Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko työtön? viihdytkö kotona? miten päivät saa kulumaan?

Vierailija
14.08.2013 |

Rahallinen tilanne?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskapuhetta että ei pääse työhaastatteluihin jos on lapset kotona, kuinka helvetin usein sulla niitä haastatteluja on? Kai sä nyt tunniksi saat lapset johonkin vaikka ne ei ole viittä päivää viikossa kymmentä tuntia päivässä hoidossa? Tulee aika paljon halvemmaksi ottaa vaikka palkattu lastenhoitaja sen työhaastattelun ajaksi. Ei kukaan esim. vuoden työttömänä ollut juokse joka viikko työhaastatteluissa, jos juoksee, niin pitäisi olla jo töissä sillä määrällä haastatteluja.

Vierailija
42/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:22"]

Kyllä minä haluaisin toihin mennä, lähinnä rahan takia, kuka sitä muuten töitä tekee kuin rahan takia.

[/quote]

Kyllä mä haluaisin töitä tehdä myös siksi, että pääsisin sitä kautta toteuttamaan itseäni. Ihan pelkkä harrastaminen ei mulle siihen riitä. En jättäytyisi työelämän ulkopuolelle, vaikka tienesti olis taattu. Siis jos töitä olisi.

[/quote]

Aika harvassa työssä pääsee toteuttamaan itseään. Mieskin lähtee töihin ja sanoo lapsille että isi lähtee lapiomaan sontaa... Valtion virkamies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:21"]

Mitäs se sulle kuuluu mitä ajattelen, turhaan hikeennyt, rauhoitu nyt kun se lapsesikin on siellä päivähoidossa.

[/quote]

Tyhmyys pistää aina vihastuttamaan. Sille ei voi mitään mutta kaikkihan eivät ole varustettu kyvyllä ajatella asioita monelta kantilta. Ollaan vaan helvetin kateellisia jos jonkun lapsi on vaikka päiväkodissa kun hui kauhistus vanhempi on vaikka työtön. Asiat eivät vain ole niin mustavalkoisia mutta kapeaälyisyys ei riitä tajuamaan sitä. 

Vierailija
44/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:29"]

Kyllä minä haluaisin toihin mennä, lähinnä rahan takia, kuka sitä muuten töitä tekee kuin rahan takia.

[/quote]

Kyllä mä haluaisin töitä tehdä myös siksi, että pääsisin sitä kautta toteuttamaan itseäni. Ihan pelkkä harrastaminen ei mulle siihen riitä. En jättäytyisi työelämän ulkopuolelle, vaikka tienesti olis taattu. Siis jos töitä olisi.

[/quote]

Aika harvassa työssä pääsee toteuttamaan itseään. Mieskin lähtee töihin ja sanoo lapsille että isi lähtee lapiomaan sontaa... Valtion virkamies.

[/quote]

Se on ihan asenteesta kiinni. Mä olen aikoinaan päässyt toteuttamaan itseäni jopa tehdastöissä.

Vierailija
45/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:27"]

Täyttä paskapuhetta että ei pääse työhaastatteluihin jos on lapset kotona, kuinka helvetin usein sulla niitä haastatteluja on? Kai sä nyt tunniksi saat lapset johonkin vaikka ne ei ole viittä päivää viikossa kymmentä tuntia päivässä hoidossa? Tulee aika paljon halvemmaksi ottaa vaikka palkattu lastenhoitaja sen työhaastattelun ajaksi. Ei kukaan esim. vuoden työttömänä ollut juokse joka viikko työhaastatteluissa, jos juoksee, niin pitäisi olla jo töissä sillä määrällä haastatteluja.

[/quote]

Ei ole ketään joka voisi kesken päivän tulla hoitamaan lasta. Kaikilla kun ei ole sitä johtajanpaikkaa josta voi hyppiä kesken työpäivän miten haluaa. Kaikkien mummit eivät asu "naapurissa". Vierasta palkattua hoitajaa en ota ikinä kotiini!

Kalliksikin se tulisi. Päivähoito on meille ilmaista kun olen työttömänä ja miehellä on pieni palkka. 

Totuus nyt vaan on se että jos työttömillä ei olisi mahdollisuutta viedä lastaan päivähoitoon niin meille tulisi paljon enemmän pitkäaikaistyöttömiä koska monet eivät työllisty lastenhoito-ongelmien takia. Ketään ei voi pakottaa palkata kallista hoitajaa kotiin esim. haastattelujen takia. Jos taas ajattelut etä oma vika jos ei palkkaa hoitajaa ja estyy käymästä haastatteluissa ja työpaikan saanti jää saamatta niin sekin kolahtaa vain valittajan omaan nilkkaan sillä se tarkoittaa sitä että tämä pienen lapsen vanhempi pysyy työttömänä ja tulee kalliimmaksi veronmaksajille kun mitä päivähoitopaikka tulisi työnhaun ajaksi.

Jos lapsella on taas hoitopaikka voi haastatteluissa käydä ihan koska vaan (on muuten myös muitakin kuten rektytilaisuuksia mutta sinähän et näistä tiedä kun et varmaan ole ikinä ollut aktiivinen tynhakija) ja mikä tärkeintä jos lapsella on hoitopaikka voi työn aloittaa vaikka heti tai muutaman päivän varoitusajalla mikä voi olla ratkaisevaa työpaikan saannissa!

Onneksi päättäjät ovat hieman keskiverto av-mammaa fiksumpia eli osaavat ajatella pidemmälle ja ovat tajunneet jo että työllistymistä ei kannata tehdä yhtään vaikeammkasi työttömille pienten lasten vanhemmille eli subjektiivista päivähoito-oikeutta ei olla suinkaan poistamassa kokonaan vaan se jatkuisi ainakin puolipäiväisenä myös työttömien lapsille joka mahdollistaakin aktiivisen työnhaun.

Vierailija
46/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Muuten oletko ikinä ollut työhaastattelussa vai onko se järjestetty kenties sinun naapurissa? Yleensä työhaastattelu voi kestää tunnin ja matkat pääkaupunkiseudulla tunnin suuntaansa eli min. kolme tuntia pitää varata. (Kirjoitit: Kai sä saat sen lapsen jonnekin vaikka tunniksi)

Ja jos kuulemma on paskanpuhetta että ei voi mennä työhaastattelun jos lapset on kotona niin kerro miten se tilanteessani on paskanpuhetta kun ei ole hoitajaa lapselle edes tunniks klo 8-16 ajalla:

naapuri: ei mahdollisuutta, muut sukulaiset: ei mahdollisuutta, isovanhemmat: asuvat ulkomailla, tuttavat kaverit: ei mahdollisuutta ja usein se syy on se että ovat itsekin päivisin töissä ja ymmärrettävistä syistä en edes harkitse pyytäväni naapurin juoppoa ukkoa. Jonkun MLL:n hoitajan voisin palkata ehkä kuudellakympillä kolmeksi tunniksi mutta en halua täysin vierasta ihmistä kotiini hoitamaan vuoden ikäistä lastani eikä siihen olisi varaakaan.

Tiedoksesi muuten että harva työllistyy käymällä vain yhdessä haastattelussa vuodessa.

Onneksi siis subjektiivinen hoito-oikeus on ja pysyy ainakin puolipäiväisenä niin minä tai muut eivät ole estyneet aktiiviselta työnhaulta tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
47/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kannattaa varmaan harkita työpaikan vaihtoa jos noin risoo.

Vierailija
48/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 11:41"]

Voi kun täällä näyttää olevan supertyytyväisiä mammoja työttömänä. Aikaa ja rahaa riittää kaikkeen kivaan tekemiseen ja elämä on niin leppoisaa, melkein lomailua ja rahat riittää vaikka mihin. Juuri tuollaisten takia monia ärsyttää työttömien saamat tuet ja työttömiltä haluttaisiin poistaa päivähoito-oikeus  tai vähentää korvauksia. Juuri tuollaisten takia jotka eivät halua työllistyä ja ovat työttöminä omasta halustaan helposti kaikki muutkin leimataan automaattisesti tuollaisiksi.

Minäpä olen työtön mutta en omasta halustani. Haluaisin kovasti päästä töihin tienaamaan enemmän rahaa. Näytti että teillä kaikilla oli se hyvätuloinen mies joka kustansi kaiken ja rahasta ei ollut puutetta koska se mies kustansi kaiken. No hyvin pyyhkii joo. Uskon että kaikilla työttömillä ei ole näin ruusuinen tilanne.

Mieheni on ollut myös työtön ja tällä hetkellä huonopalkkaisessa työssä joka ei vastaa koulutusta. Joten sanomattakin selvää että perheen taloudellinen tilanne on ollut katastrofi. Mihinkään ylimääräiseen tai kivaan ei ole ollut rahaa kuten esim. matkusteluun kesällä.  Tämä on ollut kyllä surkein kesä ikinä. 

Itse en myöskään voi sietää jos omia rahoja ei ole tarpeeksi vaan pitäisi elää pelkästään miehen tuloilla. Ainoa parannus tähän tilanteeseen on se että saisin töitä. 

Päivät kuluu hoitaen pientä taaperoa mutta en ole kotiäitinä omasta tahdostani vaan sen takia että minulla ei ollut työpaikkaa mihin palata äitiysloman jälkeen. En edes viitsi vielä aktiivisesti etsiä töitä jos tilaisuus haastatteluun tulisi en voisi mennä koska lapselle ei olisi hoitajaa siksi ajaksi. Tämän takia siis odottelen kun kuuta nousevaa että lapsi saa päivähoitopaikan (haettu on ja pitäisi saada parin kuukauden päästä) jotta olen täysin vapaa aktiivisesti etsimään töitä!

[/quote]

Minäkään en halua olla työttömänä ja siksi opiskelen ja haen töitä aktiivisesti. Itse asiassa en edes saa tällä hetkellä mitään tukia ja elämme koko ajan syöden säästöjämme. Työttömyyteni vuoksi jouduimme hylkäämään talon oston, joka on ollut suuri haaveemme pitkään ja jäämään kerrostaloasuntoon lähiössä.

Minun elämänasenteeni on kuitenkin se, että elämässä pitää pyrkiä nauttimaan siitä mitä eteen tulee. Kun minulla on nyt mahdollisuus ladata itseäni, pitää huolta paremmin itsestäni ja perheestäni, ja jopa nauttia siitä, tottakai teen niin, jotta jaksan taas paremmin, kun toivottavasti saan pian töitä. En ymmärrä miten tuskastelu, itsesääli ja voivottelu parantaisi tilannetta nyt tai tulevaisuudessa. Ei se, että elämäni ei ole nyt kamalaa ja kurjaa poista sitä, ettenkö pyrkisi tosissani silti saamaan töitä, mutta en lopeta elämästä nauttimista ja sirottele tuhkaa päälleni, koska olen työtön.

Positiivisella asenteella ja pitämällä itsestäni paremmin huolta jaksan hakea myös niitä töitä paljon paremmin ja myös tehdä niitä, kun olen niitä toivottavasti saadessani levännyt, energinen ja kehittänyt itseäni samalla.

Ymmärrän, että kaikki eivät jaksa tai pysty suhtautumaan asioihin kuten minä, ja työttömyys on myös henkinen isku, sitä se oli myös itselleni aluksi. En vaadi tätä muilta, mutta en ala syyllistymään siitä, että en koe tuskaa ja unettomia öitä, kunnes taas olen palkkatöissä. 

t. 20

Vierailija
49/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 11:41"]

Voi kun täällä näyttää olevan supertyytyväisiä mammoja työttömänä. Aikaa ja rahaa riittää kaikkeen kivaan tekemiseen ja elämä on niin leppoisaa, melkein lomailua ja rahat riittää vaikka mihin. Juuri tuollaisten takia monia ärsyttää työttömien saamat tuet ja työttömiltä haluttaisiin poistaa päivähoito-oikeus  tai vähentää korvauksia. Juuri tuollaisten takia jotka eivät halua työllistyä ja ovat työttöminä omasta halustaan helposti kaikki muutkin leimataan automaattisesti tuollaisiksi.

Minäpä olen työtön mutta en omasta halustani. Haluaisin kovasti päästä töihin tienaamaan enemmän rahaa. Näytti että teillä kaikilla oli se hyvätuloinen mies joka kustansi kaiken ja rahasta ei ollut puutetta koska se mies kustansi kaiken. No hyvin pyyhkii joo. Uskon että kaikilla työttömillä ei ole näin ruusuinen tilanne.

Mieheni on ollut myös työtön ja tällä hetkellä huonopalkkaisessa työssä joka ei vastaa koulutusta. Joten sanomattakin selvää että perheen taloudellinen tilanne on ollut katastrofi. Mihinkään ylimääräiseen tai kivaan ei ole ollut rahaa kuten esim. matkusteluun kesällä.  Tämä on ollut kyllä surkein kesä ikinä. 

Itse en myöskään voi sietää jos omia rahoja ei ole tarpeeksi vaan pitäisi elää pelkästään miehen tuloilla. Ainoa parannus tähän tilanteeseen on se että saisin töitä. 

Päivät kuluu hoitaen pientä taaperoa mutta en ole kotiäitinä omasta tahdostani vaan sen takia että minulla ei ollut työpaikkaa mihin palata äitiysloman jälkeen. En edes viitsi vielä aktiivisesti etsiä töitä jos tilaisuus haastatteluun tulisi en voisi mennä koska lapselle ei olisi hoitajaa siksi ajaksi. Tämän takia siis odottelen kun kuuta nousevaa että lapsi saa päivähoitopaikan (haettu on ja pitäisi saada parin kuukauden päästä) jotta olen täysin vapaa aktiivisesti etsimään töitä!

[/quote]

Minäkään en halua olla työttömänä ja siksi opiskelen ja haen töitä aktiivisesti. Itse asiassa en edes saa tällä hetkellä mitään tukia ja elämme koko ajan syöden säästöjämme. Työttömyyteni vuoksi jouduimme hylkäämään talon oston, joka on ollut suuri haaveemme pitkään ja jäämään kerrostaloasuntoon lähiössä.

Minun elämänasenteeni on kuitenkin se, että elämässä pitää pyrkiä nauttimaan siitä mitä eteen tulee. Kun minulla on nyt mahdollisuus ladata itseäni, pitää huolta paremmin itsestäni ja perheestäni, ja jopa nauttia siitä, tottakai teen niin, jotta jaksan taas paremmin, kun toivottavasti saan pian töitä. En ymmärrä miten tuskastelu, itsesääli ja voivottelu parantaisi tilannetta nyt tai tulevaisuudessa. Ei se, että elämäni ei ole nyt kamalaa ja kurjaa poista sitä, ettenkö pyrkisi tosissani silti saamaan töitä, mutta en lopeta elämästä nauttimista ja sirottele tuhkaa päälleni, koska olen työtön.

Positiivisella asenteella ja pitämällä itsestäni paremmin huolta jaksan hakea myös niitä töitä paljon paremmin ja myös tehdä niitä, kun olen niitä toivottavasti saadessani levännyt, energinen ja kehittänyt itseäni samalla.

Ymmärrän, että kaikki eivät jaksa tai pysty suhtautumaan asioihin kuten minä, ja työttömyys on myös henkinen isku, sitä se oli myös itselleni aluksi. En vaadi tätä muilta, mutta en ala syyllistymään siitä, että en koe tuskaa ja unettomia öitä, kunnes taas olen palkkatöissä. 

t. 20

[/quote]

Ei minäkään ole sitä mieltä että työttömänä ei saisi olla onnellinen tai pitää itsestään huolta. Ei se sinun vikasi ole jos esim. minä kärsin työttömyydestä ja sekin lähinnä eniten juuri rahapulan takia. Jotkus siis kärsivät rahapulasta enemmän kun jotkut muut. Mutta kun joidenkin kirjoituksista paistoi läpi se että ollaan tyytyväisiä oloneuvoksia ja kuitenkin lypsätään ne ansiosidonniaset tai muut tuet. Toisin sanoen takaisin töihin ei näyttänyt olevan mikään kiire eli työnhakuakaan tuskin tapahtuu kun elellään ihan tyytyväisesti korvauksilla plus miehen tuloilla vapaa-ajasta nauttien. Jotkuthan ihan avoimesti kertoilivat "että aion olla työttömänä siihen ja siihen saakka jne." Eihän tämä ole työttömyyskorvauksen takoitus vaan se on vain väliaikainen apu siksi ajaksi kun etsitään töitä.

Vierailija
50/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt 1,5 kk työttömänä, ja sitä ennen kk:n ilman työvelvoitetta lomalla, joten noin 2,5 kk työttömyyttä takana. Muutamaan haastatteluun olen päässyt, mutta nyt kesän aikana rekryrintamalla ei paljon tapahdukaan. Toivoisin saavani töitä pian, sillä haluaisin hankkia myös perheenlisäystä kohtapuoliin.

Se on ollut mukavaa, että olen ehtinyt nähdä kavereita useammin. Alkuun olin innostunut tekemään enemmän kodin "rästihommia", mutta pidemmän päälle kotonaolo alkaa tympiä. Se on ollut tylsää, että olen aika monesti ollut kotona yksin. Töissä on saanut kuitenkin myös sosiaalista kontaktia joka päivä useamman ihmisen kanssa. Vaikka ihmiset ajattelevat, että tämä olisi lomailua, niin kuitenkin itsellä takaraivossa hiertää ajatus, että olisi kivaa päästä pian töihin. Silloin kun mieskin oli lomalla pari viikkoa, tuntui oikealta lomalta, koska ei oltu kotona. Toivon, että syksyn myötä rekrytointi aktivoituu ja löydän pian töitä, sillä syksyllä olisi tylsää olla työttömänä, vaikka aloitankin silloin myös opiskelut.

Vierailija
51/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:30"]

[/quote]

Muuten oletko ikinä ollut työhaastattelussa vai onko se järjestetty kenties sinun naapurissa? Yleensä työhaastattelu voi kestää tunnin ja matkat pääkaupunkiseudulla tunnin suuntaansa eli min. kolme tuntia pitää varata. (Kirjoitit: Kai sä saat sen lapsen jonnekin vaikka tunniksi)

Ja jos kuulemma on paskanpuhetta että ei voi mennä työhaastattelun jos lapset on kotona niin kerro miten se tilanteessani on paskanpuhetta kun ei ole hoitajaa lapselle edes tunniks klo 8-16 ajalla:

naapuri: ei mahdollisuutta, muut sukulaiset: ei mahdollisuutta, isovanhemmat: asuvat ulkomailla, tuttavat kaverit: ei mahdollisuutta ja usein se syy on se että ovat itsekin päivisin töissä ja ymmärrettävistä syistä en edes harkitse pyytäväni naapurin juoppoa ukkoa. Jonkun MLL:n hoitajan voisin palkata ehkä kuudellakympillä kolmeksi tunniksi mutta en halua täysin vierasta ihmistä kotiini hoitamaan vuoden ikäistä lastani eikä siihen olisi varaakaan.

Tiedoksesi muuten että harva työllistyy käymällä vain yhdessä haastattelussa vuodessa.

Onneksi siis subjektiivinen hoito-oikeus on ja pysyy ainakin puolipäiväisenä niin minä tai muut eivät ole estyneet aktiiviselta työnhaulta tällaisessa tilanteessa.

[/quote]

Ihan oikeasti, pidät pientä yksivuotiasta hoidossa sen takia että joskus joudut menemään johonkin?  Ei kävisi mielessäkään. Olen kyllä asunut Helsingissä työttömänä yksinhuoltajana, ja onnistuin pääsemään tarvittaessa työhaastatteluun.

Vierailija
52/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kannattaa varmaan harkita työpaikan vaihtoa jos noin risoo.

[/quote]

Voi kuule, vaihtaisi paikkaa heti kun olisi mahdollisuus, mutta kun ei koulutusta muuhun ole, ja täyttää 50v ensi vuonna, ja vaimo työttömänä, ei sitä valtion vakituisesta virasta niin vaan lähdetä. Raskas vuorotyö, ja joutuu ihmiskunnan pohjasakan kanssa olemaan 13h putkeen.

Vierailija
53/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:30"]

[/quote]

[/quote]

Ihan oikeasti, pidät pientä yksivuotiasta hoidossa sen takia että joskus joudut menemään johonkin?  Ei kävisi mielessäkään. Olen kyllä asunut Helsingissä työttömänä yksinhuoltajana, ja onnistuin pääsemään tarvittaessa työhaastatteluun.

Niin kerro ihmeessä miten juuri sinä onnistuit pääsemään haastatteluun. Kuka hoiti lapsen sillä aikaa? Mutta ymmärrät kai  että minä en ole sinä ja sama henkilö ei ole käytettävissä minulla kun sinulla.

[/quote]

Vierailija
54/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 8 täällä, oli vaan pakko tulla kertomaan että työttömyys minulle loppuikin lyhyeen:), osuvaa että täällä aamupäivällä kirjoitin tästä aiheesta, ja sitten soikin puhelin ja nyt muutamaan tunnin väännön jälkeen menen syyskuussa entiseen työpaikkaani takaisin uudelle osastolle asiantuntijatehtäviin. Soittivat ja tarjosivat paikkaa:)! Ja lupasivat että saan tehdä osa-aikaisena, hyvä juttu. Tosin vain 1,5 vuoden sijaisuus, mutta kelpaa mulle hyvin. Äkkiä nämä tilanteet muuttuu. 

Tsemppiä työnhakuun kaikille!

Vierailija
55/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:15"]

Numero 8 täällä, oli vaan pakko tulla kertomaan että työttömyys minulle loppuikin lyhyeen:), osuvaa että täällä aamupäivällä kirjoitin tästä aiheesta, ja sitten soikin puhelin ja nyt muutamaan tunnin väännön jälkeen menen syyskuussa entiseen työpaikkaani takaisin uudelle osastolle asiantuntijatehtäviin. Soittivat ja tarjosivat paikkaa:)! Ja lupasivat että saan tehdä osa-aikaisena, hyvä juttu. Tosin vain 1,5 vuoden sijaisuus, mutta kelpaa mulle hyvin. Äkkiä nämä tilanteet muuttuu. 

Tsemppiä työnhakuun kaikille!

[/quote]

Niin tosiaan äkkiä tilanteet voi muuttua ja lähtö töihin voi tulla muutaman päivän varoitusajalla jolloin se päivähoitopaikkakin olisi hyvä olla valmiina lapselle mutta muistettakoon että harva saa sen työpaikan kuitenkaan pelkän puhelinsoiton perusteella vaan se vaatii muutakin. (ai niin mutta tämän palstan av-mammoilla olikin käytettävissä se mummi joka tilanteeseen tai voihan av-mamma viedä lapsen vaikka työpaikalle pariksi ekaksi päiväksi. Jokainenhan pomo nyt sen verran joustaa joten ei sillä väliä onko lapsella hoitopaikkaa tai ei)

Vierailija
56/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää, mutta kun olin niin olihan tuota tekemistä. Työnhaku itsessään jo vei aikaa, kun sitä teki tosissaan. Itsellä kun on tapana aina tarkistaa firman taustat ja taloudellinen tilanne, jos tietoja on saatavana eikä firma ole yleisesti tunnettu, niin siihen sai aikaa. Sen lisäksi etsin avoimia paikkoja suoraan yritysten ja julkishallinnon sivuilta yleisessä haussa olevien paikkojen lisäksi. 

Harrastuksiin käytin aikaa aika paljon. Itsellä oli kansalaisopisto lähellä, joten siellä tuli käytyä useitakin kursseja. Meillä päin vaan se on kallista eikä ainakaan silloin saanut työtön eikä kukaan muukaan alennusta, jossain vaiheessa sai jotain seteleitä mutta ne lopetettiin. Lenkit olivat pitkiä ja löysin uudestaan intoni hiihtämiseen. Melko monta kilometriä tulikin sinä talvena hiihdettyä vaikka olen hidas hiihtäjä.  Uimassakin kävin toisinaan. Tein myös käsitöitä, itselle, lähisuvulle, hyväntekeväisyyteen. Melko paljon tuli luettua, niin romaaneja kuin tietokirjojakin.  Kaikkea näistä teen yhä vähän, mutta en niin paljon kuin ennen.  

Vierailija
57/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut varsinaisesti työtön mutta 2,5kk ilman työvelvollisuutta yt:n jälkeen. Se oli ihanaa aikaa, pitkä loma kaiken härdellin keskellä!

Kävin salilla, luin, ompelin ja sisustin, laitoin ruokia ja leivoin ajan kanssa kotona - lapsi nautti kun vein kouluun ja olin ip kotona kun hän tuli koulusta. Siivosin, remontoin jne jne. Aika vaan loppui kesken, olisin voinut jatkaa vaikka kuinka pitkään! Toki rahatilanne oli kohtuullinen ja pystyimme maksamaan asuntolainat yms ihan normaalisti.

Vierailija
58/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, tai tosiaan tilanteessa, jossa edellinen työnantaja maksoi 20 000 euroa sopimusrikosta, joten töitä ei edes kannata tehdä vähään aikaan.

Viihdyn erinomaisesti. Siivoilen paikkoja parhaillaan. Kaksi alakoululaista ja kolme koiraa pitää kiireisenä.

Vierailija
59/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joo ja oikein hyvin. Rahallinen tilannekin on hyvä.

Vierailija
60/66 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavasti aika kuluu, tietty aika samaa rataa päivät ajautuvat menemään. Tahtia hiukan haittaa raskaudesta johtuva väsymys, mutta jos ei väsyttäisi, näpertelisin kaikenlaista ja kävisin useammin esim. lenkillä.
Taloudellisesti ihan ok tilanne. Toki rahaa voisi enemmänkin olla, mutta pihi kun olen muutenkin, niin en kärsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän