Proteiinipitoisempi ja terveellisempi aamupala mulle, myös edullinen?
Syön joka päivä Fitness Yoghurt -muroja ja maitoa, kaloreita näistä tulee yhteensä 350 kcal. Proteiinia vähän, hiilihydraatteja paljon.
Mitä te syötte aamupalaksi, jotka välttelette hiilihydraatteja?
Kommentit (12)
Mutta syön aamupalaksi noin puoli purkkia rahkaa johon sekoitan jotain jogurttia vähän mauksi ja lisään siihen kourallisen soijarouhetta.
Sinuna unohtaisin murot ja myslit ihan suosiolla. Korvaa ne vaikkapa rasvattomalla rahka/jogurttiannoksella ja sekoita joukkoon marjoja tai hedelmiä. Joukkoon voit sekoittaa myös raejuustoa lisäprotskuksi, niin saat cottifruttimaisen seoksen aikaiseksi.
Se ON proteiinipitoista, vaikka se onkin tämän karppaushössötyksen keskellä päässyt unohtumaan. On myös halpaa. Proteiinipitoisuutta voi halutessaan lisätä keittämällä puuron maitoon ja lisäämällä päälle vaikka pähkinöitä tai raejuustoa. Miksei molempia.
Mutta syön yleensä puolikkaan ruisleivän ja keitetyn kananmunan. En varmaan edes osaisi syödä aamulla mitään proteiinipitoisempaa, olen niin ehdollistunut aamulla leivän mussuttamiseen...
Se ON proteiinipitoista, vaikka se onkin tämän karppaushössötyksen keskellä päässyt unohtumaan. On myös halpaa. Proteiinipitoisuutta voi halutessaan lisätä keittämällä puuron maitoon ja lisäämällä päälle vaikka pähkinöitä tai raejuustoa. Miksei molempia.
joten tosi vähän on.
puoli purkkia ehrmannin jogurttirahkaa, mihin sekoitan desin mustikoita ja vähän vaniljasokeria. En varsinaisesti kyllä välttele hiilareita.
Kaurapuurossa ei valitettavasti ole juurikaan proteiineja, vaikka muuten se elimistölle hyvästä onkin.
Mun proteiinipitoinen aamupalaehdotus: sekoita raejuustoa, jogurttia ja makeutusaineella makeutettuja pakastemarjoja. Myös tuoreet, raikkaat hedelmät käy marjojen tilalle huippuhyvin. Joku tuossa jo mainitsikin cottifrutin.
Voihan aina käyttää vaikkapa steviaa.
http://www.pronutritionist.net/makeutusaine-stevia-vastaa-luonnollisuus…
epäterveellistä on,mutta ku nuo makeutusaineet on niin pahan makuisiakin. Äkkiä sitä tottuu esim.marjat syömään ilman sokeria.
ja edullista. Munakasta siis kehiin.
Toinen hyvä on rahka vaikka marjojen kanssa. Tai smoothie rahkasta ja marjoista ja jugurtista, sekaan siemeniä tai pähkinäitä tai mitä vaan.