Varhainen (6+3) keskenmeno ja vuoto:
on aivan kuin normaalit menkat; ei järin runsasta.
Onko normaalia? HCG vain 15 kuitenkin eilen...
Vuoto alkoi aamulla tänään.
Huomenna menen uudelleen kontrollilabraan, jossa HCG katsotaan.
Miten en vuoda tämän enempää, pitäisikö tässä vuotaa ihan kuin "hanat auki"? Mulla normi side, normit menkkakivut ja tuntemukset...vuotoa normaalisti, eli siteen vaihdan 3-5 h välein..
Kommentit (29)
ja vuoto alkoi rv 10. Miten ihmeessä ap voisi päästä?
ja vuoto alkoi rv 10. Miten ihmeessä ap voisi päästä?
ehkä hällä on esim. perussairaus, kovat kivut/krampit, jne jne. Syitä on monia, sinulle ei vain kaikkia kerrota...
kävitkö jossain jälkitarkastuksessa eka?
Mulla oli lukema samoilla viikoilla varmaan joku pari sataa, kun oli jo vuotanut monta päivää.
Mistä se kertoo, eli olisiko mun pitänyt jo vuotaa enemmän?
Tosiaan ihan kuin normimenkat menossa!
Huomenna se kontrolli HCG, näyttää varmaan jotain alle 2 tällä menolla..
Tarviiko mennä johonkin ultraan? Voiko luottaa, että kaikki tulee tällaisella vuodolla ulos?
ap
keskenmenossa vain tuhrua, en tarvinnu edes sidettä.
siis tuli vain tuhrua eikä tehty kaavintaa tai mitään. lopuksi hcg oli 2.
Mistä se kertoo, eli olisiko mun pitänyt jo vuotaa enemmän?
Tosiaan ihan kuin normimenkat menossa!
Huomenna se kontrolli HCG, näyttää varmaan jotain alle 2 tällä menolla..
Tarviiko mennä johonkin ultraan? Voiko luottaa, että kaikki tulee tällaisella vuodolla ulos?
ap
Vuoto oli ekana ja tokana päivänä miullakin niukkaa, siteen tarvitsi mutta ei mitään tulvaa ollut, määrä kasvoi pikkuhiljaa. Huomasin muistaakseni kolmantena vuotopäivänä veren seassa "lihariekaleisen klöntin", se lienee ollut itse alkio, ja silloin vertakin tuli selvästi enemmän. neljäntenä päivänä ultrassa vahvistettiin että kohtu oli ihan tyhjä. HCG oli viisi päivää vuodon alkamisesta 30, kaksi viikkoa siitä jo 2, eli ei käytännössä mitään.
Vuoto vastasi määrältään ja kivuiltaan tavallisia kuukautisia, ja kohtu oli tyhjentynyt täydellisesti.
että on mennyt tosi aikaisin kesken ja silloin vuotoakin tulee vain vähän. Voithan sinä yksityisellä käydä jälkitarkastuksessa ja ultrauksessa, mutta ei välttämätöntä, jos vuoto loppuu kohtuullisessa ajasssa ja tulehdusoireita ei tule.
jo kauan aikaa sitten, siis tyyliin viikko sitten, tai sitten et koskaan raskaana ollutkaan.
Ja kaikki on jo käytännössä tullut ulos, ei tarvitse mitään lisäseuloja, miksi muuten käyt taas mittaamassa hcg:n, oletko hoidoissa?
jo kauan aikaa sitten, siis tyyliin viikko sitten, tai sitten et koskaan raskaana ollutkaan.
Ja kaikki on jo käytännössä tullut ulos, ei tarvitse mitään lisäseuloja, miksi muuten käyt taas mittaamassa hcg:n, oletko hoidoissa?
No raskaana oli 12 testin voimalla. :D
Joo, mulla perussairaus, jonka vuoksi tsekataan vähän tarkemmin.
Voinko mä nyt odotella täällä kotona, kun vuoto on kuitenkin näin niukkaa ja huomenna soittoajalla kysyä lääkäriltä, tarviiko mennä näytille, tms? Ei kai mun nyt tarvi sinne NKL:lle paukata tai soittaa, jos huomenna on kuitenkin lääkärille soittoaika...?
ap
mennä eikä soittaa naikkarille. Eivät ota siellä edes vastaan aikaisissa keskenmenoissa, ellei tule joitain komplikaatioita.
mennä eikä soittaa naikkarille. Eivät ota siellä edes vastaan aikaisissa keskenmenoissa, ellei tule joitain komplikaatioita.
Mulle kontrolliksi riitti se, että hcg laski alle jonkun viitearvon, olisiko ollut 50. Sun arvo on niin matala, että arvelen keskenmenon tapahtuneen jo paljon ennen kuin itse arvioit. Sehän laskee kuitenkin hitaasti eikä ole sidoksissa vuodon määrään mitenkään, vaan aikaan. Oot saanut plussia testiin vaikka alkio on jo lakannut elämästä, joten siihen ei kannata luottaa (mä testasin itse asian tekemällä raskaustestin pari pv vuodon alkamisesta ja plussa pätkähti välittömästi.)
Voinko kuitenkin luottaa siihen, että kaikki raskausmateriaali tulee ulos, vaikken ole huomannut mitään hyytymiä, klönttejä, yms. ???
ap :(
tuntemuksia. Tai siis oireita, koska vaarana on kohtutulehdus. Jos huolettaa seuraile oloa ja heti yhteys lääkäriin jos kuume nousee tai alavatsaan alkaa sattumaan tuhottomasti.
Miksi hermoilet noin paljon? Keskenmenoja on ollut aina ja ei niitä mitenkään oo hoidettu. SIde housuihin ja se on siinä.
Mutta en ymmärrä hirveää höpötystä asian ympärillä, kun jo monta kertaa on tuotu esiin, että asian voi nyt antaa jo olla. itse ainakin jatkoin elämää kun verenvuoto alkoi, kyllähän se kirpaisi, mutta ei siitä nyt niin mieletöntä numeroa kannata tehdä.