Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanssasisaria --> IVF-hoito, punktio vko 49

18.11.2005 |

Heips!

Löytyykö muita, joilla suunniteltu punktio vkolle 49?

Minä sumuttelen tällähetkellä ja ensi ti 22.11 olisi nollaultra.Ilmeisesti menkkojen pitäisi tässä alkaa, olenko oikeassa.Ymmärtääkseni Synarelan käyttö voi myöhästyttää niitä, mutta voiko siitä tulla ongelma?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä olin alunperin tuolla vko 48:ssa mutta tosiaankin sumut myöhästyttivät menkkoja melkein kaksi vkoa eli siirrettiin sitten piikitysten aloitusta viikolla eteenpäin. Menkat alkoivat vihdoin ja viimein tänään. Mulla on uusi nollaultra ke, jolloin sitten aloitetaan pistokset. Meillä on ensimmäinen ivf alussa eli hieman jännittää miten tässä käypi=)

Waimo

Vierailija
2/54 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä näyttää että olisi punktio v. 49. Sain tänään vasta tietää että ensi kierrossa tehdään IVF, minun toivomuksesta. 3:s inssi oli suunniteltu mutta yksityisellä puolella kun olen niin toivoin pääseväni IVF.ään.

Ensi viikolla käyn lääkärillä ja ultrassa, samalla tehdän pikainen hoitosuunnitelma. Eli hoidoista vielä en tiedä mitään mutta toivon mukaan olen viisaampi vastaanoton jälkeen.

Kiva kun on muita jotka ovat samassa aikataulussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kiva kun löytyy joitakin suht samassa tilanteessa olevia.Voi sitten jutustella mieltä askartavista asioista ja mahdollisesti vähän vertailla tuntemuksia ja kokemuksia!Meillä on reilut kolme vuotta lapsettomuutta takana, syy selittämätön.Inseminaatioita sun muuta kokeiltu, mutta niistä ei apua ole ollut.Nyt siis ensimmäinen yritys IVF-hoidolla.Sen verran olen jo laskeskellut, että jos kaikki menee suht aikataululleen ennen joulua tiedämme saammeko parhaan mahdollisen joululahjan!

Siis nyt sumutellaan ja odotellaan menkkoja (toivottavasti alkavat, jottei tarvitse aikataulua muuttaa).Ensi ti se nollaultra.

Wilima

Vierailija
4/54 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viime viikon torstaina pistin Procren pistoksen, joka vastaa sumuja. Mullakin on ensi tiistaina 22.11. nollaultra, eikä menkat kyllä ole vielä alkaneet. Pelottaa alkavatko ollenkaan. Tämä on meillekin aivan ensimmäinen IVF/ICSI kahden tuloksettoman inssin jälkeen. En aivan tiedä mitä odottaa. Olisi kyllä hurjan kiva antaa miehelle joululahjaksi pikkutöppöset... Raskaustesti osuisi nimittäin aika tarkkaan ihan joulun alle, jos kaikki menee " käsikirjoituksen" mukaan. Toisaalta on siis toiveikas olo, kun taas historia on opettanut olemaan toivomatta liikoja.

Jännittää myös ne tulevat hoitotoimenpiteet.

Nyt olen ollut vähän aikaa poissa palstalta, mutta ajattelin taas palata piinailemaan tätä juttua yhdessä teidän muiden kanssa. Toivotaan parasta!

Vierailija
5/54 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että on seuraa, ja aikasta samassa vaiheessa mennään monen kanssa eli ensimmäinen ivf menossa. Toivotaan että teillä muilla menkat alkavat mutta tosiaankin maailma ei siihen kaadu vaikka myöhästyvät, siirtyy vain sitten vkolla eteenpäin=)

Esittäydyttäisiinkö vähän? Mä olen 28v ja mies 30v. IVF tehdään väestöliitossa oulussa.

Kopsaan tuolta vko 48 pinosta vähän taustoja:

Meillä lasta toivottu 05/02 alkaen, kaksi raskautta saatu aluille (clomeilla ja menogonilla) molemmista keskeytynyt km (08/03 ja 12/04). Kaikkien komplikaatioiden ja kommellusten jälkeen viimeisin tuomio oli että molemmat munatorvet tukossa ja lisäksi kohdun limis ei tahdo enää kasvaa. Alunperin mitään vikaa ei ollut missään, kaikki mahdolliset tutkimukset tehty ja kaikki ok. Myöskin km puolella kaikki tutkimukset ok.

Että meillä ei riitä se, että raskaaksi tullaan pitkän yrittämisen jälkeen vaan sitten se jännitys vasta alkaa. Mutta yrittämättäkään tämä homma ei etene, joten tässä sitä ollaan. Olo on tosi positiivinen ja toiveikas, yritän " varjella" tätä olotilaa=) Olen päättänyt raskautua ja tällä kertaa myös onnistua=D Toivottavasti ensiviikolla päästään kaikki piikittelemään. Paras joululahja olisi sitten tulossa...

Waimo

Vierailija
6/54 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten nimimerkki jo kertoo olen 29v., mieheni on 33v. Etelä-Suomessa asustellaan. Lapsia ei ole ennestään.

Perustutkimukset tehty nyt alkusyksystä ja mitään vikaa ei ole löytynyt. Lapsettomuutta ennen tutkimuksia oli n. vuosi. 2 luomuinssiä on tehty ilman tulosta. Nyt on siis tulossa IVF lyhyen kaavan mukaan, eli ilman sumutteita.

Olen Helsingissä yksityispuolella hoidossa joten olen itse saanut esittää toivomuksen IVF-hoidosta. En vaan oikein luottanut insseihin, onnistumisprosentit ovat pienet. Inssi-keskusteluja kun olen lukenut niin harva sieltä on ilmoittanut että olisi plussannut.

Onko teillä mahdollisuus vaikuttaa siihen että miten monta alkoita siirretään? Vai suositellaanko että vain 1 alkio ekalla kerralla?

Kuten jo aikaisemmin ilmoitin olen noviisi kun en vielä itsekään tiedä tarkempia suunnitelmia. Lääkärille pääsen nyt tulevalla viikolla ja toivon että olisin sen jälkeen edes vähän viisaampi!

Vierailija
7/54 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Pienimuotoinen esittely paikallaan, jotain taisin jo aiemmin kirjoitellakin.

Eli avioliitossa elellään, molemmat 26v., pohjois-savosta, yksityisellä aloitettiin ja nyt syksyllä siirryttiin julkiselle.Meillä on 6-vuotias aivan ihana poika, mutta sisarusta hänelle olemme 9/02 lähtien kovasti toivoneet tuloksetta.Clomikiertoja useita sekä pari inseminaatiota kokeiltu ja nyt tämä eka IVF-hoito aluillaan.

Noihin alkionsiirto asioihin en oikein ole vielä perehtynyt, mutta ilmeisesti ensiviikon ultrassa taas selvinnee asioita eteenpäin (kunhan nuo menkat vaan alkaisivat...)

Eikun vaan sunnuntain jatkoja kaikille, minun täytynee lähteä töihin pakertamaan!

Vierailija
8/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös IVF tulossa viikolla 49. Olen ollut tuolla 48 viikon pinossa, mutta aikataulu siirtyi meillä viikolla eteenpäin.

Hieman taustaa; ikää itselläni 32 v., mies 34 v. Mulla taustalla paha endo, jota operoitu pariin kertaan. Leikkausten jäljiltä molemmat munanjohtimet poistettu, ja munasarjojakin osittain poistettu.

Meillä on 1-vuotias poika, joka sai alkunsa 4 vuoden yrittämisen jälkeen toisella IVF-hoidolla. Vauvakuume on kova ja oma hoitohistoria sellainen, ettei kannata kovin kauaa odotella hoitoon hakeutumista.

Jarrupiikin olen saanut 4.11., tänään kävin 0-ultrassa ja sain luvan aloittaa piikitykset huomenna. Toinen ultra 21.11., kolmas todennäköisesti saman viikon perjantaina ja toivottavasti punktio ja siirto viikolla 49.

Mukava piinailla yhdessä!

figlio

Vierailija
9/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa figlio jännäilemään meidän kanssa!

Minulla on tänään kp1(vihdoinkin!). Soitin klinikalle ja sain huomiseksi ajan lääkärille. Eli huomenna olisi 0-uä ja suunnittelu, tarkoitaa että olen ehkä viisaampi lääkärikäynnin jälkeen. Tunteet on jotenkin sekavat, olen innoissani että pääsen heti uuteen hoitorumbaan mutta hormonihoito vähän pelottaa. En pelkää piikkejä vaan sitä että tulen hirviöksi joka riitelee kaikkien kanssa. Hui!

Sata kysymystä pyörii mun päässä, saas nyt nähdä miten mä saan unta illalla!

Vierailija
10/54 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain juuri negatuloksen IVF:n jälkeen, mutta nyt uusi yritys ilmeisesti viikolla 49 ja käytetään viime keräyksessä saatuja pakastealkioita. Itse jännitin aika lailla munasolujen keräystä, mutta siitä ei jäänyt mitään huonoja kokemuksia; sain niin hyvät lääkkeet ettei se sattunut(kyllä sen kuitenkin tuntee, että sisuksia " ronkitaan" ) ja se kesti tosi lyhyen aikaa. Ja alkion laittoahan ei edes huomaa. Siis ihan hyvin siihen uskaltaa mennä vaikka uudestaankin, jos on tarvetta. Älkää siis kanssasisaret, kenelle ei ole vielä näitä tehty, pelätkö niitä toimenpiteitä. Ja kaikille oikein paljon onnea yritykseen!!

Vierailija
11/54 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kävin siellä uä:ssä tänäaamuna vaikkei menkat oleet alkaneetkaan.Ensinnäkin vaikeuksia tuotti päästä vast.otolle, kun ilmoittaumisluukulla täti sanoi ettei minulle ole aikaa varattu.Lopulta selvisi, että minulle oli koneelle varattu aika huomiselle ja minulle lähetetyssä kirjeessä aika oli tällä pvälle, mutta lopulta pääsin vast.otolle.

Lääkäri totesi, että minulle oli IVF-hoito aikataulu tehty " väärin" !Koska olen pitkäkiertolainen (kp30-35) sumut olisi täytynyt aloittaa 10pvää myöhemmin.Joten nyt odottelen viikon alkaako menkat vai ei.Jos alkaa niin aloitan piikittelyn ensi ke.Mutta jos ei, niin sitten joudun johonkin verikokeeseen, jotta selvitetään voinko kuuluu ryhmään jolle tämä Synarela ei tehoa (todennäköisyys 1/9 hlöä).

Joten punktio on todennäköisesti vasta viikolla 50, jos kaikki menee ok!

(hieman harmittaa, kun tässä prosessissa viikkokin tuntuu pitkälle...)

Mitäs muille kuuluu, uutta??

Terveisin, " ihmeissään oleva" Wilima

Vierailija
12/54 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, lääkärillä tuli tänään sitten käytyä! Viisastuin paljon.

Aloitin pistokset jo tänään Puregon 350IU:lla, taitaa olla aika iso annos. Sain valmiiksi reseptin jarru- ja irrotuslääkkeistä. Rahaa meni! Vaikka kyllähän sitä on valmis maksamaan siitä että saisi sen vauvan syliin.

Yllätyin kun luin klinikan infon, luulin että punktion jälkeen saisi 2-3 päivää sairaslomaa mutta siinä luki että olisi saitsuu viikon. Ilmoitin töihin että tulen olemaan sairaslomalla ja voisi sanoa että he eivät mitenkään olleet riemuissaan.

Punktiosta kerrottiin myös jonkunverran. Se kyllä vähän jännittää, mutta lääkityskin pitäisi olla kohdallaan jos suonensisäisesti saa rauhoittavia ja kipulääkettä.

Nyt vaan ravaan usein ultraäänessä niin että nähdään milloin olisi se suuri punktiopäivä.

Vierailija
13/54 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätähousuna huhuilen teitä!

Miten teillä menee?

Vierailija
14/54 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Yllätyin, kun menkat nyt jo alkoivatkin ilman mitään merkkejä!Ja juuri eilen ehdimme siirtää aikataulua, kun niitä ei alkanut kuulumaan.

Mutta ilmeisesti se on nyt sama mennä näin (ei ilmeisesti ole väliä milloin pistokset aloitetaan, kunhan vaan mankat on alkanut, eikö joo??)

Terkuin Wilima

Vierailija
15/54 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Amalia: sulla on tosiaankin aika iso pistosannos, montako päivää sun on tarkoitus piikitellä?

Wilima: Onnea menkoista, hyvä että tulivat!

(.) tänään uusinta 0-ultra, nyt kaikki ok, piikitykset aloitettiin. 150IU Menopuria meni mahaan, seuraava ultra ensiviikon tiistaina. Sumut vähennettiin 1x4. Olo on tajuttoman väsynyt! Johtuisiko pitkästä sumuttelusta vai mistä mutta olen iltaisin kuin nukkuneen rukous=(

Mitenkäs muut?

Vierailija
16/54 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on piikitelty tiistaista lähtien eli kolmas piikki meni vatsaan tänä aamuna. Mulla käytössä Puregon ja annostuksena 300 IU. Jarrupiikistä oireena on olleet kuumat aallot, ja Puregon-piikityksien jälkeen olen huomannut, että pinna on aika KIREÄLLÄ!! Hermo meinaa mennä ihan pienistäkin jutuista ;( Eilen mies tuli hieman myöhässä töistä kotiin ja myöhästyin 10 minsaa kampaajalta. Niin raivoissani en ole ollut varmaan vuoteen.... Ai onko hormoneilla jotain tekemistä tämän kanssa? Ukkokultani on onneksi jo tottunut tähän, kun vuorossa on jo 3. IVF! Mies on todennut aikaisempien hoitojen jälkeen, että huomattavasti pahempaa hän odotti! Ja toisaalta on kiva, kun kaikki, SIIS IHAN KAIKKI, voi nyt laittaa hormonien piikkiin =)

Katselin tuota ketjua, ja huomasin, että mukana on useampi ekakertalainen. Teille vinkki tulevasta punktiosta: sitä ei kannata jännittää! Itse olen ollut lääkityksen jälkeen aivan pöllyssä, ja vaikka punktio on hieman tuntunutkin, niin kauan ei kipua tarvitse kestää. Ja mitäpä sitä ei nyytin vuoksi tekisi...

Vierailija
17/54 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ei ole merkittävästi muuttunut. Väsyttää edelleen ihan järkyttävästi, mutta kaipa se kestää ennen kuin olen taas " oma itseni" .

Jännittää kyllä jo kovasti ekajertalaisena juuri punktio ja sitä seuraava aika. Juuri sillä viikolla on hirmuisen paljon tärkeää tehtävää, mutta ilmoitin tänään, että teen sen minkä jaksan ja jos olo on hyvä, voin vähän joustaa sairaslomasta. Mutta kun ei yhtään tiedä mitä odottaa, niin vaikea sanoa.

Onnea teille taas piikittelyihin ja sumutteluihin ja jaksamista kiukkupuuskiin...

Wilima: Aika outo tuo juttu, ettei olleet sitten katsoneet päiviä sun papereiden perusteella yksilöllisesti. Harmittavaista!

Vierailija
18/54 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset kuulumiset.

Waimolle: En tiedä miten kauan joudun piikittämään niin isoja Puregon annoksia. 3:s piikki upposi vatsanahkaan tänään. Huomenna käyn taas ultrassa ja ohjeitten mukaan jatketaan. Mulla taitaa olla superkypsytys menossa. Masuun on tullut pari mustelmaa muistoksi!

Muuten en ole huomannut mitään ihmeellisiä oireita vielä, ei ainakaan mitään tavallista isompia raivareita. Ihan oikeesti pelkäsin että muutun monsteriksi mutta kyllähän sitä vielä ehtii, jonkun verran on vielä pumpattava lääkettä rasvakerrokseen!

Innolla odotan huomista niin että viisastuisin taas.

Vierailija
19/54 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös, sillä punktiota suunniteltu viikolle 49. Tämä on 3. IVF ja toivottavasti viimeinen! Aikas mammuttimaisilla Gonal annoksilla mennäään, huh. Aikaisemmissa hoidoissa olen ollut hissukseen jo piikittelyvaiheessa, mutta nyt olen löytänyt urheiluharrastuksesta henkireijän tässä lapsettomuuden tuskassa. Miten te teette, lopetatteko jumpat, juoksulenkit, spinningit, pumpit yms. ja milloin? Tuskin se urheilu mitään haittaa vai mitä luulette? Loppuvaiheessa toki se ei tule kysymykseenkään kun olo on kaikin puolin arka, mutta näin alussa sen ei luulisi haittaavan vai miten te toimitte?

Vierailija
20/54 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas=)

Mukava kun juttua syntyy! Mulla jarruista oireina on ollut päänsärky, väsymys, kuumat aallot ja ärtyisyys. Tuntuu että nyt taas oireet vain lisääntyy vaikka annosta eilen pienennettiin? Johtuuko nyt siitä että oon sumuttanu 3 vkoa jo?! Ja todellakin mukava kun kerrankin saa olla luvalla KIUKKUINEN=D paitsi että välillä kun pinna palaa siitä kun toinen sanoo väärällä äänensävyllä tuntee itsensä todella kurjaksi ja huonoksi hetken kuluttua. Lisäksi mua itkettää aika moni asia, vaikka en ole itkenyt vielä kuitenkaan, eilen katsoin CSI:tä ja meinasin itkeä kun ne löysi sen pikkupojan ruumiin, tänään luin lehdestä adoptioperheistä ja taas sai itkua nieleskellä... Noh, täytyy ottaa nyt kaikki irti tästä mielentilasta, luulenpa etten tähän toista kertaa ryhdy...

Punktiosta: Mua pelottaa kipu ja sitten se, että meiltä on hoitopaikkaan 200km matka, punktiopäivälle tulee siis 400km autossa istumista=( Ei hyvä... Aluksi ajateltiin että jäädään hotelliin asumaan mutta ei siellä taida oikein olla tekemistä ja kotona ois kivempi potea jos on kipeä. Ja sama ajelu toivonmukaan sitten siirtopäivänä, pitäisköhän vuokrata asuntoauto=D Dreammom ko se sanoi että ois punktioviikolle tärkeää hommaa, mä olen ajatellut että jos vain kunto on huono olen koko viikon saikulla...

Toivo kyseli jumpasta: Anna mennä vaan niin kauan ko olo on hyvä! Ite oon laiskotellu jo viime viikosta alkaen, en yksinkertaisesti jaksanut lähteä jumpalle. Lenkillä (kävelyllä) sen sijaan olen käynyt päivittäin koiran kanssa ja se auttaa päänsärkyyn (ainakin yleensä...) ja muutenkin olo on rennompi lenkin jälkeen.

Tällaisin miettein tänään, Waimo