Miehen juominen ongelmana.. Muita?
Minun mielestäni mies juo liikaa, omasta mielestään ei.
Melkein joka viikonloppu juo joko pieneen hiprakkaan tai kunnon humalaan. Jos yksi viikonloppu jää välistä, niin rehvastelee sillä että olinpa viime viikonlopun selvinpäin, nyt pitää ottaa sen kunniaksi tai jotain muuta typerää.
Mies ei itse näe sitä, kuinka paljon juo, ei kai suostu näkemään.
Kyllä minusta tuo on paljon, kuiten perheellinen mies on.
Tässä nyt lähdin apua kysymään, miten tämä selvitetään? Asia alkaa rassaamaan aika helvatisti minua. Ärsyttää mies ihan tosi tosi paljon!!
Kommentit (29)
viikonloppuna ja vain hiprakat niin en nipottaisi. Niin moni vaimo pilaa suhteen kaikkea kontrolloimalla. Vain se mistä vaimo tykkää on ok?
Niin moni suhde päättyy juuri siihen, että muija koko ajan nalkuttaa alkoholista. Jos ei ole väkivaltainen ja hoitaa muutenkin omat hommansa perheessä niin mitä siitä. Ota itekin pari lasia vinkkua ja rentoudu.
Joka päivä töiden jälkeen yks puolenlitran olut. Sitten niiden ruokajuoma päivällisellä on punkku. Sitä kaks lasia ja illalla konjakkilasi. Viikonloppuna yks pullo punkkuu ja la myös. Mitäs siihen sanot. Kaverinikin juo joka päivä 2 lasii punkuu. Ovat niin eurooppalaisia. Sun mieshän on junttisuomalainen ;D
Mun isäni juo JOKA ilta, niin viikolla kuin viikonloppuisin, arkena kuin sunnuntaina. Ja aina humalaan asti, vaikka onhan sietokyky parissakymmenessä vuodessa tietysti jo kehittynyt melkoisesti.
Mun isäni juo JOKA ilta, niin viikolla kuin viikonloppuisin, arkena kuin sunnuntaina. Ja aina humalaan asti, vaikka onhan sietokyky parissakymmenessä vuodessa tietysti jo kehittynyt melkoisesti.
sietokyky heikkenee, eli pienestäkin määrästä päihtyy.
Itse valitsin miehen joka ei ole perso alkoholille puolisokseni ja lasteni isäksi, sillä halveksun päihteistä riippuvaisia ihmisiä.
Itse valitsin miehen joka ei ole perso alkoholille puolisokseni ja lasteni isäksi, sillä halveksun päihteistä riippuvaisia ihmisiä.
Sulla varmaan muslimimies :)
Suomessa ei juurikaan lisäännyttäisi jos pitäis kriteerinä sitä, ettei mies juo. Jo noin ihan tilastollisestikin (ja Alkon myynnin perusteella) Suomessa juodaan ja paljon. Minkäs teet... Mutta jos mies nyt juo,muttei ole muuten hankala en heittäis pihalle... raja menee siinä, ettei lasten nähden humalassa olla!
Johan sen jututkin on niin typeriä ettei jaksaisi kuunnella. Ja se haju...
Ei minustakaan olisi kiva, jos ukko joka viikonloppu kännissä. Siinä ei ole mitään puolusteltavaa!
Suomessa ei juurikaan lisäännyttäisi jos pitäis kriteerinä sitä, ettei mies juo. Jo noin ihan tilastollisestikin (ja Alkon myynnin perusteella) Suomessa juodaan ja paljon. Minkäs teet... Mutta jos mies nyt juo,muttei ole muuten hankala en heittäis pihalle... raja menee siinä, ettei lasten nähden humalassa olla!
ihan skandinaavi, eikä mikään uskovainen. Sillä vaan sattuu olemaan käytöstavat ja terveet arvot elämässä.
Mut tietysti suomalainen WT -mamma joutuu tyytymään tasoiseensa juoppojunttiin.
melkein joka viikonloppu joko pieneen hiprakkaan tai kunnon humalaan. Kyllä muuten hermo menis jos mies alkais asiasta nalkuttamaan.
mutta miehesi juominen on ongelma vain sinulle, ei miehellesi. Miksi siis miehesi pitäisi muuttaa tapojaan, kyllä se olet sinä jonka pitää nyt vaan hyväksyä asia ja lopettaa tekemästä asiasta ongelmaa. Tehän olette aikuisia kuitenkin molemmat, myös miehesi.
Suomessa ei juurikaan lisäännyttäisi jos pitäis kriteerinä sitä, ettei mies juo. Jo noin ihan tilastollisestikin (ja Alkon myynnin perusteella) Suomessa juodaan ja paljon. Minkäs teet... Mutta jos mies nyt juo,muttei ole muuten hankala en heittäis pihalle... raja menee siinä, ettei lasten nähden humalassa olla!ihan skandinaavi, eikä mikään uskovainen. Sillä vaan sattuu olemaan käytöstavat ja terveet arvot elämässä.
Sorry, mutta mieluummin juoppo kuin svedu
Suomessa ei juurikaan lisäännyttäisi jos pitäis kriteerinä sitä, ettei mies juo. Jo noin ihan tilastollisestikin (ja Alkon myynnin perusteella) Suomessa juodaan ja paljon. Minkäs teet... Mutta jos mies nyt juo,muttei ole muuten hankala en heittäis pihalle... raja menee siinä, ettei lasten nähden humalassa olla!ihan skandinaavi, eikä mikään uskovainen. Sillä vaan sattuu olemaan käytöstavat ja terveet arvot elämässä.
Sorry, mutta mieluummin juoppo kuin svedu
Jos ruotsalainen ja suomalainen perustavat perheen Suomeen, se perhe ei ole automaattisesti suomenruotsalainen. :D
Ja kylläpä kertoo paljon ihmisten arvomaailmasta jos valitsevat mielummin juopon kuin ruotsalaisen. Noh, sitä saa mitä tilaa.
Ei miestä pysty muuttamaan, jos se itse ei halua. Voit sen kyllä häätää kodista pois tai muuttaa itse lasten kanssa. Ei sun pakko ole tuollaita menoa katsella joka viiikonloppu.
Ja ilmeisesti siellä teidän lintukodossa ei tiedetä, että eliittiporukoissa se viina vasta virtaakin... se ei ole mitään tyytymistä tai hyysäämistä vaan kiven kova fakta. WT-mammoista en tiedä mihin tyytyvät, kun en ainoatakaan tunne, mutta siellä missä raha virtaa ja valta loistaa kyllä myös juodaan. Oletan tämän kulttuurisidonnaisen tavan heijastuvan myös tavalliseen veronmaksajaankin. Näin on ollut tässä maassa iät ja ajat ja tuleman myös pitää. Siinä ei palstamamman itkukiukut auta!
viikonloppuna ja vain hiprakat niin en nipottaisi. Niin moni vaimo pilaa suhteen kaikkea kontrolloimalla. Vain se mistä vaimo tykkää on ok?
Niin moni suhde päättyy juuri siihen, että muija koko ajan nalkuttaa alkoholista. Jos ei ole väkivaltainen ja hoitaa muutenkin omat hommansa perheessä niin mitä siitä. Ota itekin pari lasia vinkkua ja rentoudu.
Jos liiallinen juominen on sairautta, niin sairautta on myös liioittelu toiseen suuntaan. Siinä vaiheessa kun aletaan määrittelemään puolison 2-3 tuoppia olutta tai vaikka viinipullollinen "suurkulutukseksi", niin ollaan jo aika hukassa.
Niinpä halveksun minäkin ja ennen ajattelin kuten sä. Tosin olemme molemmat suomalaisia, mieheni ja minä, mutta muutimme aikanaan sun miehesi kotimaahan (akateemisten, poistaako tämä multa WT-mamman statuksen?) töidemme takia.
Tavatessamme mies kävi joka ikinen viikonloppu baarissa ja mä en juonut koskaan mitään. Teininä olin ne typerät örvellysillat kokenut. Mutta kävipä ajan mittaan niin, että mies harvensi juomista ja nykyään käy ulkona ystäviensä kanssa pari kertaa vuodessa, eikä oikeastaan koskaan juo itseään humalaan. Vaan miten on mun laita? Absolutista piiloalkoholistiksi kulki mun tie. Töihin selviän päiviksi mutta ne kuluvat ajatellen joko iltaa ja viinipulloa tai sitten sitä, että kun olisi tänään voimia olla juomatta.
Kun se elämä saattaa yllättää. Sutkin.
tosin asumme eri osoitteissa. Mies juo joka viikonloppu pullon viiniä ja pari saunakaljaa. Jos on baari-ilta, menee pari terävää ja 3-4 kaljaa, mikä on todella paljon. Viikollakin saunakalja ja jos edustustilaisuuksia, menee juomia paljonkin. Olen ottanut aiheen esille puhumalla tästä, mutta vastaus on, ettei tunnu missään. Tosiaankaan, ei juo koskaan siihen kuntoon, ettei hallitsisi itseään, käytös kyllä ärsyttää minua, kun on olevinaan hauska ja rempseä seuramies. Tarjoaisi juomia minullekin, mutta hyvin riittää pari lonkeroa koko illaksi.
Ei mesitä mitään pariskuntaa kyllä tule ja olenkin miettinyt oikeaa tapaa suhteen lopettamiselle. Muita ongelmia ei ole, mutta tuo juominen on kyllä riittävän iso syy irtaantua.