Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitajan osaamistaso

Vierailija
06.08.2025 |

Mua oikeasti huolestuttaa yksi tuttu, joka lähti opiskelemaan sairaanhoitajaksi, miten pärjää hoitotyössä vaarantamatta potilaita... Ei mitään matikkapäätä, peruskoulun keskiarvo 7 ja käynyt amiksen. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sentään amiksen käynyt , joten jotain ammattitaitoa työhön löytyy, olipa sen rakentaja tai rekkakuski. Ehkä niillä koulutuksilla mennään opiskelemaan sairaanhoitajaksi, sähköasentajana lääkäriksi.

Vierailija
2/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten pääsi sisään mutta opiskelupaikka pienemmässä kaupungissa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sairaanhoitajaksi pääsee opiskelemaan amis- tai lukiopohjalla. 

Vierailija
4/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten pääsi sisään mutta opiskelupaikka pienemmässä kaupungissa 

Pärjäsi pääsykokeissa tarpeeksi hyvin. Niin yksinkertaista. 

Aloitus nyt on selvä trolli taas jälleen kerran.

Vierailija
5/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi työpaikalla sanoa, että on huono matematiikassa ja että muut voivat huolehtia tarvittavat laskutoimitukset.

Vierailija
6/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole trolli. 

arvostan hoitajia ja heidän osaamistaan. Olen kyseistä henkilöä auttanut peruskoulussa jo matikassa. Hän on ihana ihminen mutta en haluaisi häntä hoitamaan itseäni: haluaa koulutuksen pistoshoitojen tekemiseen. Niissä käsittääkseni pitää olla tarkkana erityisesti jos menee pieleen, aikaa on vähän. 

Vierailija
7/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä voi työpaikalla sanoa, että on huono matematiikassa ja että muut voivat huolehtia tarvittavat laskutoimitukset.

Niin kai, toivittavasti. En tiedä miten paljon matikkaa pitää osata, mutta jotain lääkelaskuja ainakin. 

Olisiko täällä paikalla sairaanhoitajia jotka tietävät asiasta?

Vierailija
8/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kai, toivittavasti. En tiedä miten paljon matikkaa pitää osata, mutta jotain lääkelaskuja ainakin. 

Olisiko täällä paikalla sairaanhoitajia jotka tietävät asiasta?

Olen kyllä sairaanhoitaja, mutta mua tympii ap sun asenne ja koko aloitus.

Vierailija
9/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympiintynyt hoitaja, uskot siis henkilön pärjäävän hyvin opinnoissa ja hoitotyössä?

Vierailija
10/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse sitten saatana sinne kouluun jos paremmin luulet osaavasi. 

Vierailija
11/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympiintynyt hoitaja, uskot siis henkilön pärjäävän hyvin opinnoissa ja hoitotyössä?

Nyt sun viestistä saa kuvan, että olen ylipäätään tympiintynyt. Mä olen tällä hetkellä tympiintynyt vain suhun. Mä en voi tuntemattomasta ihmisestä sanoa pärjääkö opinnoissa ja hoitotyössä. Kyllä ne opinnot kosahtaa helposti jo ensimmäisessä työharjoittelussa, jos ei ole alalle sopiva.

Vierailija
12/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että sopisin alalle ja minulla on jo toinen ammatti. Kyse ei ole siitä, että pitäisin itseäni häntä parempana ja osaavampaa, meillä on eri vahvuuksia. Kuten sanoin hän on ihana ja hieno ihminen. Aloitus koski pohdintoja, mietin miten hän pärjää opinnoissa ja työssä.

Kirjoitin tänne, koska en ole hoitoalalla, joten en osaa tätä asiaa arvioida työn vaatimusten näkökulmasta.

Vierailija
13/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sun viestistä saa kuvan, että olen ylipäätään tympiintynyt. Mä olen tällä hetkellä tympiintynyt vain suhun. Mä en voi tuntemattomasta ihmisestä sanoa pärjääkö opinnoissa ja hoitotyössä. Kyllä ne opinnot kosahtaa helposti jo ensimmäisessä työharjoittelussa, jos ei ole alalle sopiva.

Kiitos vastauksesta. 

ap

Vierailija
14/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ap kateellinen?

Vierailija
15/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että sopisin alalle ja minulla on jo toinen ammatti. Kyse ei ole siitä, että pitäisin itseäni häntä parempana ja osaavampaa, meillä on eri vahvuuksia. Kuten sanoin hän on ihana ja hieno ihminen. Aloitus koski pohdintoja, mietin miten hän pärjää opinnoissa ja työssä.

Kirjoitin tänne, koska en ole hoitoalalla, joten en osaa tätä asiaa arvioida työn vaatimusten näkökulmasta.

Mikä ammatti? :D

Vierailija
16/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luulee, että ilman L pitkästä matematiikasta ei kelpaa mihinkään 😢

Vierailija
17/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut vuorossa saattavat olla lähihoitajia, joiden koulutus ei anna oikeutta lääkehoitoon. Lääkkeet (esim suonensisäiset liuoksen) nyt nimenomaan on se missä laskupäätä vaaditaan.

Vierailija
18/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sieltä kaikki läpi pääse, exä päivitti vanhan sairaanhoitaja tutkinnon AMK tutkintoon ja kyllä siellä töitä joutui tekemään lukuaineiden kanssa kunnolla.

Vierailija
19/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ap kateellinen?

Kysy mieluummin, miksi olisin kateellinen? Oletko sinä kateellinen ystävillesi? Haluaisitko sinä kovasti olla sairaanhoitaja? Minä en haluaisi, minulla on toinen työ, joka sopii minulle.

Lehtiotsikoista saa kuvan, että työ on todella rankkaa ja aiemmin ainakin alipalkattua ja aliarvostettuakin? Hyvälle ystävälle sitä toivoo parasta.

Vierailija
20/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa trolli. Onhan meillä monet toimineet pääministereinäkin olemattomalla matikkapäällä.