Olenko ainut joka juo viikonloppuisin viiniä?
Täällä av:lla on aivan ihmeelinen linja alkoholin käytön suhteen? Olen akateemisesti koulutettu. 175cm pitkä ja painan 59kg. Harrastan liikuntaa, kaksi lasta, omakotitalo, naimisissa jne... En juo kännejä, mutta kuitenkin rentoudun JOKA viikonloppu viinilasin äärellä.
Näin tekee myös mieheni, kolme ystävätärtäni, siskoni ja hänen miehensä, mieheni sisko yms. Olen aina ajatellut että se on ihan normaalia? Ja minulle se onkin. Tuntuu, että tällä palstalla käy ihan ÄLYTTÖMÄN paljon joitain alkoholistien jälkeläisiä. VIINA ON VIISASTEN JUOMA!!
Kommentit (30)
Sitä on heti alkoholisti jos juo joskus viiniä. Heti joutaa lähtä AA kerhoon.
Kyllä tuolla kaupungeissa ja kylillä näkee niitä oikeita alkoholisteja ja kyllä niistä aika kaukana on viikonlopun viinipullon juoja.
Tiedän perheitä joissa juodaan aina ruoalla viiniä. Se vasta katastori tilanne onkin :D Kyllä se maitoa pitäis olla..
Asumme ranskassa ja ihan on kuulkaa normaalia!! Vain suomalaisella paltalla voidan kauhistella kerran viikossa paria lasillista viiniä. Hei haloo!! Meillä juo teinitkin ruuan kanssa viiniä. Ja itse juon myös.
Jos valitsee juomaksi viinin viikonloppuisin, se ei tarkoita että se olisi PAKKO, saatika että se olisi ainoa keino rentoutua.
miksi ei sitten voi valita vaikka kivennäisvettä juomaksi joka toinen viikonloppu, jos viiniä ei ole _pakko_ juoda?
Ne ovat juomatta alkoholia jotka pärjäävät ilman, muut juovat ja keksivät sitten monenkirjavia syitä juomiselleen.
Miksi elämässä ei saa olla nautintoja? Kyllä, viini ruoan kanssa tai lasi kuohuviiniä perjantaisin tai siideri saunajuomana on minulle nautinto.
Jos valitsee juomaksi viinin viikonloppuisin, se ei tarkoita että se olisi PAKKO, saatika että se olisi ainoa keino rentoutua.
miksi ei sitten voi valita vaikka kivennäisvettä juomaksi joka toinen viikonloppu, jos viiniä ei ole _pakko_ juoda?
Itse ainakin haluan aina viikonloppisin liharuuan kanssa punaviiniä ja kalan ja kanan kanssa valkoviiniä. Syömme muutenkin viikonloppuisin aina paremmin, eikä mitään makaronilaatikkoa tai lihapullia ja hyvään ruokaan kuuluu ehdottomasti hyvä viini!
Ne ovat juomatta alkoholia jotka pärjäävät ilman, muut juovat ja keksivät sitten monenkirjavia syitä juomiselleen.
enempää en voi juoda, tulee känni ja kankkunen. Määrä ei ole kasvanut eikä ole tarvetta ottaa enemmän. Mikä tässä on se ongelma? kahvia en juo ja tupakkaa en polta. Miksi en saisi nauttia viinistä? pitääkö kaikki kiva kieltää
Tällä palstalla ilmeisesti harva tajuaa, että viiniä juodaan usein maun vuoksi, mistä syystä kivennäisvesi ei ole vaihtoehto, vaan mahdollisesti lisä sille viinilasilliselle..
Itse juon 3-5 viinilasillista viikossa ja imetän - OMG!
Kai tiedätte suurkulutuksen rajat?
Anteeksi vaan, mutta suurin osa suomalaisista käyttää alkoholia runsaasti. Missä kuplassa te oikein elätte?
Sitä vaan tässä on sanottu, että jos ei pysty muuten rentoutumaan kuin juomalla tai että jos viiniä on pakko juoda joka viikonloppu, niin ei se ole tervettä. On monia muitakin ilmiöitä, jotka eivät ole terveitä, mutta tässä keskustellaan nyt alkolinjuonnista. Jos reaktio on tuo, niin voin kuvitella, että jonnekin kalahtaa.
Anteeksi vaan, mutta suurin osa suomalaisista käyttää alkoholia runsaasti. Missä kuplassa te oikein elätte?
Sitä vaan tässä on sanottu, että jos ei pysty muuten rentoutumaan kuin juomalla tai että jos viiniä on pakko juoda joka viikonloppu, niin ei se ole tervettä. On monia muitakin ilmiöitä, jotka eivät ole terveitä, mutta tässä keskustellaan nyt alkolinjuonnista. Jos reaktio on tuo, niin voin kuvitella, että jonnekin kalahtaa.
Mutta ei suurin osa. Tätä on turha jatkaa, jankkaaminen ei johda mihinkään, mutta lainauksen kaltainen suhtautuminen alkoholinkäyttöön ei ole tervettä.
Olen itse kasvanut perheessä, jossa isä ei hallinnut viinan juontiaan ja äiti suhtautui alkoholiin luonnottoman ahdasmielisesti. Kummankaan suhde alkoholiin ei ollut terve.