Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut joka juo viikonloppuisin viiniä?

Vierailija
09.04.2012 |

Täällä av:lla on aivan ihmeelinen linja alkoholin käytön suhteen? Olen akateemisesti koulutettu. 175cm pitkä ja painan 59kg. Harrastan liikuntaa, kaksi lasta, omakotitalo, naimisissa jne... En juo kännejä, mutta kuitenkin rentoudun JOKA viikonloppu viinilasin äärellä.

Näin tekee myös mieheni, kolme ystävätärtäni, siskoni ja hänen miehensä, mieheni sisko yms. Olen aina ajatellut että se on ihan normaalia? Ja minulle se onkin. Tuntuu, että tällä palstalla käy ihan ÄLYTTÖMÄN paljon joitain alkoholistien jälkeläisiä. VIINA ON VIISASTEN JUOMA!!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on pieni juhla, joka viikko. Pullo viiniä puoliksi, kun lapset ovat nukkumassa. Joko naposteltavan kanssa leffaa katsellen, tai yhteisessä vaahtokylvyssä. Kohta myös omalla pihalla, kukkivan omenapuun alla :)

Vierailija
2/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pitää litkiä koko ajan. Siitä se VIISASTEN juoma sanonta tulee :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi snapis tulee otettua jouluna, siinä väkevien osuus :)

Vierailija
4/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pitää litkiä koko ajan. Siitä se VIISASTEN juoma sanonta tulee :DD

ja siinä se tuli, hehe.. :)

ps. oliko tässä aloituksessa puhe että "sitä pitää likiä koko ajan"?

Vierailija
5/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut juovat silloin kun itsekkin sivistyneesti siemailin viiniä ja shamppanjaa JOKA IKINEN VAPAAPÄIVÄ.

Hämmästykseni oli suuri, kun lopetin ja huomasin, että itseasiassa vain harvat tissuttelevat.

On ihanaa olla vaan ja nauttia elämästä ja juhlasta ilman alkoholia. )psst, viinissä jopa siinä fiinimmässäkin on alkoholia)

Vierailija
6/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin juon pari lasia punaviiniä. Joskus viikollakin, jos on laitettu erityisen hyvää ruokaa tms.

En kuitenkaan juo koskaan kännejä, vain 1-2 lasillista.

Minuakin tämä ehdottomuus ihmetyttää. Ihan kuin vaihtoehtoina olisivat vain absolutismi tai alkoholismi. Outoa.

Vierailija
7/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin viiniä joskus tykkään ottaa ystävien seurassa, mutta ei sitä silti joka viikko tarvitse. Osaan rentoutua muutenkin. Alkoholinkäytöllä on myös tapana lisääntyä, kun ei se vanha annos enää riitäkään tuomaan rentoutta.

Vierailija
8/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä aloituksia, missä vannotellaan, että minä ainakin osaan ottaa sivistyneesti ja nipot älkööt tulko mulle urputtaan.

Jos oma alkoholinkäyttö on reilassa niin ei luulis olevan tarvetta uhota siitä jatkuvasti täällä av-palstalla.

Vierailija
9/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juo sinä vain, jos haluat.

Vierailija
10/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä ruuan kanssa. Tosin ei saada koko pullollista tuhottua, suunnilleen puolikas menee, eli se pari pientä viinilasillista per naama.

Vierailija
11/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuuttavat muille, että juon vain joka viikonloppu ja niin kaverinikin, sukulaisenikin jne..

Jos on juotava jioka viikonloppu niin kyllä ongelma rupeaa jo olla jos muulla keinolla ei saa tai pysty rentoutumaan.

Vierailija
12/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika usein meillä on viikonloppuisin päivällisellä viiniä. Otan yleensä 1-2 lasillista.

Vierailija
13/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuuttavat muille, että juon vain joka viikonloppu ja niin kaverinikin, sukulaisenikin jne..

Jos on juotava jioka viikonloppu niin kyllä ongelma rupeaa jo olla jos muulla keinolla ei saa tai pysty rentoutumaan.

Jos valitsee juomaksi viinin viikonloppuisin, se ei tarkoita että se olisi PAKKO, saatika että se olisi ainoa keino rentoutua.

Vierailija
14/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkyy suomalaisten täysin epänormaali suhde alkoholiin. Jos valitsee juomaksi viinin viikonloppuisin, se ei tarkoita että se olisi PAKKO, saatika että se olisi ainoa keino rentoutua.

Ap kyllä itse sanoi, että juo JOKA viikonloppu viiniä. Kyllä se AIKA pakonomaiselta silloin kuulostaa.

Vierailija
15/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkyy suomalaisten täysin epänormaali suhde alkoholiin. Jos valitsee juomaksi viinin viikonloppuisin, se ei tarkoita että se olisi PAKKO, saatika että se olisi ainoa keino rentoutua.

Ap kyllä itse sanoi, että juo JOKA viikonloppu viiniä. Kyllä se AIKA pakonomaiselta silloin kuulostaa.

Paljonkohan sulla sitten menee kerralla...Niin kuin sanoin, täysin hysteerinen on suomalaisten suhtautuminen alkomahooliin.

Vierailija
16/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pari siideriä päälle. N'mä siis jaoteltuna pe-la.

En ole alkkis eikä alkoholi ole mikään ongelma. Olen myös koulutettu, yhden lapsen äiti, naimissa ja kiva koti. Ei ole muitakaan ongelmia.

Aikuinen ihminen saa juoda alkoholia eikä sitä tarvitse sen kummemmin puolustella. Itse olen alkoholisitiperheen lapsi ja tiedän todella milloin alkon kulutus on riisätytynyt käsistä.

Tiedän myös paljon ihmisiä jotka tekevät näin ja ovat täysin normaalia arkea eläviä, ilman alkoholiongelmaa. Ymmärrän tosin että joillekkin on lapsuudesta voinut tulla alkoholipeikko, mutta itse pidän terveenä että on normaali suhtautuminen juomiseen.

Vierailija
17/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten vaikka se olisi pakonomaista? Aika monia muitakin asioita tehdään pakonomaisesti. Syödään ruokaa, juodaan vetta, käydään töissä, liikutaan, harrastetaan, käydään kaupassa.

Miten se onko kyseessä leipä vai alkoholi eroaa toisistaan?

Lapsillakin on karkkipäiviä viikonloppuisin. Lopettakaa nekin ennenkuin vingutte toisille alkoholismista kun joku nyt, hui kauheeta, ottaa viiniä ihan joka viikonloppu :O

Vierailija
18/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on suomalaisilla vääristynyt mielikuva ja huono omatunto juomisesta ja alkoholista. Jos sanotaan joka viikonloppu pari lasillista, niin moni väkisin vääntää siitä alkoholismin alkua ja näkee sielunsa silmin kännäävän ap:n. Tai jos mies ottaa joka lauantai saunaoluen on se kauhean suhteen merkki. Nämä kauhistelijat varmaan saisivat aivohalvauksen Keski-Euroopassa, jossa usein juodaan PÄIVITTÄIN lasillinen viiniä ruuan kanssa ja ollaan kuitenkin kaukana alkoholin suurkulutuksesta.. Mistä suomalaiset omaksuivat näin suuren vääristyneisyyden?

Vierailija
19/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma alkoholinkäyttö on reilassa niin ei luulis olevan tarvetta uhota siitä jatkuvasti täällä av-palstalla.

on asian ydin.

Vierailija
20/30 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinin lipittämiseen? Tai akateemisuus? Minulla kaverit nauttii viinistä viikonloppuisin ihan painosta ja koulutuksesta riippumatta.

Itse olen akateeminen pieni pullero, enkä juo viiniä koska olen lisäksi persaukinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä