Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätään rahallisesti?? Vinkkejä?

Vierailija
08.04.2012 |

Talous on nyt väliaikaisesti huonossa jamassa. :( Tässä kuussa on tullut liikaa isoja menoja. Ensin hajosi auton pensapumpu, sen korjaus maksoi 490e, sitten piti maksaa uuden asunnon vuokravakuus 3200e, asuntoon muutetaan 1.5. Nykyisestä asunnosta saan vuokravakuuden 3800e takaisin 24.4.

Tiedän, että olisi pitänyt olla enemmän puskurirahaa, mutta valmistuin vasta joulun alla ja olen ollut töissä vasta 3 kuukautta, niin en ole vielä saanut säästöön enempää. Tuo 3000e oli onneksi säästössä. :)

Eli palkka tulee 13.4, vajaan viikon päästä. Rahaa on tällä hetkellä 76e. Luottokortteja en omista, enkä haluakaan omistaa, eli älkää ehdottako niitä. Noista rahoista menee Ti lapsen lääkkeeseen 35e, eli ruokiin jää 41e

Ruuat on ostettu tiistaille asti. Ti, Ke ja To lapsi saa hoidossa yhden lämpimän ruuan+aamupala+välipala. Itse saan Ti, Ke ja To töissä ruuan (lounasseteleitä). Illoiksi pitäisi keksiä siis lämminruoka+iltapala. Siis Ke ja To illoiksi. Syöjiä minä+4v lapsi.

Mitä ruokia teen, halpaa ja terveellistä pitäisi olla?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ikäsi! Ihan vaan kiinnostaa tietää...

Vierailija
2/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kerennyt kerätä puskurirahaa enempää kuin 3000e, mikä meni vakuteen, työhistoriani on niin lyhyt vielä.

Netto tuloni kuukaudessa on 3900, eli kyllä sillä maksaa hyvin 1600e vuokraa + muut kulut. Ja ikäni on 29 vuotta, tosin se lienee tässä sivuseikka.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaanko mietit, että miten 40 e riittä ruokarahaksi kahdelle päivälle? Ja osan aterioista syötte vielä muualla?

Tuota noin... En viitsi edes sanoa mitä ajattelen.

Vierailija
4/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla sitä rahaa vaan on enemmän.. Mutta jos ap on vähänkään lukenut tätä palstaa niin pitäis tietää että ihmiset tulee aika paljon vähemmälläkin toimeen. Tuolla rahallahan ostaa kahdelle päivälle vaikka sisäfilepihvit jne..

Vierailija
5/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko syötte a) epätavallisen paljon b) älyttömästi eineksiä c) tosi usein ulkona d) vähemmän kuin ostatte ja heitätte koko ajan roskiin ruokaa e) sairaat määrät herkkuja, jos 600e+viikonloppuruokiin uppoava raha ei riitä yhden aikuisen ja pienen lapsen taloudessa.

Vierailija
6/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jo tuo 600e riittää ruoan lisäksi vuokraan, matkakorttiin, vaateostoksiin, juhlimiseen ja junamatkoihin paristi viikossa. ja silti syön luomuruokaa ja ulkonakin kerran viikossa.

Vierailija
7/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut siitä, että vain kaksi päivää pitää pärjätä.

Ihan siltä varalta, että tilanne taas toistuu jonkun yllättävän menon vuoksi ehdottaisin, että pitäisit aina kotona jotain tiettyä perusvarastoa. Kun kaapissa on jauhoja,ryynejä, mausteita, ruokaöljyä ja säilykkeitä niin tiukan paikan tullen pärjää muutaman päivän käymättä lainkaan kaupassa, tai sieltä ei tarvitse ostaa kuin maitoa ja jotain tarjoustuotetta lämpimäksi ruuaksi.

Vierailija
8/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jo tuo 600e riittää ruoan lisäksi vuokraan, matkakorttiin, vaateostoksiin, juhlimiseen ja junamatkoihin paristi viikossa. ja silti syön luomuruokaa ja ulkonakin kerran viikossa.

Mistähän 600 eurosta sinä oikein puhut?

Vierailija
9/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kaltaisiin tuloihin ei varmasti pääse kuin opiskelemalla, onnittelut siitä!

Laskeskelin, että vuokratakuuden erotus säästöistä ( 3200-3000)+ bensapumpun hajoaminen mukaan lukien, että sinulle tuli tässä kuussa yllättäviä menoja n. 700 e. Uuden asunnon myötä vuokrakorotusta tulee 334 e. Eli jos sinulle tulevaisuudessa tapahtuu yllättäviä menoja, niin jo 350 e ylimääräinen meno saa sinun taloutesi taas kipuilemaan. Eli varmasti kannattaisi opetella elämään säästeliäämmin ja kerätä sitä hätävararahastoa. : )

Kaikkea hyvää!

Vierailija
10/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miksi et osta asuntoa

Vierailija
11/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötte nyt pakastimen ja kaapit tyhjiksi.

Ja lounassetelin hinnalla saa ruokakaupasta 3-4 lounaan verran ruoka tarvikkeita. Ja niistä eväät.

Säästän ihan älyttömästi kun syö kerran viikossa eväitä. Eikä edes sosiaaliset suhteen töissä kärsi kun pari muutakin tekee samoin.

Vierailija
12/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai muutakin? Sekava teksti ainakin.

Vierailija
13/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaruoka (lämmin) ja iltapalat.

Vierailija
14/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaurapuuro, mannapuuro, lämpimät voileivät, pitsankin teet, leivo sämpylöitä, saahan 40€lla vaikka mitä!! En ymmärrä ongelmaasi!

Vierailija
15/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä millään keksi miten saat 41e riittämään kahdelle päivälle????

Toivottavasti olet vain huono vitsi.

Vierailija
16/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on 41 euroa kahden illan ruokailuihin kahdelle hengelle, niin eiköhän tuolla pitäisi pärjätä hyvinkin.

Toinen asia: etkö itse väliaikaisesti pärjää yhdellä lämpimällä aterialla päivässä? Evääksi töihin leipää leikkeleillä/hedelmää tms. (Itse ainakin usein syön duunissa vain jotain vastaavaa, vaikkei ole edes rahakysymys). Näin ollet voisit ostaa niillä lounareillakin noutoruokaa (ja monet ruokakaupatkin myyvät tiettyjä tuotteita lounareilla) kotiin. Ihan turhaan laitat 6-10 euroa lounaaseen työpäivän aikana.

Vierailija
17/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on 41 euroa kahden illan ruokailuihin kahdelle hengelle, niin eiköhän tuolla pitäisi pärjätä hyvinkin.

Toinen asia: etkö itse väliaikaisesti pärjää yhdellä lämpimällä aterialla päivässä? Evääksi töihin leipää leikkeleillä/hedelmää tms. (Itse ainakin usein syön duunissa vain jotain vastaavaa, vaikkei ole edes rahakysymys). Näin ollet voisit ostaa niillä lounareillakin noutoruokaa (ja monet ruokakaupatkin myyvät tiettyjä tuotteita lounareilla) kotiin. Ihan turhaan laitat 6-10 euroa lounaaseen työpäivän aikana.

Päivän parhaan vinkin palkinto tälle neronleimaukselle.

Noutoruokaa loukasseteleillä kun ei töissä tarvitse luultavasti vielä halvempaa lämmintä ateriaa syödä. Unohdetaan nyt se että susta 41 euroa pelkkään ruokaan ei ilmeisesti riitä yhdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle pariksi päiväksi ja kuvittelet kai että leivät päällyksineen on halvinta mahdollista evästä...

Täällä sokeat opastaa sokeita, en ihmettele enää mitään.

Vierailija
18/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella kalliita. Miten iso ja kallis on asuntonne?

Vierailija
19/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonasseteleillä, koska monet työkaveritkin syövät samaan aikaan yhdessä. Porukassa on myös syömässä vanhempia kolleegoita, joten ne ovat todella kullanarvoisia tilanteita, kun kuulee vanhempien, töissä jo kauan olleiden, mielipiteitä tms.

Mutta siis pärjään hyvin ilmeiseti tuolla 41 eurolla, itse vaan en ole koskaa mennyt ruokakauppaan, noin pienen summan kanssa.

ap

Vierailija
20/26 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tiukan päivän tullen tehnyt laatikkoruokaa pakasteena saatavista peruna-sipulisuikaleista (kaksi pientä pussia), broilerisuikaleista (n. 300 g, esim. hunajamarinoitu), paprikasta (siivutettuna, voi jättää myös pois) ja siihen lisättävästä ruokakermasta/maidosta/kanaliemestä (n. 3-4 dl). Ripottele väliin vähän suolaa ja pippuria. Koko komeus uuniin 200 asteeseen ja siellä annetaan muhia n. tunti-puolitoista. Itse pidän pitkään haudutetusta. Jos et halua syödä seuraavana päivänä samaa, niin pakasta. Tästä satsista pitäisi riittää useammallekin ruokakerralle ja ei maksa kuin kymmenisen euroa.

Iltapalaksi jogurttia / puuroa tms.