Miehen juominen ongelmana.. Muita?
Minun mielestäni mies juo liikaa, omasta mielestään ei.
Melkein joka viikonloppu juo joko pieneen hiprakkaan tai kunnon humalaan. Jos yksi viikonloppu jää välistä, niin rehvastelee sillä että olinpa viime viikonlopun selvinpäin, nyt pitää ottaa sen kunniaksi tai jotain muuta typerää.
Mies ei itse näe sitä, kuinka paljon juo, ei kai suostu näkemään.
Kyllä minusta tuo on paljon, kuiten perheellinen mies on.
Tässä nyt lähdin apua kysymään, miten tämä selvitetään? Asia alkaa rassaamaan aika helvatisti minua. Ärsyttää mies ihan tosi tosi paljon!!
Kommentit (29)
se on ongelma.
Miehen pitää lopettaa tai vähentää. Muuten ei tuu mittään terveisin Kokemusta on
Ex-mieheni oli kauhea juoppo!! Aivan vain juopotteli töiden jälkeen ja jätti minut hoitamaan yksin koti askareet. Eikä ollut moksiskaan kun hänelle yritin puhua asiasta ja saada hänet tajuamaan ongelmansa. Onneksi erosin hänestä hän oli täydellinen sika!!!
ei piittaa puolison toiveista ja puheista, vaan se jatkaa juomistaan; hänelle viina sopii ja on mukavaa. Alkoholistin kanssa ei ole kenenkään pakko elää, siinä sairastuu itse. Tulee syyllinen olo, kun yrittää rajoittaa toisen juomista ja sitten vähitellen tyytyy kurjaan osaansa ja muuttuu ikäväksi ihmiseksi.
Jos joka viikonloppu tarvitsee edes jonkinasteisen humalatilan, on kyse suurkulutuksesta.
Me hoidetaan kaikki kotihommat yhdessä ja vähintään kiitettävästi, mutta tissutellaan viikonloppuisin. Samoin saunapäivänä menee pari olutta. Ei me kännissä olla, mutta tissutellaan pitkin iltapäivää/iltaa.
Liikaa alkoholia meillä menee se on selvä. Me ei riidellä koskaan, vaan eletään hyvin sopuisasti ja touhutaan kaikkea yhdessä lasten kanssa. Baareissa käydään äärimmäisen harvoin.
En tiedä, kuinka pääsisimme tästä kierteestä eroon. Tiedostan kyllä, että meillä on ongelma alkoholin kanssa, mutta en tiedä kuinka lopetamme tämän.
Oletko katsonut noita alkoholismin määritelmiä, niissähän juominen on aina ensin ongelma lähipiirille ja itse juoja kieltää juomisen olevan ongelma. Mielestäni hänellä on ongelma silloin kun läheiset: oma puoliso ja sen mukana lapset kärsivät juomisesta - oli juominen sitten määrällisesti kenen mielestä mitä tahansa. Ei ole normaalia juoda lähes joka viikonloppu itseään humalaan. Et ole missään nimessä nipottaja ja suostu syyllistymään itse asiasta. Pahoittelen, että olet esittänyt asiallisesti huolesi ja saat täällä vain lähinnä tosi epäasiallisia vastauksia. Harkitse ja mieti asiaa tosi syvällisesti; mitä olet valmis kestämään ja mitä et. Yleensä tuo juominen pahanee ja vaikka pysyisikin viikonlopuissa niin sinun paha mielesi asiasta todennäköisesti kerta kerralta syvenee ja katkeroittaa. Mieti mitä voit tehdä asialle. Toivon, että miehesi on valmis muutokseen, mutta jos ei niin älä jää kärsimään. Tiedän, että se ei todellakaan ole helppoa ja varsinkin kun sama ihminen yleensä selvin päin on ihanan puoliso jne. Mutta jos asiaan ei tule muutosta, niin lopulta se ihanuus häviää niistä selvistäkin päivistä. Todella paljon tsemmpiä sinulle ja selvää elämää toivoen yhdessä rakkaidesi kanssa.
viikonloppuna ja vain hiprakat niin en nipottaisi. Niin moni vaimo pilaa suhteen kaikkea kontrolloimalla. Vain se mistä vaimo tykkää on ok?
Niin moni suhde päättyy juuri siihen, että muija koko ajan nalkuttaa alkoholista. Jos ei ole väkivaltainen ja hoitaa muutenkin omat hommansa perheessä niin mitä siitä. Ota itekin pari lasia vinkkua ja rentoudu.
Ei edes av-mammat ole niin autuaan tietämättömiä alkoholin haitoista, että jokaviikonloppuinen hiprakka oli terveellistä, vaikka ehkä teidän piireissänne "tavallista".
Kyseessä siis perheellinen, joka voi pikkuhiljaa lipsua ottamaan enemmän ja enemmän.
Terveyden lisäksi talous heikkenee, sillä aina viinaan riittää rahaa, vaikka ei mihinkään muuhun.
Myöskään muita vapaa-ajan viettomahdollisuuksia ei juuri ole, jos joka viikonloppu on oltava vähintään "hiprakassa".
Ihan oikeastiko uskot, että ette ole kännissä, kun tissuttelette. Surkea esitys, mutta olette alkoholisteja, tila pahenee ajan myötä, se on varmaa. Hyvät vauhdit - alamäkeen!
mielestä ei ole normaalia olla humalassa joka viikonloppu...