voiko synnärillä yöpyä muitakin naisia kuin van synnyttäneitä?
Mikä mahtaa olla tällöin syy? Joku leikkaus, abortti??
Jäi vain mieleen synnärillä yksi nuori nainen joka kulki aamutakki päällä ilman vauvaa.
Kommentit (20)
MIten joku sellainen joka on esim. tehnyt abortin voidaan laittaa synnytysosastolle?
Jos häneltä oli vauva kuollut tai tehohoidossa?
synnyttämättömien osastolla. siis jos joku syy osastolle oloon on. Itse oli ainakin kun synnytystä alettiin käynnistämään. Ja siellä niitä oli muitakin iso mahaisia.
Kun keskeeytyneen keskenmenon takia jouduin kaavintaan olin naistentautien osastolla.
Ja synnyttäneiden osastolla olen ollut ilman vauvaa koska vauva oli tehohoidonosastolla. Tosin muutaman päivän päästä sen vauvankin sinne samalle osastolle sain.
niin julmalta kuin se kuullostaa.monessa pienemmässä sairaalassa naistentauteja ja synnäriä ei oo eroteltu
synnytysosastolla. Samoin jos menettää vauvansa ei ole synnytysosastolla. Eräs kaverini synnytti keskosen joka painoi vain 680 gr. Hän oli synnytysosastolla tosi pitkään kun vauva oli lasikaapissa tehohoidossa. Tosin äiti pääsi kotiin ja kävi sieltä käsin hoitelemassa vauvaa.Koko prosessi kesti 3 kuukautta ja synnärillä äiti oli vajaa 2 viikkoa.
olin ilman vauvaa synnyttäneiden osastolla ekan synnytyksen jälkeen, kun vauva joutui teho-osastolle. Samassa huoneessa oli toinen äiti samalla "kohtalolla".
vikassa jouduin ennen kuin synnytyskäynnistyi veren vuodon ja sikiön huonohkon sykekäyrän vuoksi. Synnytys tosin käynnistyi sen yön aikana. :) mutta tuolloin toki mulla oli kohtuu iso MAHA, että sen varmaan huomasi. :D ja silloinkin samassa huoneessa oli vain mahakkaita.
Raskautta seurattiin ja olin synnärillä muutaman päivän ennen synnytystä. Mahani oli pieni ( lapsi 2 kg) joten en näyttänyt sen "raskaammalta" kuin monet synnyttäneet.
Olin synnytyksen osastolla naistenklinikalla kun meidän lapset syntyivät pikkukeskosina. Samassa huoneessa kaikki olivat ilman vauvaa. Lapsi tehohoidossa. Samalla osastolla kuitenkin.
Mikä oli aivan tuskaa. Sinnekin huoneeseen tunki joku saatanan idiootti mamma omien terveiden täysaikasten kaksostensa kanssa kun ajatteli että tottakai minä haluan nähdä hänen kaksosena kun minullakin on kaksoset. Omani vaan olivat n 500g ja hengityskoneessa ja selviytymisprosentti 50% juu en halunnut nähdä hänen vauvojaan.
Ja toisekseen joku puhui lasikaapista. Ei niitä keskosvauvoja missään lasikaapissa pidetä.
ja mies hoiti vauvaa, kun äiti kävi vähän kävelemässä? Itse olen ollut synnyttäneiden osastolla myös niin, että vauva oli lastenteholla, enkä ollut ollenkaan ainoa, jolla ei ollut vauvaansa vierihoidossa. Ja minut on kyllä laitettu synnyttäneiden osastolle myös kuolleen vauvan synnytettyäni, tosin yksityishuoneeseen enkä kuljeskellut käytävillä, vaan minulle tuotiin ruoka huoneeseen, ettei tarvitse nähdä toisten vauvoja. Vauvojen itkuthan kyllä kuului seinän läpi.
Meillä on samassa osastossa myös nämä naistenvaivat, eli gynenosasto. Siellä olisikin riittänyt ihmeteltävää kun 50 täti kulkee sairaala vaatteissa ilman vauvaa.
Ja tokihan se vauva voi olla vaikka teholla. Tai äiti on tullut odottelemaan synnytystä. Ei kaikissa sairaaloissa ole erikseen osastoja niille synntystä odottaville.
Ja muuten minäkin liikuin ilman vauvaa esim. suihkuun, hakemaan hedelmiä yhteiskeittiöstä. En ottanut muutamaksi minuutiksi nukkuvaa vauvaa mukaan.
Monissa sairaaloissa se on "synnyttäneiden ja naistentautien osasto". Samalla osastolla hoidetaan siis vaikka 90-vuotiaat, johonkin gynekologiseen vaivaan sairastuneet ja myös syöpäsairaat.
Olihan se vähän makaaberia, kun yksi kuoli yhdessä huoneessa, toisessa parkui vastasyntynyt vauva.
Ilman vauvaa liikkuvalla nuorella naisella se vauva voi olla omassa huoneessa.
vauva joutui teholle. Olin ihan normaalissa 3 tai 4 hengen huoneessa, muilla oli vauvat huoneessa. Oli itkusssa pitelemistä...
Nykyisessä kotikaupungissa synnyttäneiden osastolla hoidetaan myös raskausajan "ongelmaisia". Kaverini makasi siellä monta viikkoa vuodelevossa, kun vauva syntyi liian aikaisin. Synnyttäneet ja synnyttämättömät sijoitetaan sentään eri huoneisiin. Käsittääkseni vauvansa menettäneet joutuvat olemaan tuolla samalla osastolla :( Aborttipotilaat hoidetaan sentään muualla
ajaksi rehannut nukkuvaa vauvaa mukanani vaan jätin hänet huoneeseen jatkamaan uniaan. Eipä siellä käytävillä mitään tekemistä ollut viittä minuuttia pidemmäksi aikaa (ruuan haku, välipalan haku tms.). Sama jos olisi käynyt oman huoneen vessassa, en mä sinnekään vauvaa mukaani ottanut
on erityiskohtelu?
Käsittääkseni vauvansa menettäneet joutuvat olemaan tuolla samalla osastolla :( Aborttipotilaat hoidetaan sentään muualla
[/quote]
Kävin itse Naistenklinikalla vauvaa katsomassa ja hän oli sellaisessa kirkkaassa läpinäkyvässä kaapissa. Käden pystyi äiti tai hoitaja laittamaan kaapin sisään.
Googlaa vaikka sanalla "keskoskaappi" niin tiedät millaista tarkoitan.Kuvia löytyy runsaasti jos ilmaisin jotenkin epäselvästi asian.
Tuulimunaraskauden kaavinnan vuoksi olin naistentautien osastolla. Siellä oli eri-ikäisiä naisia. Samalle osastolle päädyin myös synnytettyäni esikoiseni kuolleena (siitä tulee muuten tänän tasan 17v).
Sen jälkeen olen saanut kolme elävää lasta. Yhden synnytystä olen odotellut tarkkailuosastolla muutaman päivän. Kuopus syntyi 24pv etuajassa eikä keuhkot olleet kehittyneet, joten hän oli vastasyntyneiden valvontayksikössä ja minä ilman vauvaa synnyttäneiden osastolla.
Mä olin sen ajan synnärillä. Sain lapsen osastolle lopulta, olimme siellä 2 päivää vielä yhdessä, lapsi oli osastotarkkailussa. Naikkarilla siis. Mutta neljä päivää olin ilman lasta ( toki olin kaiken ajan minkä sain olla, lapsen luona. Mutta esim aamupäivisin lapsen luo ei päässyt).
Jos vaikka jokainen lapseton saisi abortin tehneen leiman!
on erityiskohtelu?
Käsittääkseni vauvansa menettäneet joutuvat olemaan tuolla samalla osastolla :( Aborttipotilaat hoidetaan sentään muualla
kun vauva oli keskolassa hoidossa ja itse olin seurannassa maksa-arvojen takia. Raskaus siis päättyi ennenaikaisesti aika pahaksi äityneen raskaushepatoosin vuoksi.Sattuman oikusta meitä samasta oireyhtymästä kärsiviä oli osastolla samaan aikaan kaksi, molemmat synnytettiin samoihin aikoihin ja kärvisteltiin siellä sitten yhdessä keskostemme kanssa.
Se on sairaala.