jäännösvero eräpäivänä. Jos on muutoksia, saa uuden verotuspäätöksen syksyllä.