Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätään rahallisesti?? Vinkkejä?

Vierailija
08.04.2012 |

Talous on nyt väliaikaisesti huonossa jamassa. :( Tässä kuussa on tullut liikaa isoja menoja. Ensin hajosi auton pensapumpu, sen korjaus maksoi 490e, sitten piti maksaa uuden asunnon vuokravakuus 3200e, asuntoon muutetaan 1.5. Nykyisestä asunnosta saan vuokravakuuden 3800e takaisin 24.4.

Tiedän, että olisi pitänyt olla enemmän puskurirahaa, mutta valmistuin vasta joulun alla ja olen ollut töissä vasta 3 kuukautta, niin en ole vielä saanut säästöön enempää. Tuo 3000e oli onneksi säästössä. :)

Eli palkka tulee 13.4, vajaan viikon päästä. Rahaa on tällä hetkellä 76e. Luottokortteja en omista, enkä haluakaan omistaa, eli älkää ehdottako niitä. Noista rahoista menee Ti lapsen lääkkeeseen 35e, eli ruokiin jää 41e

Ruuat on ostettu tiistaille asti. Ti, Ke ja To lapsi saa hoidossa yhden lämpimän ruuan+aamupala+välipala. Itse saan Ti, Ke ja To töissä ruuan (lounasseteleitä). Illoiksi pitäisi keksiä siis lämminruoka+iltapala. Siis Ke ja To illoiksi. Syöjiä minä+4v lapsi.

Mitä ruokia teen, halpaa ja terveellistä pitäisi olla?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tiukan päivän tullen tehnyt laatikkoruokaa pakasteena saatavista peruna-sipulisuikaleista (kaksi pientä pussia), broilerisuikaleista (n. 300 g, esim. hunajamarinoitu), paprikasta (siivutettuna, voi jättää myös pois) ja siihen lisättävästä ruokakermasta/maidosta/kanaliemestä (n. 3-4 dl). Ripottele väliin vähän suolaa ja pippuria. Koko komeus uuniin 200 asteeseen ja siellä annetaan muhia n. tunti-puolitoista. Itse pidän pitkään haudutetusta. Jos et halua syödä seuraavana päivänä samaa, niin pakasta. Tästä satsista pitäisi riittää useammallekin ruokakerralle ja ei maksa kuin kymmenisen euroa.

Iltapalaksi jogurttia / puuroa tms.

Vierailija
22/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehdelle illalle. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1266,66e+vesi ja neliöitä oli 78. Uuuden asunnon vuokra on 1600e+vesi ja neliöitä 80. Uusi asunto on valmistunut 2011 ja se sijaitsee paremmalla alueella kuin vanha. :)

ap

Vierailija
24/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten tiedät itsekin, teillä ei oikeasti ole tässä mitään ongelmaa. jos oikeasti olisi, et ainakaan söisi niillä lounareilla vaan ostaisit niillä KAUPASTA ruokaa lapsellesi.

Vierailija
25/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tiukan päivän tullen tehnyt laatikkoruokaa pakasteena saatavista peruna-sipulisuikaleista (kaksi pientä pussia), broilerisuikaleista (n. 300 g, esim. hunajamarinoitu), paprikasta (siivutettuna, voi jättää myös pois) ja siihen lisättävästä ruokakermasta/maidosta/kanaliemestä (n. 3-4 dl). Ripottele väliin vähän suolaa ja pippuria. Koko komeus uuniin 200 asteeseen ja siellä annetaan muhia n. tunti-puolitoista. Itse pidän pitkään haudutetusta. Jos et halua syödä seuraavana päivänä samaa, niin pakasta. Tästä satsista pitäisi riittää useammallekin ruokakerralle ja ei maksa kuin kymmenisen euroa.

Iltapalaksi jogurttia / puuroa tms.

Yksi iso (ja luonnollisesti kahta pientä pussia halvempi) pussillinen perunasipulia ja purkillinen ravintolafileitä, kerma. Fileistä menee vajaa puolet. Hintaa isolle janssonille tulee komisen euroa.

Ei sillä ettäkö Ap missään hädässä nyt edes olisi, mutta kuitenkin.

Vierailija
26/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1266,66e+vesi ja neliöitä oli 78. Uuuden asunnon vuokra on 1600e+vesi ja neliöitä 80. Uusi asunto on valmistunut 2011 ja se sijaitsee paremmalla alueella kuin vanha. :)

ap

Toivottavasti tämä sun tänhetkinen raha"pula" todella on vain väliaikaista, kun noin typerän asuntoratkaisun olet mennyt tekemään.