Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaaditte 6-vuotiaalta?

Vierailija
07.04.2012 |

On sanottu, että meillä on tiukka kuri, joten mitenkäs muiden 6-vuotiaat (tyttö meillä)? Peruskäytöstavat vaaditaan, se että pukee ja riisuu itse ja vie likaiset pyykkikoriin. Siivottava omat lelut ja kynät omille paikoilleen. Tyttö on pirun hidas haaveilija ja hermo menee kun jää toljottamaan paikoilleen, kun pitäisi viedä vaikka juuri kynät pois ruokapöydästä.

Itse tuon ikäisenä poljin yksin 10 kilometriä mummolaan, juoksin kaupassa 2 kilometrin päässä ja vahdin pihalla pienempiä hetken aikaa. Meillä tytöltä vaaditaan tosi vähän siihen nähden ja silti saadaan kuulla tiukasta kurista. :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan koulusta suoritui ja silleen :)

Ein tarvii fillaroida mummolaan, sinne vien.

Vierailija
2/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse olin 3-vuotias, kävelin päivittäin 65 kilometrin matkan ilman kenkiä hakemaan perheelle käpyjä ruoaksi. Kannoin toki mennessäni kaikki sisareni sinne ja takaisin tullessa kahdestasadasta viiteensataan kiloa käpyjä, suurperheestä kun olin.

Haloo. 6-vuotias. Leikkii, on kiltisti ja yrittää olla sotkematta, dats enuff.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan hyviä käytöstapoja ruokapöydässä (ei kylläkään tätä hallitse..), oman huoneen siivous (lelut ym paikoilleen) ja lelujen kerääminen myös muualta. Tottakai pukee ja hoitaa vessahommat itse, pesee hampaat, käy suihkussa yms. Tekee myös itse aamu- ja iltapalan omasta tahdostaan. Katsoo välillä pikkuveljen perään ja auttaa pienissä askareissa (vie roskat, hakee postin). Itse on myös huolehdittava esim. eskarireppu. Ei vaadita mielestäni mitenkään paljon.

Vierailija
4/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleeni vain se, että kuka on kommentoinut, että teillä on tiukka kuri? Tyttö vai joku ulkopuolinen? Ehkä kyse on tyylistä, jolla asioita vaaditaan? Jos asioita vaaditaan äyskien ja räyhäten, niin se voi vaikuttaa tiukemmalta kurilta kuin johdonmukainen ja rauhallinen lapsen ohjaaminen.

Vierailija
5/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittaa hellaan tulet, että kahvivesi kiehuu, kun minä nousen. Hakee postit laatikolta 800 m päästä, ulkoiluttaa samalla koiran. Ruokkii kotieläimet eli sen koiran ja 2 kissaa.

Keittää puuron, tiskaa astiat ennen kuin lähtee eskariin, kävelee 800 m päähän ja menee edelleen bussilla. Sieltä tultua imuroi vähintään 3 huonetta ja kerran viikossa pesee vessan. Talvella puhdisti portaat lumesta.

Sijaa vuoteensa, pitää oman huoneensa siistinä, pyyhkii ovenkahvat ja valokatkaisijat kerran päivässä. Vie pyykit pyykkitupaan, lämmittää vedet valmiiksi. Ripustaa pyykit.

Ei meillä lapset ehdi piirtelemään, se on turhuutta. Silti minusta lapsilla on paljon helpompaa kuin itsellä oli pienenä.

Vierailija
6/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittaa hellaan tulet, että kahvivesi kiehuu, kun minä nousen. Hakee postit laatikolta 800 m päästä, ulkoiluttaa samalla koiran. Ruokkii kotieläimet eli sen koiran ja 2 kissaa.

Keittää puuron, tiskaa astiat ennen kuin lähtee eskariin, kävelee 800 m päähän ja menee edelleen bussilla. Sieltä tultua imuroi vähintään 3 huonetta ja kerran viikossa pesee vessan. Talvella puhdisti portaat lumesta.

Sijaa vuoteensa, pitää oman huoneensa siistinä, pyyhkii ovenkahvat ja valokatkaisijat kerran päivässä. Vie pyykit pyykkitupaan, lämmittää vedet valmiiksi. Ripustaa pyykit.

Ei meillä lapset ehdi piirtelemään, se on turhuutta. Silti minusta lapsilla on paljon helpompaa kuin itsellä oli pienenä.

Tämä oli hauska! :D Suurin piirtein samanlaista kuin mieheni lapsuudessa 35 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi