Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Supermarjo kehtasi antaa sellaisen lausunnon raskaana olosta

Vierailija
05.04.2012 |

kuin antoi? Että hän ei käsitä, miten jollain paino nousee raskauden aikana ja että miten joku ei muka pääse supistusten takia kauppaan? Ei kai kukaan VOI olla noin puusilmä/puuaivo?! Jos hänellä on raskaus mennyt hyvin, niin onnea vaan, mutta kuka hullu riskeeraa sikiön hengen, jos supistukset uhkaavat raskautta? MInulla on aina tullut painoa 20 kiloa ja kaikki ovat lähteneet lyhyessä ajassa ja on mennyt alemmas kuin lähtöpaino ennen ekaa raskautta (painoindeksini 23). Mua hävetti sen puolesta sen typerä ajatusmaailma!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi hän lienee niden ajatustensa kanssa vähemmistöä. Ei oo tervettä, ei.

Vierailija
2/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa hänen suustaan tulevista kommenteista tuntuu olevan minusta todella tyhmiä ja kaukana omista ajatuksistani, mutta oikeus olkoon hälläkin.

mm. en vain jaksa ymmärtää, miten ihminen, jonka mielestä lapsia voi tehdä vain sen verran, kuin ITSE jaksaa kasvattaa, kertoo seuraavassa kappaleessa, kuinka perhe ei tulisi toimeen ilman hänen äitiään.. :DD että miten se nyt menikään, onkohan niitä lapsia sittenkin liikaa. :DD

itse en myöskään laskettelisi viimeisilläni, sillä rinteessä voi joku huonompi taitoinen aina tulla eteen/ päälle. ei tulisi mieleenkään riskaarata.

varmaan muuten kivata tavata tuon jakson jälkeen niitä "ystäviä", joiden paino on noussut raskauden aikana. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuuko kenties tutuista

suurin osa hänen suustaan tulevista kommenteista tuntuu olevan minusta todella tyhmiä ja kaukana omista ajatuksistani, mutta oikeus olkoon hälläkin.

mm. en vain jaksa ymmärtää, miten ihminen, jonka mielestä lapsia voi tehdä vain sen verran, kuin ITSE jaksaa kasvattaa, kertoo seuraavassa kappaleessa, kuinka perhe ei tulisi toimeen ilman hänen äitiään.. :DD että miten se nyt menikään, onkohan niitä lapsia sittenkin liikaa. :DD

itse en myöskään laskettelisi viimeisilläni, sillä rinteessä voi joku huonompi taitoinen aina tulla eteen/ päälle. ei tulisi mieleenkään riskaarata.

varmaan muuten kivata tavata tuon jakson jälkeen niitä "ystäviä", joiden paino on noussut raskauden aikana. ;)

Vierailija
4/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun koulussa on liikuntaa, hän lähtee hiihtämään tyttärensä kanssa jotain eri reittiä kuin muut lapset, että saa lapsi enemmän reeniä.. voi jeesus...

Vierailija
5/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdenlainen "supermarjo" sukulaisena, eikä sillä kyllä ole ystäviä. Tuttavia toki paljonkin, mut ei ystäviä. Hän ei ainakaan ole mitään hyvää seuraa siinä mielessä, että osaisi vain rentoutua ja olla läsnä. Hän on aina jotenkin ottamassa sitä tilaa haltuunsa, määrittelemässä miten tässä ollaan jne. ja neuvoo niin kärkkäästi, ettei kukaan ikimaailmassa uskaltais kertoa hänelle ongelmistaan.

Mun mies just osti mieluummin kalliit lentoliput yhteisen sukulaisensa häihin kuin istui hänen kanssaan autossa ton matkan, koska häntä vaan on tosi vaikea kestää pitkiä aikoja. Se räpätys ei koskaan lopu.

Vierailija
6/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisillään piti olla raskaana eikä mahaa missään! Ei kai tuollaisesta mahasta voi normaalikokoista lasta tulla?

Vierailija
7/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on aina ollut kunnia-asia, että vatsa on iso. Olisin ihan kauhuissani, jos maha olisi noin kireä ja pieni loppuvaiheessa.. kaikesta näkee, että on syönyt tosi säästöliekillä. Toivottavasti lapsensa ovat saaneet riittävästi ruokaa sikiökaudella, aivojen kehityksen kannalta.

Vierailija
8/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on aina ollut kunnia-asia, että vatsa on iso. Olisin ihan kauhuissani, jos maha olisi noin kireä ja pieni loppuvaiheessa.. kaikesta näkee, että on syönyt tosi säästöliekillä. Toivottavasti lapsensa ovat saaneet riittävästi ruokaa sikiökaudella, aivojen kehityksen kannalta.

että ihmiset on erilaisia ja vauvat kasvaa välillä "sisäänpäin" siellä mahassa. Mulla ei paljon isompi ollu viimesilläni ja silti pihalle tuli melkein 4kg vauva. Kätilökin tarkisti painon 2 kertaa kun ei meinannut uskoa :)

Vierailija
9/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti tämä mamma ei ruikuta av-palstalla,

-miten laihtuisin

-mtä päälle juhliin

-mistä pulskalle lapselle vaatteet

-mitä tehdä viikonloppuna

-kumpi parenpi, mäkkäri vai hese

-auttaisitteko matikantehtävissä

-voiko äidinkieli olla noin vaikee

-mies ei tee mitään

-lapset vetelehtii vaan, eivät osalliistu

-vanhepeni kanssa en tule toimeen

-+ lukuisat muut .....asiat...

Nostan hattua Marjolle ja ihailen häntä.

Vierailija
10/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä näkee mitä on ihmisen ajatusmaailma ja ymmärrys.

Vierailija
11/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä, että Marjo ei ottanut huomioon niitä, joilla oikeasti supistelut yms. vaikeuttavat arkea ja estävät tekemään joitain asioita. Toisaalta taas olen sitä mieltä, että terveellisesti ja sopivia määriä syömällä monet voivat rajoittaa kilojen kertymistä, jos kokevat liiat kilot ongelmaksi.

Melko riskaabelia touhua muuten tuo laskettelu noilla viikoilla...

Vierailija
12/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se ole ihan normaalia ja jopa suotavaa?!

En siis katsonut kyseistä ohjelmaa enkä tiedä mitä kyseinen henkilö on sanonut, mutta aika idiootilta vaikuttaa jos oikeasti ihmettelee raskaudenaikaista painonnousua.

Vierailija
13/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei ole katsonut (ohjelmaa), eikä tiedä mitä on sanottu?

Vierailija
14/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-miten laihtuisin

-mtä päälle juhliin

-mies ei tee mitään

Mun mielestä Marjo on pikkasen kanamainen..Me tuskin oltais ystäviä jos tunnettais.

Mutta tykkään siitä kun hän sanoo asiat niin suoraan (liiankin). Raskaus ei tosiaankaan ole mikään sairaus minkä piikkiin voi pistää ylenpalttisen lihomisen. Painoa ei tarvitse tulla enempää kuin sen verran mitä lapsi, kohtu, vedet, istukka, äidin lisääntynyt verimäärä yms. painaa. Ei sitä LÄSKIÄ tarvitse tulla. Ei siis luulisi kovinkaa vaikea pudottaa niitä raskauskiloja pois kun lapsi kaikkine tykötarpeineen tulee ulos.

Mun lähipiirin otannalla vaikeimmat raskaudet on ollut niillä odottajilla jotka muutenkin valittaa aina kaikesta! Sellaisilla joilla asiat eivät ole muutenkaan koskaan hyvin. Sellaisilla joilla on jonkin verran ylipainoa jo ennestään ja liikuntaa ei harrasteta yhtään. Sellaisilla jotka roikkuu kaikkipäivät facebookissa ym.

Perus positiivisilla ja aikaansaavilla on ollut helpommat raskaudetkin. Aika jännä juttu!!

Mä kuulun jälkimmäisiin ja helpon raskauden aikana kiloja kertyi 14 kpl jotka jäivät lähes kokonaan laitoksella..loput hävis parissa viikossa

Vierailija
15/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella on vaikea raskaus, supistuksi tms.ettei voi liikkua jne.

Itse lihoin raskausaikana 8kg ja jälkitarkastuksessa "raskauskiloja" oli jäänyt 100g. Koko raskausajan liikuin normaalisti. Lapsi syntyi just ennen puolta yötä ja sinä päivänä olin käynyt pyöräilemässä ja kävelin synnyttämään, matkaa n.2km (kävelin molemmissa raskauksissa synnyttämään) Synnytykset meni hyvin ja liikkuminen auttaa synnytyksen etenemisessä.

Mutta jos tulisin kolmannen kerran raskaaksi niin voisi se raskaus oli hankala

Vierailija
16/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-miten laihtuisin

-mtä päälle juhliin

-mies ei tee mitään

Mun mielestä Marjo on pikkasen kanamainen..Me tuskin oltais ystäviä jos tunnettais.

Mutta tykkään siitä kun hän sanoo asiat niin suoraan (liiankin). Raskaus ei tosiaankaan ole mikään sairaus minkä piikkiin voi pistää ylenpalttisen lihomisen. Painoa ei tarvitse tulla enempää kuin sen verran mitä lapsi, kohtu, vedet, istukka, äidin lisääntynyt verimäärä yms. painaa. Ei sitä LÄSKIÄ tarvitse tulla. Ei siis luulisi kovinkaa vaikea pudottaa niitä raskauskiloja pois kun lapsi kaikkine tykötarpeineen tulee ulos.

Mun lähipiirin otannalla vaikeimmat raskaudet on ollut niillä odottajilla jotka muutenkin valittaa aina kaikesta! Sellaisilla joilla asiat eivät ole muutenkaan koskaan hyvin. Sellaisilla joilla on jonkin verran ylipainoa jo ennestään ja liikuntaa ei harrasteta yhtään. Sellaisilla jotka roikkuu kaikkipäivät facebookissa ym.

Perus positiivisilla ja aikaansaavilla on ollut helpommat raskaudetkin. Aika jännä juttu!!

Mä kuulun jälkimmäisiin ja helpon raskauden aikana kiloja kertyi 14 kpl jotka jäivät lähes kokonaan laitoksella..loput hävis parissa viikossa

antanut itsesi lihoa 14 kg raskauden aikana? Supermarjon mukaan tuossa on noin 8 kiloa liikaa. Häpeäisit.

Vierailija
17/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtä vauvaa odottaa, niin mistä sitä painoa tulee lisää järjetön määrä? Ei lapsi, istukka, turvotus nesteineen tuo 20 kiloa millään. Totta kai painoa on enemmän sairaalasta lähdettäessä, luonnollista ja jopa suotavaa, mutta esim. 20 kg on kyllä myös sitä itseään läskiä. Ja ei ihan vähänkään. Monelle se raskaus on tekosyy syöpötellä ja olla sohvaperuna- iisimmin on otettava, mutta ei niin että elopainoa tulee lisää kolmannes oman painon päälle.

Olen sitä mieltä, että monet juurikin raskausaikana lihoneet hyökkää Marjon mielipiteiden kimppuun, koska Marjolle ei käynyt niinkuin monelle käy. En ota kantaa Marjon elämäntapoihin sinänsä, mutta itsekuria naiselta löytyy, ihailen. Minulle myös sinänsä sama paljon vauvakiloja kukin saa, mutta itsepetosta väittää että ihan luonnollista lihoa monta kymmentä kiloa. :D Mutta jotka kritisoitte Marjon syömisiä ja vaikutusta lapsiin, niin ilmeisen terveitä, älykkäitä ja hyväkäytöksisiä lapsia on pyöräyttänyt.

Hyvä Marjo!! Olet idolini. :)

Vierailija
18/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikki olis hyvin.

Taatusti tämä mamma ei ruikuta av-palstalla, -miten laihtuisin -mtä päälle juhliin -mistä pulskalle lapselle vaatteet -mitä tehdä viikonloppuna -kumpi parenpi, mäkkäri vai hese -auttaisitteko matikantehtävissä -voiko äidinkieli olla noin vaikee -mies ei tee mitään -lapset vetelehtii vaan, eivät osalliistu -vanhepeni kanssa en tule toimeen -+ lukuisat muut .....asiat... Nostan hattua Marjolle ja ihailen häntä.

Vierailija
19/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjon tavoite ei ollutkaan jättää niitä kaikkia sairaalaan...eikös sen tavoite ollu 8 viikon päästä omissa mitoissa.

Mä oli jo n. 8 päivässä :)

Vierailija
20/21 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olepas nyt rehellinen itsellesi ja lue viestit ilman henkilökohtaista av-suodintasi. Se että joku sanoo Marjon kommentteja nuijiksi, ei tarkoita että hänen oma paino olisi noussut/nousisi raskauden aikana yhtään sen enempää.

Voi että mua tänään taas ärsyttää täällä kaiken maailman nuijaakin nuijemmat kommentit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme