Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateisti vie lapsensa seurakunnan kerhoon

Vierailija
10.04.2012 |

ja siitäpä se huuto alkaa. Lukekaa nyt noita kommennetta. Luulin, että kristityt ottaa "pakanatkin" ystävällisesti seuraansa mutta ei. "Jos et maksa kirkollisveroo, et saa tulla mein kerhoon." Siis mitä ihmettä.

http://mamigogo.blogspot.com/2012/03/pakanat-kirkossa.html

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisi kirkollisveroa. :D käyttää hyväkseen vaan sen mitä haluaa sieltä, lapselle hoitopaikan pariksi tunniksi viikossa. mutta sitten ei vaivaudu pientä määrää veroa siitä maksamaan. :D

Vierailija
2/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunnan kesäleirille. Poika kun kuuluu kirkkoon ja isänsä (siis mieheni) maksaa kirkollisveroa n. 600€ vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeämpää liittyä kirkkoon, jos ei usko jumalaan. Vaan sen takia, että saa maallista hyödykettä.

T: AP

Vierailija
4/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKU senkin lystin silti maksaa. Ei tällä ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Uskontoa voi harjoittaa vaikkei ikinä olis kirkkoa nähnytkään.

Vähän sama kun joku ruotsalainen tulis hengailemaan tänne ja laittas lapsen päiväkotiin. Ilman tuloja, sekin on ilmaista lystiä. Suomalaiset olis varmaan tosi suopeita... NOT!

Vierailija
5/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKU senkin lystin silti maksaa. Ei tällä ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Uskontoa voi harjoittaa vaikkei ikinä olis kirkkoa nähnytkään.

Vähän sama kun joku ruotsalainen tulis hengailemaan tänne ja laittas lapsen päiväkotiin. Ilman tuloja, sekin on ilmaista lystiä. Suomalaiset olis varmaan tosi suopeita... NOT!

Tosin olisin voinut kyllä hyvin maksaa enemmänkin siitä, ei sen puoleen. Mutta ei se alhainen hinta minun syyni ole.

Vierailija
6/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuulu kirkkoon, mutta lapset kävivät seurakunnan muskaria. Itse erosin kirkosta juuri kristittyjen vihamielisyyden takia, mutta ajattelin, että lapset saavat valita oman polkunsa ja tähän kuuluu, että heille esitellään eri polut - ei siis kasvateta tynnyrissä ja kuvitella, että saaavat sitten aikuisena valita.

Mutta koska emme selvästi ole tervetulleita, en vie itse lapsiani enää seurakunnan tapahtumiin. Toisaalta en haluaisi viedä heiltä turhaan suojelusenkeleitä ja muuta kaunista lapsen uskosta.

Ehkä omatkin lapseni kasvavat lopulta uskomaan, että maailmassa voi olla korkeampi taho, mutta kirkko ei sitä edusta. Kirkko ei halua levittää ilosanomaa vaan pelkästään kerätä veroja ja ehkä pyörittää niillä kunnallisten palveluden kanssa kilpailevia palveluja.

Jumala voi olla olemassa, mutta kirkko ei siihen usko.

Vierailija
7/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki leirit ja kerhot on hyväksikäytetty.

t. kirkkoon kuulumaton äiti

seurakunnan kesäleirille. Poika kun kuuluu kirkkoon ja isänsä (siis mieheni) maksaa kirkollisveroa n. 600€ vuodessa.

Vierailija
8/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se että uskonto herättää monenlaisia mielipiteitä. Itse en usko Jumalaan, mutta kuulun kirkkoon samoin perheeni. Ja käymme seurakunnan kerhossa ja muussa toiminnassa aika pitkälti sen vuoksi että sieltä oppii SUVAITSEVAISUUTTA! Eikä se tosiaankaan oo multa mitään pois jos ateisti vie lapsensa kerhoon.

Joskus aikaiset ihmiset ovat vain niiiin naurettavia tärkeilijöitä. Lapsethan siellä kerhossa on eikä aikuiset. Lapset siitä toiminnasta nauttivat. Miksi siis vetää herne nenään jos lapsen parasta ajatellaan?

Vierailija
9/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä, eikö tosi uskovaisen pitäis olla onnellinen että se lapsi tulee sinne käännytettäväksi. Lähetyskäsky ja niin päin pois.

Olen tuota itsekkin miettinyt kirkkoon kuulumattomana, kun lapsi jää kohta pois hoidosta sisaruksen syntymän takia. Pieni paikkakunta eikä muitakaan kerhoja ole. Menisin kyllä mielummin johonkin muuhun kerhoon, mutta pakko se on lapselle jotain lapsikontakteja kuitenkin saada, vaikka sitten noin viekkaudella ja vääryydellä seurakunnan piikkiin. En nyt viitti sen takia kirkkoonkaan liittyä, kun en oikein allekirjoita noita heidän ajatuksiaan.

Vierailija
10/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakun(tamme) muskari on tosi ihana. Kun aloimme käymään siellä olin tosi yllättynyt, sillä sitä ei olisi arvannut seurakunnan muskariksi kuin ainoastaan tilojen puolesta. Ihan tavallisia lastenlauluja siellä laulellaan ja muskarin jälkeisessä perhekorhossa kahvittelun lomassa jutellaan ihan samoja juttuja kuin missä tahansa muuallakin. Muskarin vetäjä on musiikkipedagogi eikä hän ole muuten kirkolla töissä. Pitkään jatkuikin tämä neutraali linja mutta noin vuosi sitten mukaan tuli enkelijumppa. Siinä sanotaan enkeli minua suojelee, kiitos jumala. Vierastin tätä alkuun ja alueen äitien keskeen käytiinkin kiivasta keskustelua siitä onko se ok. Pikkuhiljaa siihenkin olen tottunut eikä se enään niin haittaa.

Vierailija
11/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi koko alkuperäinen koko kirjotus on tosi lapsellinen. Mitä sitä voi odottaa jos vie lapsen kristityn seurakunnan kerhoon? Eiköhän siellä saata juuri olla niitä Jeesus-juttuja. Jos ei halua niitä, niin kannattaa viedä johonkin muuhun kerhoon. So simple.

En ihan ymmärrä sitäkään että mitä vaan tehdään, kunhan ilmaseksi saa. En veisi omia lapsiani juttuihin, jotka ovat arvojani vastaan. Toi kirjoitus on ihansamaa luokkaa kuin se kerran täällä ollut kysymys voiko jotain taksimaksun 9€ omavastuuosuutta periä sossulta.

Vierailija
12/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin selväksi, että uskonnollista toimintaa on, koska se kuuluu homman luonteeseen. En ole ateisti, mutta kirkko ei hyväksy sitä, miten minä uskon, siksi en ole jäsen. Sen sijaan se mitä lapsille siellä opetetaan on minulle ok ja ihan hyvä juttu. Erittäin hyvä kerho meillä päin tuo ja yritin kyllä muuta ensin ja vein vasta myöhemmin, kun kerhossa vielä oli tilaa.

Vierailija
13/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheessä lapsen isä kuuluu kirkkoon, mutta minä ja lapsi ei. Silti käytiin seurakunnan muskarissa eikä kukaan kattonut vinoon. Seurakunnan kerhoon en ehkä sen toiminnan aatteellisen luonteen takia veisi, ellei lapsi sitten itse haluaisi mennä.. Musta on sääli, että monella paikkakunnalla seurakunta on ainoa taho, joka järjestää kotihoidetuille lapsille yhtään mitään toimintaa - siinä ei hirveesti aleta valikoimaan.

Vierailija
14/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(paitsi niiden, joiden vanhemmat eivät maksa kirkollisveroa ;-)

Vierailija
15/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni on kyseessä tietty röyhkeys, jos kerho ja ilmainen toiminta kyllä kelpaa, kun muut kustantavat. Menettekö vaikka elokuvateatteriinkin ja vaaditte päästä ilmaiseksi sisään? Tosiasia on, että kaikki maksaa. Ei seurakuntakaan pysty niitä kerhoja ilmaiseksi järjestämään ja ne saattavat jopa loppua, kun vapaamatkustajien määrä lisääntyy. Jos toinen vanhempi kuuluu kirkoon, niin se on ok. Mutta siis tervetuloa vaan kaikki.

Vierailija
16/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuisi jotenkin perustavanlaisesti väärältä liittyä seurakuntaan vain sen kerhon takia jos aatemaailma ei kohtaa.

Kirkon toiminnan avoimuus jos mikä olisi omiaan houkuttelemaan lisää jäseniä. Musta olisi myös ok, että toiminnassa etusijalla olisivat jäsenet ja muut otetaan mukaan jos mahtuvat.

17/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kenenkään uskonnollista vakaumusta voi eikä ole tarkoitus mitata millään lailla.

Kuulun itse tiimiin joka suunnittelee ja toteuttaa nimenomaan lapsiperheille tarjontaa Tikkurilan seurakunnan alueella. Me ehdottomasti pyrimme siihen, että tilaisuuksiin, tapahtumiin, ryhmiin jne tulee sellaistakin porukkaa joka ei muuten jumalanpalveluksissa tai muissa perinteisemmissä toiminnoissa käy! Kirkon toiminta on tarkoitettu kaikille.

En edes pidä missään nimessä kristinuskon mukaisena että kenenkään uskontilaa kukaan puntaroisi! Miettikääpä keiden kanssa Jeesus vietti viimeisimmän iltansa: seuraansa ja ystävikseen hän kelpuutti kavaltaja Juudeksen, petturi Pietarin ja epäilijä Tuomaan. Niitä kaikkia hahmoja on ripaus meissä ihan jokaisessa, jos oikein sieluun katsotaan. Toivottavasti meistä välittyisi myös Marian rakastava ja lämminkin hahmo.

Rohkeesti mukaan vaan ja esimerkiksi seurakuntien perhe- ja lapsityöntekijöiden kanssa voi tulla ideoimaankin minkälaista toimintaa missäkin alueella tarvitaan. Jossain vetää muskari, toisessa paikassa toivotaan retkiä - asuinalueet ovat erilaisia kuten me ihmisetkin!

Vierailija
18/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää, kun halutaan vain rusinat pullasta. Yksikin tuttavapariskunta erosi kirkosta heti häiden jälkeen ettei tarvi maksaa veroja. Kirkkohäät kuitenkin haluttiin. Ja nyt lapsensa seurakunnan kerhoissa.

Mielestäni törkeää ja itsekästä, mutta kirkkohan hyväksyy.

Vierailija
19/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette jos joukko vanhempia alkaa kysyä eikö uskonnolliset osuudet (virret, rukoukset tms.) voisi jättää pois kun heidän vakaumus on ateistinen?

Vierailija
20/74 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon, että seurakunnan toiminta on seurakunnan toimintaa ja kyseiset asiat kuuluvat siihen. En minäkään mene ateistien tilaisuuteen vaatimaan virren veisuuta. Jotain rajaa kiitos...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme