Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauantaina tulee virpojat, mitä tarjoaisin?

Vierailija
05.04.2012 |

Kinder- yllätys tietenkin, mutta mitä muuta? Vai tarviiko muuta??

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin just niitä pikkumunia, meinasin unohtaa koko homman.

Vierailija
2/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuta.

Jokaisella virpojalle yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin inhoan sitä, että vihtaakin sanotaan vastaksi.

Vierailija
4/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin inhoan sitä, että vihtaakin sanotaan vastaksi. Ihmettelen tapaa virpoa lauantaina.

Vierailija
5/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille ainakaan tule :)

Vierailija
6/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki tutut ja muutkin aina virponeet palmusunnuntaina, eikä minään lauantaina ennen pääsiäistä... Aina oppii uutta :D

Vierailija
7/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki tutut ja muutkin aina virponeet palmusunnuntaina, eikä minään lauantaina ennen pääsiäistä... Aina oppii uutta :D

Vierailija
8/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin niitä viime sunnnuntaina, ei tullu ketään. Turussa ne tulee palmulikälie sunnuntaina...

Nyt asutaan Länsi-Uudellamaalla, tuleeko ne tänne lauantaina??? KARKIT ON SYÄTY!!!!

Vierailija
9/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun sana vihta on se oikea sana kyseiselle oksakasalle. Ne, jotka käyttävät sanaa vasta, haluavat provosoida tahallaan. Oikein korostavat tuon väärän sanan oikeutta.

(Koulun äikänkirjasta jäi mieleeni: ensin saunotaan, sitten syödään vasta.)

Vierailija
10/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin niitä viime sunnnuntaina, ei tullu ketään. Turussa ne tulee palmulikälie sunnuntaina...

Nyt asutaan Länsi-Uudellamaalla, tuleeko ne tänne lauantaina??? KARKIT ON SYÄTY!!!!

Vierailija
11/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö inhoa vasta-sanaa vihdan tilalla. Siksi, kun sana vihta on se oikea sana kyseiselle oksakasalle. Ne, jotka käyttävät sanaa vasta, haluavat provosoida tahallaan. Oikein korostavat tuon väärän sanan oikeutta.

sulla on nimittäin väärät tiedot! Kyse on murre-erosta. Kumpikaan sana ei ole oikea tai väärä. Mä itse sanon aina vasta.

Mutta miksi sua kummastuttaa virpominen pääsiäislauantaina?

Vierailija
12/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykös jollain reuna-alueella niin, että virvotaan sekä sunnuntaina että seuraavana lauantaina.

Vierailija
13/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole kuullut, että lauantaisin virvotaan. Käykös jollain reuna-alueella niin, että virvotaan sekä sunnuntaina että seuraavana lauantaina.

edes kutsuta virpomiseksi, vaan trullittamiseksi.

Mä asun semmoisella reuna-alueella, ja kyllä täällä virvotaan vain yhtenä päivänä. Eiköhän se ole kaikille selvää, mitä perinnettä noudatetaan.

Tässä virpomis-/trulliasiassahan on sekaantunut (ainakin) kaksi perinnettä: kristillinen (yhdistetään virpominen palmusunnuntain tapahtumiin) ja pakanallinen (noidat).

Täällä Etelä-Pohjanmaalla poltetaan myös kokkoja pääsiäisenä.

Vierailija
14/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun sana vihta on se oikea sana kyseiselle oksakasalle. Ne, jotka käyttävät sanaa vasta, haluavat provosoida tahallaan. Oikein korostavat tuon väärän sanan oikeutta.

Kainuussa vitsa = vihta, metsä = mehtä. Vatsa ei ole vahta vaan maha :-)

Vihdan käytöstä saunasta tulee masokistinen miellelyhtymä.

Vierailija
15/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virvotaan palmusunnuntaina ja trullit kiertää lankalauantaina. Paikkakunta on länsi-uudellamaalla.

Vierailija
16/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ja monelle muulle vasta on se oikea. Sen sijaan siinä olen samaa mieltä, että palmusunnuntaina virvotaan. Pääsiäislauantaina trullitetaan.

Mut kai se on joka alueella joko-tai, ei kumpiakin? Pääsiäislauantaina trullitetaan/virvotaan omien tietojeni mukaan vain E-pohjanmaalla ja Länsi-uusimaalla. Onkohan muita alueita?

Vierailija
17/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virvotaan palmusunnuntaina ja trullit kiertää lankalauantaina. Paikkakunta on länsi-uudellamaalla.

Vierailija
18/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ja monelle muulle vasta on se oikea. Sen sijaan siinä olen samaa mieltä, että palmusunnuntaina virvotaan. Pääsiäislauantaina trullitetaan.

Mut kai se on joka alueella joko-tai, ei kumpiakin? Pääsiäislauantaina trullitetaan/virvotaan omien tietojeni mukaan vain E-pohjanmaalla ja Länsi-uusimaalla. Onkohan muita alueita?

oli molempia versioita. Ja kokkoja poltettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi