Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanssasisaria --> IVF-hoito, punktio vko 49

18.11.2005 |

Heips!

Löytyykö muita, joilla suunniteltu punktio vkolle 49?

Minä sumuttelen tällähetkellä ja ensi ti 22.11 olisi nollaultra.Ilmeisesti menkkojen pitäisi tässä alkaa, olenko oikeassa.Ymmärtääkseni Synarelan käyttö voi myöhästyttää niitä, mutta voiko siitä tulla ongelma?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologi soitti aamupäivällä ja kertoi että 20 oli hedelmöittynyt normaalisti. Olen niin iloinen!

Minulla on siis siirto maanataina. Nyt pitäisi aloittaa Lugesteronit. Luin juuri pakkausselosteen ja sivuoireena voi olla huimaus. Blää, minulla kun on taipumus siihen että päässä keikkuu.

Olo on muuten aika ok, pientä vatsakipua mutta ei muuta. Muistuttivat taas että pitää edelleen juoda runsaasti. Minä juon ja juon, saan ravaa pissalla koko ajan, kyllähän se viikonloppu näinkin menee!

Toivon että kaikki muutkin saisi punktiossa hyvän saaliin ja että me kaikki saisimme vihdoin ja viimein sen kauan toivotun plussan!

Vierailija
42/54 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dreammom: joo, nimenomaan Disperin, itse ehdotin primaspania, hän oli sitä mieltä että on liian pitkävaikutteinen, lasten disperin 50mg on siis käytössä siksi että meillä takana 2 keskeytynyttä keskenmenoa joille ei löytynyt mitään syytä. Tämän lääkityksen aloitin yhtäaikaa sumujen kanssa. Joissakin tutkimuksissahan tällä on todettu lisäksi olevan myönteistä vaikutusta limakalvoon ja munasolujen määrään/laatuun. Mutta toisissa tutkimuksissa taas kumotaan em väitteet mutta siis meillä km takia tuo käytössä. Missäs te olitte hoidossa?

Tuo oli uutta tietoa että paracetamolia ei saa käyttää kiinnittymisen takia, muistelen että aikaisemmin oli puhetta että ibuprofeeni munisten kasvatusvaiheessa olisi haitallista mutta ehkä se olikin tuo paracetamol.

Amalia: Hieno hedelmöittymistulos! Onnea siirtoon.

ja muille tsemppiä punktioon=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikki! Olen hieman myöhäinen tulokas tälle IVF-listalle... Meillä kävikin tässä hoidossa niin, että kolmannen inssin sijaan onkin edessä yllätys-IVF! Clomit ja menogon toimivat liiankin tehokkaasti ja torstaisessa ultrassa löytyi 5+3 munista. Lääkäri ehdotti heti että siirrytäänkin IVF:ään koska tähän tilanteeseen ei inssiä voida tehdä. Tämä tuli pienoisena shokkina, mutta aikamme mietittyämme päätimme yrittää. Lääkitystä muutettiin ja nyt olisi jo huomenna punktio ja siirto sitten ensi viikolla joko keskiviikkona tai perjantaina. Jännittää, erityisesti se että saadaankohan me yhtään alkiota aikaiseksi kun noita muniakin on vain 8!

Joku kyseli " tukilääkkeistä" - mä olen jokaisessa hoidossa (eli insseissä myös) lääkärin määräyksestä ottanut 1/4 disperiinin päivittäin (löysin netistä argentinalaisen tutkimuksen, jonka mukaan asetyylisalisyylihappo lisäsi onnistumisprosenttia hedelmällisyyshoidoissa, erityisesti IVF:ssä).

Vierailija
44/54 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hirvittävän kiireinen ja nyt vasta pääsen lukemaan kuulumisianne. Noista annoksien suuruudesta, itse olen pamautellut Gonalia 225 ja 300 jatkuvasti, joten ei tuo 350 tästä vinkkelistä huimalta kuulosta. Annostani on vähän ultrissa tarkisteltu. Sen lisänä pistän keltarauhashormonia. Mitään muita tukilääkkeitä ei ole käytössä. Mitenkä Waimo tuo disperin, luuletko että sitä vois ihan omalla luvalla ottaa auttamaan kiinnittymistä? Joskus olen sellaisia siitä lueskellut... Miksi muuten noita verikokeita otetaan piikkittelyn aikana? Itseltäni ei ole koskaan otettu tässä vaiheessa. Meillä ke punktioaika. Munasolut ovat kaikki vähän erikokoisia :-(, nyt vaan toivon, että saataisiin edes yksi hyvä!!! Eihän sitä muuta tarvittaisikaan oikein hyvällä säkällä.

Vierailija
45/54 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomaasi artikkeliiin? Olisin hyyyyyvin innokas lukemaan myös sen :-D. Kiitos jo etukäteen!!!!

Vierailija
46/54 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä pää aivan sekaisin. Kun meidän lääkäri tosiaan KIELSI ibuprofeiinin käytön, koska se kuulemma haittaa kiinnittymistä. Olen hoidossa TYKSissä.

En nyt enää tiedä ketä uskoa, mutta menen nyt näillä ohjeilla ja taidan jättää sen Panadolinkin ottamatta ja kärsiä vain kivut.

Olisin myös kiinnostunut saamaan sen tutkimuslinkin.

Ja Amalia!!!! Tosi mahtava tulos!!!! Nyt vain onnea siirtoon ja tarraa masuun!

Vierailija
47/54 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luin dreammom sun viestistä että lääkäri kielsi MUN paracetamolin käytön mutta siinähän lukeekin että MUUN kuin paracetamolin*nolona tunnustaa* eli siis syödäänpä panadolia turvallisin mielin kun lääkäri niin määrää=)

Patience: tervetuloa mukaan, voipi olla ettei meillä muillakaan ole enempää muniksia tiedossa että ihan hyvältähän tuo vaikuttaa=) Muistan myös tuon mainitsemasi artikkelin, löytyköhän se linkki palstalta vai mistä kautta... ei muista, vois koittaa asetyylisalisyylihappo sanalla tms hakua?

Toivo67: En tiedä uskaltaako kuinka disperiniä itse ottaa? Ehkä varmistaisin asian lääkäriltä? Kun jokaisella on myös omat henk.kohtaiset tekijät mitkä vaikuttavat, en uskalla ainakaan toiselle mennä sanomaan että ota vain=( Meilläkään ei verikokein tuloksia tarkasteta, vain ultralla.

Hieman jännittää että kasvaako tuolla nuo rakkulat mihinkään kun minkäänlaisia tunteita ei ole??? Sumuttelut muuten lopetan tänä iltana ja ma irrotus, ehkä ne sitten alkaa ilmottelemaan itsestään?

ENSIVIIKON ALUSTA UUSI PINO? OR WHAT?

Vierailija
48/54 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://groups.msn.com/lapsettomuus/babyaspirin.msnw

jossa oli tekstiä puolesta ja vastaan asan käyttöä

Vierailija
49/54 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan asian lääkäriltä keskiviikon punktiossa. Siis samalla aikataululla mennään, huomenna mullakin irrotuspiikki...

Vierailija
50/54 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei enää oikein mitään tuntemuksia tai hyvin pieniä. Ainoa mikä nyt vaivaa, on alakuloisuus. Jotenkin tuntuu, ettei uskalla toivoa mitään, vaikka mies kovasti yrittää valaa muhun uskoa joulunalusajasta jolloin testataan. Sanoin hänellekin, etten enää näiden yli kolmen vuoden jälkeen uskalla heittäytyä positiiviseksi ihan jo itsesuojelunkin vuoksi. Tulee muuten aika kurja joulu jos pettyy...

Mutta Waimo ja Toivo76 samoissa mennään...Virallinen piina alkaa pian.. Täytyy vissiin pistää nyt noi viimeiset kasvattelupiikit ja lopettaa tämä lätinä.

Mukavaa illanjatkoa kaikille!!!

Vierailija
51/54 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain sen verran laittaa aspiriinista, että en ainakaan itse suosittelisi sitä ilman, että on lääkärin määräämä lääketieteellinen syy, sillä viimeisin jenkeissä tehty (päivämäärältään viimeisin, päivätty 31.5.2005) tutkimus on osoittanut, että aspiriini ei edesauta IVF tulosta, vaan pikemminkin heikentää sitä...

Linkki:

http://www.jexpclinassistreprod.com/content/2/1/8

ja tärkein tieto lienee:

The live birth rate in aspirin users was 29%, slightly lower compared to 41% in the no aspirin control group (p = 0.07). Implantation rates were 21% with aspirin and 30% in the control population (p = 0.01). There was no difference in the maximal endometrial thickness between aspirin and non-aspirin groups. The two groups were similar regarding age, gonadotropin ampules, embryos, number of embryos transferred, prior parity, diagnosis, use of intracytoplasmic sperm injection, and stimulation protocol.

Tutkimus on tehty UK:ssa ja itse ainakin tämän artikkelin luettuani luvuin ajatuksesta käyttää aspiriinia...

Vierailija
52/54 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään siirrossa. Kaikki meni hyvin. Ainut huono juttu oli se että 34 muniksesta josta lauantaina oli 20 jäljellä niin tänään olikin vain yllätys, yllätys 6 hyvää alkiota jäljellä. Tai hyvähän se on että edes jotain jäi mutta kuitenkin tuntuu että todella vähän oli selviytynyt viikonlopun yli. Eli yksi 7-soluinen alkio siirrettiin ja 5 meni pakkaseen.

Nyt pelottaa jos tämäkin hyytyy matkan varrelle. Mietin itsekseni että voisiko tämä olla syy lapsettomuuteen, jos kerran se ei kertakaikkiaan jaksa jakaautua. No, ei voi muuta kun odottaa 2 piiitkäääää viikkoa niin sitten tulos selviää! Täytyisi varmaan nukuttaa minut että pysyisin rauhallisena.

Vierailija
53/54 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ultrassa (6. pistospäivä) ja Gonal-F annosta pienennettiin 150 iu --> 112,5 iu:n. Muniksia kivasti kasvamassa n.20kpl kooltaan 10-12mm. Pe seuraava ultra ja mahdollisesti ma punktio. Tuntemukset mielenkiintoiset...on kuin perhosia lentelisi mahassa. Koiran kanssa lenkkeilykin tuntuu " pahalta" , lähinnä tärähtely kävelyssä.Peruinkin ratsastustuntini jo samantien kuukauden ajalta (ainakin, ellei iloista yllätystä tapahdu :)

Millaisia tuntemuksia teillä on tässä vaiheessa ollut ja paheneeko ne mahdollisesti vielä muniksien kasvaessa.

Lääkäri sanoikin munisarjojani/muniksia erittäin vilkkaiksi!

Tsemppiä ja poweria kaikille etiäpäin, pidetään liput korkealla muutenkin eikä ainoastaan huomenna itsenäisyyspäivän kunniaksi!!!

Wilima

Vierailija
54/54 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ultrassa ja muniksia löytyi 18 kpl.Olisivat kypsiä jo nyt, mutta julkisella kun hoidossa ollaan niin sunnuntaina ei punktiota ole mahdollista tehdä.Joten maanantai aamuna starttaamme punktioon!!Keskiviikkona onkin sitten siirto.Lääkäri kysyikin, että haluammeko siirtää yhden vai kaksi alkiota johon meidän oli helppo vastata kun asiaa oltiin mietitty etukäteen : kaksi alkiota siirretään!

Nyt vain täytyisi ottaa rauhallisesti ja lepäillä, ettei munikset ala poksahtelemaan (niinkuin lääkäri sen ilmaisi).Kaikki rasitus on kielletyllä listalla, sairaalasta suositeltiin pipareiden syömistä ja joululaulujen kuuntelua...

Kuulemisiin! Miten muilla muuten menee??

T.Wilima

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä