Lauantaina tulee virpojat, mitä tarjoaisin?
Kinder- yllätys tietenkin, mutta mitä muuta? Vai tarviiko muuta??
Kommentit (18)
ei muuta.
Jokaisella virpojalle yksi.
Tosin inhoan sitä, että vihtaakin sanotaan vastaksi.
Tosin inhoan sitä, että vihtaakin sanotaan vastaksi. Ihmettelen tapaa virpoa lauantaina.
Meillä on kaikki tutut ja muutkin aina virponeet palmusunnuntaina, eikä minään lauantaina ennen pääsiäistä... Aina oppii uutta :D
Meillä on kaikki tutut ja muutkin aina virponeet palmusunnuntaina, eikä minään lauantaina ennen pääsiäistä... Aina oppii uutta :D
Mä odotin niitä viime sunnnuntaina, ei tullu ketään. Turussa ne tulee palmulikälie sunnuntaina...
Nyt asutaan Länsi-Uudellamaalla, tuleeko ne tänne lauantaina??? KARKIT ON SYÄTY!!!!
Siksi, kun sana vihta on se oikea sana kyseiselle oksakasalle. Ne, jotka käyttävät sanaa vasta, haluavat provosoida tahallaan. Oikein korostavat tuon väärän sanan oikeutta.
(Koulun äikänkirjasta jäi mieleeni: ensin saunotaan, sitten syödään vasta.)
Mä odotin niitä viime sunnnuntaina, ei tullu ketään. Turussa ne tulee palmulikälie sunnuntaina...
Nyt asutaan Länsi-Uudellamaalla, tuleeko ne tänne lauantaina??? KARKIT ON SYÄTY!!!!
Miksikö inhoa vasta-sanaa vihdan tilalla. Siksi, kun sana vihta on se oikea sana kyseiselle oksakasalle. Ne, jotka käyttävät sanaa vasta, haluavat provosoida tahallaan. Oikein korostavat tuon väärän sanan oikeutta.
sulla on nimittäin väärät tiedot! Kyse on murre-erosta. Kumpikaan sana ei ole oikea tai väärä. Mä itse sanon aina vasta.
Mutta miksi sua kummastuttaa virpominen pääsiäislauantaina?
Käykös jollain reuna-alueella niin, että virvotaan sekä sunnuntaina että seuraavana lauantaina.
Kun en ole kuullut, että lauantaisin virvotaan. Käykös jollain reuna-alueella niin, että virvotaan sekä sunnuntaina että seuraavana lauantaina.
edes kutsuta virpomiseksi, vaan trullittamiseksi.
Mä asun semmoisella reuna-alueella, ja kyllä täällä virvotaan vain yhtenä päivänä. Eiköhän se ole kaikille selvää, mitä perinnettä noudatetaan.
Tässä virpomis-/trulliasiassahan on sekaantunut (ainakin) kaksi perinnettä: kristillinen (yhdistetään virpominen palmusunnuntain tapahtumiin) ja pakanallinen (noidat).
Täällä Etelä-Pohjanmaalla poltetaan myös kokkoja pääsiäisenä.
Siksi, kun sana vihta on se oikea sana kyseiselle oksakasalle. Ne, jotka käyttävät sanaa vasta, haluavat provosoida tahallaan. Oikein korostavat tuon väärän sanan oikeutta.
Kainuussa vitsa = vihta, metsä = mehtä. Vatsa ei ole vahta vaan maha :-)
Vihdan käytöstä saunasta tulee masokistinen miellelyhtymä.
virvotaan palmusunnuntaina ja trullit kiertää lankalauantaina. Paikkakunta on länsi-uudellamaalla.
Mulle ja monelle muulle vasta on se oikea. Sen sijaan siinä olen samaa mieltä, että palmusunnuntaina virvotaan. Pääsiäislauantaina trullitetaan.
Mut kai se on joka alueella joko-tai, ei kumpiakin? Pääsiäislauantaina trullitetaan/virvotaan omien tietojeni mukaan vain E-pohjanmaalla ja Länsi-uusimaalla. Onkohan muita alueita?
virvotaan palmusunnuntaina ja trullit kiertää lankalauantaina. Paikkakunta on länsi-uudellamaalla.
Mulle ja monelle muulle vasta on se oikea. Sen sijaan siinä olen samaa mieltä, että palmusunnuntaina virvotaan. Pääsiäislauantaina trullitetaan.Mut kai se on joka alueella joko-tai, ei kumpiakin? Pääsiäislauantaina trullitetaan/virvotaan omien tietojeni mukaan vain E-pohjanmaalla ja Länsi-uusimaalla. Onkohan muita alueita?
oli molempia versioita. Ja kokkoja poltettiin.
Mä ostin just niitä pikkumunia, meinasin unohtaa koko homman.