Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toiset näyttää hyviltä vain valokuvissa, toiset taas luonnossa?

Vierailija
04.04.2012 |

Tiedättekö ihmisiä, jotka ovat luonnossa kauniita, mutta valokuvissa ei niin viehättäviä. Tai toisin päin, valokuvissa näyttävät kauniimmalta kuin luonnossa?

Tiedän nuorehkon naisen, joka valokuvissa näyttää jopa hieman keskivertoa vähemmän nätiltä, mutta luonnossa hän on huomiota herättävän kauniin ja viehättävän näköinen. Sitten on niitä, jotka näyttävät kuvissa ihan näteiltä, mutta luonnossa sitten ei niinkään. Jälkimmäisiä on kyllä enemmän.

Mutta mistäköhän tuo johtuu?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi tosiaan johtua se, että näytän mielestäni hyvältä peilistä, mutta monet kuvat epäonnistuvat?

Vierailija
2/22 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2012 klo 23:20"]

Minun ongelmani on sama kuin Frendien Chandlerilla. Ilmeilen kummallisesti ja jäykistyn heti kun kamera on jossain.

[/quote] Kiihotutko kameroista? Jänskää. :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myöskin se, että peilistä tuntuu katsovan huomattavasti nätimpi tyyppi kuin valokuvissa. 1/100 kuvasta on ihan ok, mutta olen tosi epäkuvauksellinen. Olen melko jäykkä poseeraaja ja yllärikuvat taas yleensä on otettu sellaisesta kulmasta mikä tuo ne huonoimmat puolet esiin. Selfieitä yritän silloin tällöin ottaa, mutta nekin onnistuu vain yhdestä kulmasta :D vähän tylsää kun kaikki hyvät kuvat on saman näköisiä...

Vierailija
4/22 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat ovat kaksiulotteisia, luonnossa kolmiulotteisia. Mulla ei esim. kasvojen kolmiulotteisuus erotu yhtään ja näytän kuvissa aina tosi pyöreäposkiselta. Sen lisäksi en osaa poseerata :P

Vierailija
5/22 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeikäs ihminen ei välttämättä ole valokuvissa parhaimmillaan. Jotkut (esim. Ansa Ikonen) vain ovat fotogeenisiä, mene ja tiedä miksi. Ja tosiaan, kamera, valaistus ym vaikuttavat myös.

Vierailija
6/22 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa jotenkin tosi epäfotogeneettinen. En tiedä miksi väkinäinen hymy tulee aina kun jollain on kamera kädessä. Ja sitten ihmettelen, että tuoltako minä näytän, kun peilistä mielestäni näkyy ihan erinäköinen tyyppi. Toiset onnistuu aina kuvissa, ja toiset ei. Kuulun jälkimmäisiin.

Vierailija
7/22 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnolliset viehättävät eleet eivät näy pysäytetyissä kuvissa.

valaistuksellakin on merkitystä. näyttää erilaiselta vessassa peilin edessä, kuin kameran.

ja tosiaan ihminen on kolmiulotteinen.

Vierailija
8/22 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi on jännä miten minäkin näytän -ainakin omasta mielestäni ;)- ihan kauniilta peilissä ja sit kuvissa..

Ei edes pelkästään ilmeet, vaan kaikki juonteet ja rypyt näyttää ihan järkyttävän syviltä!

Vierailija
9/22 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni taas suurin osa näyttää luonnossa paremmilta kuin kuvissa. Osaisin nimetä heti pari ihmistä, jotka ovat näitä fotogeneettisiä, mutta luonnossa eivät säväytä yhtään. Toisesta voisi sanoa, että on jopa pettymys, kun kuviin vertaa.

Vierailija
10/22 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä pyörii tuosta kameran linssin vaikutuksesta tällainen kuvasarja: http://stepheneastwood.com/tutorials/lensdistortion/strippage.htm

Osansa on varmaan sitten myös sillä, että kamera nappaa vain sen tietyn hetken ilmeen, kun taas elävänä kasvot liikkuvat pikkuisen joka hetki.

Itsellä on se ongelma, että en pidä omista kuvistani, mutta kaikkien muiden mielestä onnistun kuvissa hyvin. Eli heidän mielestään näytän luonnossa vieläkin rumemmalta kuin kuvissa...

Vierailija
11/22 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2012 klo 23:13"]

Tiedättekö ihmisiä, jotka ovat luonnossa kauniita, mutta valokuvissa ei niin viehättäviä. Tai toisin päin, valokuvissa näyttävät kauniimmalta kuin luonnossa?

Tiedän nuorehkon naisen, joka valokuvissa näyttää jopa hieman keskivertoa vähemmän nätiltä, mutta luonnossa hän on huomiota herättävän kauniin ja viehättävän näköinen. Sitten on niitä, jotka näyttävät kuvissa ihan näteiltä, mutta luonnossa sitten ei niinkään. Jälkimmäisiä on kyllä enemmän.
Mutta mistäköhän tuo johtuu?

[/quote]

Entä sitten, kun näyttää hirveältä sekä luonnossa että valokuvissa? Puhun nyt itsestäni, en kenestäkään muusta.

Vierailija
12/22 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ketjun ap.

Hieman ohis, mutta tasan päivälleen ja tunnin tarkkuudella kellonajalleenkin kaksi vuotta tämän aloituksen tekemisen jälkeen tapasin ainakin vielä tällä hetkellä sen elämäni rakkaudelta vaikuttavan miehen, jonka ensimmäinen kokonainen lause minulle oli, että harvoin näkee noin luonnonkauniita naisia. :-)

Vieläkään ei ole selvinnyt tämä aloituksen mysteeri.:-)

Vierailija
13/22 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 00:52"]

Olen ketjun ap.

Hieman ohis, mutta tasan päivälleen ja tunnin tarkkuudella kellonajalleenkin kaksi vuotta tämän aloituksen tekemisen jälkeen tapasin ainakin vielä tällä hetkellä sen elämäni rakkaudelta vaikuttavan miehen, jonka ensimmäinen kokonainen lause minulle oli, että harvoin näkee noin luonnonkauniita naisia. :-)

Vieläkään ei ole selvinnyt tämä aloituksen mysteeri.:-)

[/quote]

Kohtalolla näppinsä pelissä.;)

Vierailija
14/22 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän kauniilta, jopa rumilta :)

Vierailija
15/22 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siinä ei kukaan ole aina parhaimmillaan. Kuvaajathan ottavat siitä syystä todella paljon ylimääräisiäkin kuvia. Ja taitaa olla kuvaajien yhteinen sopimus että esim. julkkiksista ei koskaan julkaista esim. sellaista kuvaa jossa silmät räpsähtävät kiinni. Mulla räpsähtelee silmät kiinni varmaan 8 kuvassa 10:stä :)

Paitsi, olen varmaan maailman ainoa ihminen jonka passikuva (otettu vieläpä sellaisessa automaatissa) on onnistunut :) Se onkin sitten varmaan ainoa kuva johon olen oikeasti 100% tyytyväinen :)

Vierailija
16/22 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä aika usein... Ainakin kolmas aloitus samasta aiheesta.

En tiedä mistä johtuu. Itse olen kaunis luonnossa, harvemmin kuvissa.

Mielenkiintoinen pointti on, että kameroissa on eroja. Mulla on ollut sellainen kamera, jolla otetuissa kuvissa näytin aina tosi hyvältä, muilla otetuilla en yhtään niin hyvältä. Mistä lie johtuu. Ja siis ihan samaan aikaan otettuja kuvia tässä verrattiin, ei mitään 10 vuoden takaisia :D

Vierailija
17/22 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ongelmani on sama kuin Frendien Chandlerilla. Ilmeilen kummallisesti ja jäykistyn heti kun kamera on jossain.

Vierailija
18/22 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä aika usein... Ainakin kolmas aloitus samasta aiheesta.

En tiedä mistä johtuu. Itse olen kaunis luonnossa, harvemmin kuvissa.

Mielenkiintoinen pointti on, että kameroissa on eroja. Mulla on ollut sellainen kamera, jolla otetuissa kuvissa näytin aina tosi hyvältä, muilla otetuilla en yhtään niin hyvältä. Mistä lie johtuu. Ja siis ihan samaan aikaan otettuja kuvia tässä verrattiin, ei mitään 10 vuoden takaisia :D

Täh? Kolmas aloitus?:O Se on ollut sitten joku muu, jota samaa pohtinut, nimittäin ensimmäinen aloitukseni aiheesta. :D

Vierailija
19/22 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa otetut kuvat voivat olla ok hyviä. Ns. poseeraajat taas panostavat kaikkensa linssin edessä, vaikka oikeasti ovat mitäänsanomattomia:)

Vierailija
20/22 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niitä kuvissa rumempia, ainakin toivottavasti :D Peilistä meinaan näen jotakin viehättävämpää...

Mäkin olen huomannut sen, että joillakin kameroilla näyttää paremmalta/huonommalta. Olin ihan järkyttynyt kun katsoin joskus yhden kaverin ottamia kuvia musta. Kaikki mun rumimmat piirteet oikein pomppasi esiin; nenä näytti vielä isommalta kuin todellisuudessa on ym. Sitten taas mun omalla kameralla tuli ihan nättejä kuvia. Ehkä linssin muodossa jotain pieniä eroja..? Arvailen vaan... Ehkä myös valot ja varjot erottuu toisissa kameroissa herkemmin kuin toisissa.