Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisista astioista 1-1½ vuotiaanne syö?

Vierailija
31.03.2012 |

Mua ihmetyttää kun lähipiirissä tuon ikäiset syö eri aikaan kuin muu perhe. Ja muoviastioista nokkamukeineen. Ja suurinta osaa syötetään vielä ihan täysin.

Meillä 1v2kk syö itse haarukalla tai lusikalla, riippuen ruoasta. Pentikin astiat pääsääntöisesti käytössä. Juo tuosta mukistakin vain yhdellä kädellä pitäen mukin korvast kiinni.

Kertaakaan ei ole astioita heitellyt ja samaan aikaan syö kuin muukin perhe ja samaa ruokaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on siis ollut näin jo vähän vajaa 1vstä. Paitsi että syö vähän pienemmällä haarukalla kun me aikuiset (sillon tällön on halunnut veitsenkin, kun meilläkin on :D ).

Nokkamukista tosin juo vielä (meillä siitä juomisesta ei muuten oo meinannu tulla yhtään mitään, ei oikein osaa annostella sitä määrää, vaan kippaisi koko lasillisen kerralla päällensä. Nyt tosin sekin on ruvennut sujumaan :)

Enkä siis ole mitenkään erikoisemmin opettanut syömään lusikalla tai haarukalla. Olen vaan nakannut aterimen käteen ja siinä se on itekseen lähtenyt sitä käyttämään.

Viimeksi sukujuhlissa ihmettelin kun siellä erästä vähän reilu 2v. poikaa äiti syötti lusikalla ja pojalla itsellään siis myös oli lusikka kädessä. Meidän silloin 1v 3kk söi itse haarukalla.

Tosin meidän poikamme on ollut hienomotoriikaltaan hyvin kehittynyt, puhe onkin sitten kehittynyt hitaammin. Ehkä tämä siis selittää sen. Toiset kehittyy eriasioissaeritahtiin :)

Vierailija
2/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syö 2- ja 4-vuotiaat muoviastioista, normaalit lusikat/haarukat tosin on käytössä. Eipähän tarvii pelätä, että menee kalliit astiat rikki.

Mutta tämähän olikin provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin lastasi, jos joutuu syömään kovinkin tulisia ruokia.

Vierailija
4/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapselle pitäisi olla muovilautaset? Nehän liukuu helposti mihin sattuu, kun lapsi opettelee syömään.

Vierailija
5/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska laattaa lattiassa, ei ole kovin turvallista jos sirpaleet lentelee.

Muuten syö samaa mitä mekin ja itse.

Vierailija
6/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on sellaiset astiat mitkä ei liu, pohjassa on sellaiset erilaiset kumiesteet.

Vierailija
7/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkamuki tosin käytössä.

Vierailija
8/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset syö tavallisista asitoista koska keittiö on niin pieni, ettei sinne osteta yhtään ylimääräistä lautasta astiaston lisäksi. Mut menee niitä rikkikin, eikä toi meidän yksivuotias hyvänen aika välitä mistä syö. Ymmärrän oikein hyvin niitä, joiden lapsilla on muoviset aterimet. Sitäpaitsi, onhan ne hauskan näköisiä.

Vierailija
9/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumirenkaalla pöytään kiinni läntättävältä lautaselta sen, mitä syö, lisäksi syötetään lusikalla. Juo vielä tuttipullosta. Ruoka-ajat ovat samat kuin muullakin perheellä eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Vierailija
10/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei oo pentikin astioita, vaan ikean ja argosin. Oonks mä paska äiti? Joskus taapero haluaa syödä muoviselta muumi-lautaselta ja mä annan, oonks mä paska äiti?

Vierailija
11/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei oo pentikin astioita, vaan ikean ja argosin. Oonks mä paska äiti? Joskus taapero haluaa syödä muoviselta muumi-lautaselta ja mä annan, oonks mä paska äiti?

kun et vastaa kysymyksiin, vaan tosiaan puutut ihan toisarvoisiin asioihin.

Pentikin (lasten) astiat oli nyt esimerkki vaan siitä, että lapsille ei lätätä muovikammotuksia eteen, vaan oikeita astioita.

Ja tuolle yhdelle: missä väitin, et lapsi syö tulista ruokaa? Tuliset mausteet kun voi jokainen hyvin lisätä omalle lautaselleen. jos et sattunut tietämään.

Ja tää ei todella ollut mikään provo kuten joku epäili. Miksi tämä olisi porov? Ai siksi kun kukaan ei voi antaa lapsille oikeita astioita ja ruokailuvälineitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan