Saatko helposti sormet lattiaan/kämmenet lattiaan?ov
Eli jos seisot jalat suorina ja taitat ylävartalosi kohti lattiaa, niin minne sormesi osuvat - vai saatko maahan koko kämmenen tai vielä enemmän?
Oletko ns. notkea asteikolla 1-10?
Kommentit (29)
Oletteko muutenkin notkeita? Onnistuuko spagaatti tai meneekö jalka niskan taakse?
olen ollut pienestä asti, varmasti voimistelulla on osuutta asiaan :) Ja kyllä, saan spagaatin tehtyä, enää en uskalla kokeilla tuota toista :)
N41 172 / 72, eli en ole edes hoikka
Olen hyvin notkea, yliliikkuvat nivelet pitävät tästä huolen. :/ Varmaan 8-9 luokkaa, kymppiä en sano, koska spagaatti ei onnistu ihan loppuun saakka.
Kyllä mä saan kevyesti kämmenet lattiaan ja enemmänkin. Myös kaatosilta onnistuu. Spagaattia en ole kokeillut vuosiin enkä tiedä, meneekö jalka niskan taakse.
Otankin nyt haasteeksi, että syksyyn mennessä treenaan notkeutta niin, että spagaatti menee tosta vaan. Olen luonnostaan suht notkea, mutta viime vuosina keskittynyt enemmän lihasmassan hoivaamiseen.
Kädet lattiaan -temppu nyt on ihan peruskauraa ja pitäis kaikilta onnistua, olipa sitten pitkäjalka tai persjalka, läski tai laiha.
En ole koskaan saanut käsiäni lähellekään lattiaa. Olen harrastanut joogaa päivittäin oin 25 vuoden ajan ja pystyn olemaan esimerkiksi risti-istunnassa niin kauan kuin haluan.
Kädet lattiaan -temppu nyt on ihan peruskauraa ja pitäis kaikilta onnistua, olipa sitten pitkäjalka tai persjalka, läski tai laiha.
Saunan taakse? Vai jotain lempeämpiä keinoja, kuten palkasta pidätetään joku tietty summa kuukaudessa? Vai pitäisikö sen, ettei saa kämmeniä lattiaan, vaikuttaa vaikkapa eläkkeen kertymiseen?
eli en taivu mihinkään, en ole koskaan taipunut.
(Harrastan liikuntaa monta kertaa viikossa, ei huomattavaa ylipainoa.)
ja notkee olen ku rautakanki. pitäs varmaan venytellä, olin onnettomuudessa 5kk sitten ja fyssarin kuntoutus ei ole vielä alkanut... ehkä mä kanki sit taivun muuallekkin.
Toi on lempiasentojani tuo että nojaa kämmenillä lattiaan jalkojen ollessa suorina. Joskus laitan pään polvien välistä ja venyn yli tuosta perusasennosta.